pd290367

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

X10i met simlock

Hoi,
 
Heb een SE X10i van iemand overgenomen maar hier zit een simlock op kan ik deze ook via Vodafone laten verwijderen?
Heb zelf een Vodafone abo, maar mijn huidige mobiel (Nokia N97) heeft nukken en een software update heeft niet kunnen baten.
 
Van welke provider deze simlock is weet ik niet, want kan de persoon niet meer bereiken waarvan ik hem heb overgenomen.
 
Dus is het mogelijk om via Vodafone de unlockcode via het IMEI nummer te verkrijgen?
 
Peter
 
 
2 Reacties 2
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo pd290367,

Wat belangrijk is, is om eerst te testen of er wel een simlock op zit. Probeer dit door een simkaart van een andere provider in het toestel te plaatsen. Probeer te bellen, kun je bellen dan zit er geen simlock op je toestel en heb je geen unlockcode nodig.

Weet je zeker dat er een simlock op zit en je weet niet bij welke provider het toestel gekocht is, dan heb je een klein probleem. Je kunt dit dan navragen bij degene waarvan je het toestel hebt gekocht of gekregen of deze persoon het weet. De enige andere optie is om met alle providers contact op te nemen om het na te vragen. Bij Vodafone kan dit hier.

Met vriendelijke groet,

Marc
Vodafone Forum Team
pd290367
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc,
 
Bedankt voor je reactie.
 
Had allang gecheckt of er een simlock op zit, daarna heb ik geprobeerd om diegene te bellen waarvan ik hem heb overgenomen, maar helaas krijg maar geen antwoord.
 
op de site van vodafone heb ik al gekeken maar daar wordt weergeven dat het een onbekend IMEI adrs is.
De andere providers bellen of zij dit kunnen unlocken heb ik nog niet gedaan. Heb wel in de tussen tijd een mail gestuurd naar de klanteservice van vodafone zelf met de vraag die ik in deze topic heb gesteld, zit nu op hun antwoord te wachten!
Als blijkt dat ze niets voor me kunnen betekenen dan ga ik alle providers een mail sturen met die zelfde vraag en tevens met een uitleg waarom.
 
Ik weet ook dat je een unlock code kan verkrijgen via diverse sites maar daar heb ik slechte ervaringen mee. dus die optie valt bij mij al af. (veel betalen en een verkeerde code krijgen etc.etc,.....)
Kan ook nog naar de dichtbijzijnde telefoontt**k gaan, maar deze kunnen ook niet allemaal deze telefoon unlocken heb dit al van een aantal vrienden gehoord.
Dus mijn hoop is momenteel op Vodafone gericht en anders die ander providers maar mailen.
 
Peter
 
PS, wil hier gerust wat voor betalen aan Vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic