Cubeless_26

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xperia Z valt tegen

Goedemorgen,
 
In maart heb ik mijn abonnement via VF F&F verlengd. Alom zeer tevreden over het abonnement. Ondanks dat de specs en features van de Xperia Z geweldig zijn, kan ik aan een paar dingen niet wennen:
- Toetsenbord (ook niet na wijzigen via bijv. playstore)
- Dekking 3G
- Luidspreker/ belkwaliteit

Dit zijn voor mij dusdanige minpunten na circa 7 maanden dat ik eigenlijk een ander toestel zou willen hebben.
Ik heb het toestel natuurlijk middels een contractverlening, dus middels mijn maandelijkse kosten betaal ik de telefoon aan jullie, VF, af. Mijn vraag is; stel dat ik een nieuw toestel koop simlockvrij, kan ik deze dan gewoon zonder problemen met mijn huidige simkaart gebruiken?

Samengevat: ik ben voornemens een Blackberry Z10 aan te schaffen. Deze heb ik getest en voldoet aan mijn eisen.
Ik weet alleen niet of het mogelijk is dat toetstel gewoon te gebruiken met mijn huidige micro sim. Technisch gezien wel, echter een tijd geleden was het bijvoorbeeld niet mogelijk omdat je dan specifiek een Blackberry abonnement diende af te sluiten. Ik weet dat dit nu niet meer is, zijn er echter andere soorten van uitsluitingen?
Mocht ik dit doen dan heb ik de keuze de Xperia Z te laten verstoffen in een bureaulade of bijvoorbeeld te verkopen. Is dit ee probleem voor VF? Ik neem aan van niet wanneer ik gewoon netjes (ondertussen al erg lang klant en nimmer problemen) aan mijn maandelijkse termijnverplichtingen blijf voldoen.
Tot slot: welke mogelijkheden heb ik nog via VF? Het toestel voldoet niet aan de verwachtingen, zijn er opties deze bijvoorbeeld retour te sturen en eventueel met bijbetaling een Blackberry Z10 hiervoor in de plaats te nemen?

Graag ontvang ik uw reactie.
 
Mvg,
 
Cubeless_26
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Cubeless_26, welkom op het forum.

Wat betreft het verkopen van je toestel: dat is wat ons betreft geen probleem. Je hebt het toestel bij je abonnement genomen. Het is van jou en er zit ook geen simlock in, dus je mag er mee doen wat je wilt 🙂

Je kunt ook je abonnement gewoon met een BlackBerry Z10 gebruiken. De Z10 is het eerste BlackBerry-toestel waarbij je geen extra BlackBerry toevoeging nodig hebt om te kunnen surfen e.d. Je internetverkeer loopt op dit toestel niet via de BIS service van BB, dus je gebruikt gewoon de instellingen zoals die in je Xperia ook zitten.

Wat betreft het retour sturen, die optie bestaat niet. Buiten de zichttermijn die uiteraard bestaat bij aankopen, is het bij ons (net als bij de meeste andere verkopers) niet mogelijk je toestel te ruilen als het niet helemaal is wat je ervan gedacht had.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Cubeless_26, welkom op het forum.

Wat betreft het verkopen van je toestel: dat is wat ons betreft geen probleem. Je hebt het toestel bij je abonnement genomen. Het is van jou en er zit ook geen simlock in, dus je mag er mee doen wat je wilt 🙂

Je kunt ook je abonnement gewoon met een BlackBerry Z10 gebruiken. De Z10 is het eerste BlackBerry-toestel waarbij je geen extra BlackBerry toevoeging nodig hebt om te kunnen surfen e.d. Je internetverkeer loopt op dit toestel niet via de BIS service van BB, dus je gebruikt gewoon de instellingen zoals die in je Xperia ook zitten.

Wat betreft het retour sturen, die optie bestaat niet. Buiten de zichttermijn die uiteraard bestaat bij aankopen, is het bij ons (net als bij de meeste andere verkopers) niet mogelijk je toestel te ruilen als het niet helemaal is wat je ervan gedacht had.
Cubeless_26
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Snel antwoord, duidelijk en helemaal super!
Ik weet waar ik aan toe ben!
Dankjewel
Henkturbo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik nu een Business Basic 100 A + een aangesloten Business data (200 MB) abbonement.Dit abbonement is in totaal 100 belminuten Onbeperkt SMS'en en 500 MB internet (14,4Mbps)Daarmee ben ik niet de enige met het abbonement; verscheidene andere collega's hebben hetzelfde abbonement in gebruik.

En bij dit abbonement heb ik een Sony Xperia Z1.
Allereerst vind ik dit een fantastisch toestel, geweldige camera en het scherm en de prestaties zijn prima.
Ik gebruik hem nu bijna 4 maand, en hij bevalt nog steeds prima. Het enige minpuntje vind ik de grootte.

Niet dat het me erg stoort, alleen is de Z1 best wel groot in gebruik en gebruik met 1 hand is best moeilijk te doen. Ik heb onlangs het nieuws gelezen dat Sony een Z1 compact heeft uitgebracht met precies dezelfde specificaties; in een kleiner design.
En ik vroeg me af er een mogelijkheid bestaat om mijn Z1 om te ruilen voor een Z1 compact; met dit abbonement.
Ik denk dat de Z1 compact me net iets beter zal bevallen. De grootte is precies goed, en de specificaties zijn precies hetzelfde als mijn Z1.

Daarbij moet ik wel even zeggen dat mijn Z1 een paar krasjes op het scherm heeft. Dit zit op een non-scratch resistant sheet, dus niet op het scherm zelf; deze zat al op de Z1 geplakt toen ik hem bij het abbonement kreeg. Ik twijfel hier wel een beetje over, omdat dit 'sheet' deel is van de telefoon zelf; Sony zegt dat je de garantie verliest als je het folie erafhaalt (volgens mij komt dan ook het Sony logo eraf)
En dus weet ik niet of die krasjes echt ernstig zijn, verder heb ik er zorgvuldig mee om gedaan.

Het folie is niet kras-bestendig dus ik neem aan dat krasjes er makkelijk op kunnen komen.
Ik heb hem nu in een case dus de achterkant is zo goed als krasvrij.
Daarnaast is de Z1 compact iets goedkoper dan de originele Z1

Ik neem aan dat het Vodafone personeel bij de dichtstbijzijnde winkel even naar het toestel moet kijken, of er ook een mogelijkheid bestaat om het toestel in ter ruilen. Daarnaast neem ik aan dat dit toestel nog niet bij vodafone is; maar dat is niet mijn vraag. Zodra dit toestel misschien bij vodafone komt, zou ik graag willen weten of mijn Z1 in te ruilen valt voor een Z1 compact.
Als dit echt niet mogelijk is wil ik er geen groot probleem van maken, het enige wat me niet echt bevalt is de grootte; maar daar valt mee te leven. En ik had zo'n idee van; vragen kan altijd even toch?



Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Welkom op het Vodafone Forum, @Henkturbo
Ik heb je vraag even verplaatst. @BasT geeft hierboven al antwoord op je vraag. Het is helaas niet mogelijk om je toestel om te ruilen buiten de zichttermijn 😞
Hopelijk raak je snel gewend aan de grootte van je toestel en kun je er toch een beetje van genieten.
Henkturbo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ahh oke;

Dat begrijp ik ja.
Bedankt voor het snelle antwoord 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
ouder topic
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic