Jvd

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xperia Z wil niet meer aan

Vandaag had ik mijn telefoon aan de computer hangen en toen heb ik hem uitgezet.
Toen de telefoon uit was heb ik hem van de computer gehaald.
Maar toen ik hem daarna weer aan wilde zetten reageerde hij niet meer.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals
power button + volume up
power button + volume down
power button + volume up + volume down

En de telefoon reageert nergens op.

Het is ook niet zo dat de batterij leeg is want hij had nog 90% toen ik hem uitzette.
Ik heb de Xperia Z nu al een half uur aan de lader zitten en hij doet nog niks.

Er staat als het goed is ook de nieuwse sony software op.

Heb de telefoon nu denk ik ongeveer 2 maanden en er is niks bijzonders mee gebeurd.
Dus hoe kan dit?

En valt dit nog onder de garantie?
En hoe los ik het op?
7 Reacties 7
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Was je toestel toevallig bezig met het updaten van de firmware toen je de verbinding verbrak? Dit kan er voor zorgen dat je toestel met onvolledige software komt te zitten waardoor het niet meer kan opstarten. Ik raad je in dat geval aan om een Vodafone winkel te bezoeken en te laten controleren of het toestel 'bricked' is (een bricked toestel is een toestel dat onbruikbaar wordt door de verbinding te verbreken tijdens het updaten van de firmware). In de winkel kunnen ze ook meer vertellen over de garantie van het toestel.
Jvd
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee ik heb hem niet losgehaald tijdens het updaten. Ik zette hem gewoon uit en hij wou niet meer aan.
Ik heb via sony te horen gekregen dat ik hem naar een phonehouse winkel kon brengen en dat zei hem dan opstuurden naar sony ter reparatie. Dit heb ik dus nu ook gedaan. En ik neem aan dat jij mij ook wel kan vertellen hoe het met garantie zit want ik heb er niks bijzonders mee gedaan.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hmm, vervelend zeg:(

Ik durf het zo niet te zeggen. Ik zou even afwachten wat de Phonehouse zegt als het toestel terug is. Bij de reparatie service kunnen ze wel nagaan wat er mis is gegaan met het toestel. Succes!
Jvd
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou heb hem eindelijk na 2 weken weer terug. Gratis gerepareerd(zou er nog is bij moeten komen...) Maar ik krijg hem terug met een kapotte usb poort... dus mijn telefoon laat niet meer op. Dus ben ik hem weer 2 weken kwijt. wat is dit voor onzin. Ik doe echt niks aparts met het toestel. en altijd voorzichtig geweest met de usb poort.


aydemir_nl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Ik heb priecies de zelfde problemen, gisteren opgestuurd naar dynafix. hebben ze aangegeven wat ze vervangen/gerepareerd hebben? en hebben ze iets anders beschadigd? hoor vaak dit soort verhalen.
 
groetjes
 
Aydemir
Jvd
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
de man bij de phonehouse probeerde mij wijs te maken dat het aan de software van de power button had gelegen. Maar ik weet bijna 100% zeker dat dat het niet kon zijn geweest. Want zelfs als je de telefoon aan de oplader deed ging de notificatie led niet branden...

Is bij jou nu ook de usb poort kapot?
aydemir_nl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, zeker niet. Maar ik ben bang dat ze het toch voor elkaar krijgen mijne ook kapot te maken. Ik hoor zo vaak dat het mis gaat. Mijn vraag is eigenlijk aan jouw of er nog iets anders niet meer goed was toen je het terug kreeg. zoals krasjes enzo. En wat ze vervangen hebben. vraag me af als ze de toestel los halen en terug zetten het nog wel waterdicht blijft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic