wvexel

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

XX HUB abo; Ongewild aangemeld

Sinds juli 2017 krijg ik telkens een SMS dat ik gebruik maak van XX HUB, kosten € 7,50 per week. Ik heb absoluut nergens op geklikt, en mij nergens aangemeld. Ik ben de enige gebruiker van mijn telefoon, en heb hem afgeschermd met een ontgrendelcode, dus niemand anders kan er in. Hoop gedoe met Vodafone om van de in rekening gebrachte kosten af te komen (was al 2 x € 15 geincasserd via de auto incasso). Ik snap ook niet hoe die oplichters dit voor elkaar krijgen. Via Google heb ik gevonden dat mGage daar achter zou zitten (op Cyprus gevestigd, ja, ja). Via mail krijg ik nietszeggende antwoorden op mijn vragen van die lui, onbegonnen werk.

TIP: Ik ben er door iemand op geattendeerd dat je via de Portal Gedragscode Mobiele diensten (payinfo.nl) dit soort ongewenste diensten kun blokkeren. Dat kan op dit internetadres

Als u weet dat ik maandelijks ongeveer 15 minuten met mijn mobieltje bel, en nu al een kleine 2 uur kwijt ben
aan het oplossen van die onzin, snapt u dat ik het wel gehad heb met die fraudeurs.
31 Reacties 31
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

wvexel, welkom op het Vodafone Forum. Ik begrijp dat dit niet fijn is. Via https://vodafone.nl/smsklacht is altijd een klacht over contentdiensten mogelijk. Via het Forum kunnen we dit niet nakijken.
wvexel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Marc,

Laat mij u bijpraten: helaas pindakaas, maar de door u aangegeven pagina voor het melden van overlast werkt niet! Als je het formulier vult en dan op Verzenden klikt, blijft de pagina "Bezig met verzenden" en gebeurt er helemaal niets. Dat is nu al dagen zo! Vanmorgen contact gehad via 1201 (vragen over website) en medewerker Dave gaf aan dat er een storing in MyVodafone zit. En er geen andere manier is om dat dan te melden.

Het gekke is dat dergelijke problemen er nooit zijn met het incasseren van mijn nota's. Dat werkt altijd vlekkeloos. Maar goed, daar heeft Vodafone dan ook zelf belang bij. En het belang van haar klanten is kennelijk niet zo belangrijk:
- Chat is continu "Het is nu erg druk. Er is even (....) niemand vrij om met u te chatten". geen optie dus;
- Formulier overlast werkt niet, storing. Ook geen optie;
- en als je al iemand te pakken krijgt via Chat of 1201, dan verwijzen ze allemaal naar andere manieren om je probleem te melden, want echt geholpen met je probleem wordt je niet.

Ik heb nu mijn laatste geincasseerde factuur maar gestorneerd, en zal de komende facturen ook storneren, totdat het wordt opgelost. Ik zie geen andere manier meer.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
wvexel, het storneren van facturen zal in dit geval geen oplossing bieden. Zoals mijn collega al had aangegeven raad ik je daarom toch aan om dit via het daarvoor bestemde kanaal te melden. En anders nogmaals contact met onze klantenservice op te nemen.
wvexel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben er al achter dat ik van Vodafone niets hoef te verwachten (helaas). Afgezien van onjuiste informatie en adviezen dan.

Met de nodige moeite heb ik zelf kunnen achterhalen welke aanbieder hier achter zit, en deze net zolang met e-mail bestookt totdat zij mijn nummer / IP-adres forever geblokkeerd hebben, en mij een verklaring hebben gestuurd dat ik nooit met dit nummer bij hen een dienst af kan nemen (en dus ge-abonneerd kan worden).
Gezien de contacten had Vodafone mij hier goed van dienst kunnen zijn. Dit is immers de wereld waar zij aktief in zijn, en specialist van zijn. Blijkbaar vinden ze dat teveel moeite.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 443Likes
Hoi wvexel,

Ik kan me voorstellen dat dit frustrerend is. Het is echter niet zo dat we je niet willen helpen omdat dit teveel moeite is. Bij klachten over smsdiensten is dit de procedure die we als provider moeten volgen. Ik hoop dat je dit begrijpt.

Fijn om te horen dat je je met succes hebt kunnen afmelden hiervoor!


wvexel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Helaas....vandaag wederom een sms van mGage....nu weer voor Games and Chill, ook 'slechts' € 7,50 per week. Je wordt er toch doodziek van.

En Vodafone: dronk een glas, deed een plas, en alles bleef zoals het was.
Kortom: klant, we vinden het lastig voor u, maar u zoekt het maar lekker zelf uit.
Vodafone vergeet: goodwill komt te voet, en gaat te paard.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
We kunnen ons goed voorstellen dat dit vervelend is wvexel. Echter hebben wij geen invloed op het activeren/deactiveren van een dergelijke dienst. Hopelijk lukt het deactiveren nu wel zodat je verder geen onnodige kosten maakt.
luuk2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Vodafone,

Ik denk dat jullie het niet helemaal goed betitelen. Er is hier sprake van oplichting, niet van het activeren van een sms-dienst. Ik heb dezelfde ervaring. En moet tot de conclusie komen dat Vodafone niet veel geeft om de particuliere klant is. Het Portal Mobiel Gedrag geeft mij trouwens geen manier om de specifieke betaaldiensten op te zeggen, want welke zoekterm ik ook gebruik, de gegevens van deverlener van de 'diensten' zijn niet te vinden. Dus specifieke opzegging onmogelijk. Dus moet ik ALLES dan maar blokkeren. Maar belangrijker ik heb nooit toestemming gegeven voor een tweetal sms diensten (bestvipgames.com en gamesandchill) dus nooit iets geactiveerd. En vofadone heeft geen controlemechanisme om dergelijk misbruik te voorkomen. Wanneer ik geen dienst ben aangegegaan en niets expliciet heb geactiveerd (maar dat dit blijkbaar door het wegswipen van een advertentie kan worden getriggerd) is het toch raar wanneer ik daar voor moet betalen BIJ VODAFONE maar dat VODAFONE niets kan doen aan het terugstorten van die betalingen/deactiveren van de dienst ? Die logica ontgaat mij volledig. Wanneer jullie toelaten dat een betaaldienst zoals Bestvipgames.com zonder mijn expliciete toestemming mij geld in rekening brengt, heb ik toch nooit iets geactiveerd? En VODAFONE zou toch heel simpel deze oplichterij voorkomen m.b.v. een simpel smsje waarop bevestiging over de betreffende 'dienst' gegeven zou moeten worden? Vodafone, neem ownership zoals een behoorlijk bedrijf zou betamen!
wvexel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb inmiddels de internetlink op mijn telefoon al enkele weken verwijderd, omdat ik geen enkel risico meer wil nemen. Maar eigenlijk is het van de zotte: heb ik een abonnement met x-GB data, en durf het niet te gebruiken, omdat Vodafone weigert ook maar iets voor mij te betekenen. Sterker nog: ik heb op links geklikt of diensten geactiveerd (niet dus). Men verschuilt zich zo op een makkelijke manier, in plaats van haar klanten te assisteren bij deze oplichterij. Ja, ja, "bij Vodafone staat de klant op 1". Als je lid moet worden wel, maar daarna is het enkel nog maar incasseren en zoek je het maar uit.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
wvexel, je kunt gewoon je databundel gebruiken, zolang niet niet zomaar op een betaalknop drukt is er dus niets aan de hand.
wvexel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dat is dus net het probleem: ik heb helemaal nergens op wat voor betaalknop dan ook gedrukt, snapt u wel.
Wellicht snapt u dan ook dat ik angst heb om mijn internet- of wifi-verbinding te gebruiken.
SytzeM

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb dus deze week hetzelfde meegemaakt . Ook beslist nergens op geklikt . Heb de tyd nagekeken in geschiedenis . Toen was er niemand bij de telefoon . Contact via chat gehad deze man heeft mij beloofd dat het stopgezet is . Heb een klacht ingevoerd via vodafone klachten . Op verzenden gedrukt . Bericht weg en geen bevestiging.
Ben benieuwd hoe dit afloopt . Hoop niet dat ik mijn telefoon nummer moet blokkeren . Omdat dit allemaal via vodafone pay gaat. De man aan de chat zei ook dat ik ergens opgedrukt had zelfs 2x moest dat gebeurt zijn . Hoop dat er volgende week geen geld weer is afgeschreven . Dan ga ik alles blokkeren . Heb hier nooit geen last van gehad bij symio. Heb al jaren mijn telefoonnummer geblokt bij payinfo en een andere site dus sms en lukt niet nu gaat dat via internet. Vodafone faciliteerd dit dus moet het ook kunnen stoppen . VIND IK.
Ik wacht deze week even af of er ook coulance komt van vodafone en ze het niet op mijn telefoon rekening zetten.
DIT ONGEWILD AANMELDEN MOET STOPPEN EN VODAFONE MOET Z'N KOP NIET IN HET ZAND STEKEN EN OPLOSSINGEN ZOEKEN DAT NIEMAND ZICH HIER VOOR KAN AANMELDEN .
OP DIT FORUM IS DUS DUIDELIJK DAT ER BIJ VODAFONE IETS FOUT GAAT !
AlexR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zit hier met een zelfde situatie.
Stoppen via payinfo werkt niet, gebeld met Vodafone & langs geweest in de winkel, ook dat hielp niet.
Nu zie ik hier de reacties van de moderators en het enige wat dat is is sussen en machteloosheid uitstralen.
Zoals luuk2 aangeeft is dit zonder expliciete toestemming gebeurd.
Nu ook een melding van overlast ingediend, maar kan ook geen bevestiging terugvinden.
Beste Vodafone, als je klanten wilt wegjagen, ga zo vooral door.
Graag zien we dat er actie wordt ondernomen en dat jullie met een oplossing komen.
SytzeM

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb contact gehad met de consumentenbond en die zeggen dat er een verkoopovereenkomst moet zijn tussen de verkopende partij en de klant. En dat daar bewijs voor moet worden geleverd door de verkopende partij .
Dus de klant hoeft niet te bewijzen dat er een overeenkomst is maar de verkopende partij !
Ik moest van de consumentenbond een email hier over naar vodafone sturen en eisen dat ze met bewijs komen .
Ik zou jullie aanraden om ook lid te worden van de consumentenbond en met z'n allen tegen dit soort acties te gaan vechten . Juridisch wordt je dan ook bijgestaan !
SytzeM

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
We kunnen ook nog naar www.degeschillencommissie.nl/home als vodafone niks onderneemt .
En daarna een klacht indienen www.spamklacht.nl
Herbert

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Luuk2,
Ik heb exact dezelfde ervaring met genoemde SMS diensten of is het een mobiel internet dienst ? Payinfo.nl geeft aan dat je geen diensten hebt. Dus daar kun je het niet opzeggen. Al geprobeerd via Bestvipgames.com? Via in invulformulier van Vodafone (https://www.vodafone.nl/my/vragen-en-verzoeken/vraag-betaalde-diensten.shtml) krijg ik wel de melding dat de aanvraag is verstuurd, maar zie deze niet terug in mijn overzicht. Krijg ook niks binnen op het opgegeven mailadres. Ik wacht nog 1 dag op een reactie van Vodafone voordat ik verdere stappen onderneem. Heb jij het formulier ook ingevuld en zo ja heb je daarop nog reactie(s) gehad? Volledig mee eens trouwens met wat je geschreven hebt!

Herbert

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo SytzeM,
Zeker goed idee! Ben sinds gisteren erachter gekomen dat ik ook slachtoffer ben geworden van deze aanbieders :(. En als je de ellende leest hier over dit soort praktijken zal ik ook het nodige moeten doen om dit ongedaan te krijgen. Ik wil het via mijn rechtsbijstandverzekering spelen om in ieder geval mijn geld terug te krijgen.
SytzeM

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb ook totaal geen idee hoe een zo'n internet dienst aan mijn telefoonnummer komt ? Moet wel via vodafone gaan anders kunnen ze dat niet weten volgens mij en ik heb het nergens ingevuld. En smartgames trekt geld van mijn telefoonrekening af . Hoe is dit mogelijk !!!!!
SytzeM

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben geholpen door vodafone . Hebben het abonnement van smart games direkt stopgezet en het geld krijg ik terug. Het probleem van content is nog niet opgelost . Die oplichters kunnen nog steeds geld van je vodafone abonnement afhalen .
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic