Rovie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wordt de mobiele netwerkverbinding onderbroken bij het uitlezen van gebruikersdata?

Wordt de mobiele internet verbinding om de 2 uur onderbroken (disconnect) als de gebruiksdate wordt uitgelezen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12285Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3205Likes

Sorry dat ik iets later reageer. Maar wel goed om te weten dat het een probleem is van je eigen iPhone en dat het niet in aan je simkaart ligt, of abonnement. Iets wat je nog even zou kunnen proberen is het opnieuw instellen van je netwerkinstellingen. Ga naar instellingen app, scrol naar beneden en kies voor Zet over of stel iPhone opnieuw in. Kies daar voor Stel opnieuw in en dan zou je eerst kunnen kiezen voor Herstel netwerkinstellingen en mocht dat niet lukken dan kiezen voor Herstel alle instellingen. Dat laatste alleen doen als die eerste niet werkt want je moet dan toch wel veel instellingen weer zelf handmatig terug plaatsen (denk aan meldingen, privacy en beveiliging enz enz). Herstel netwerkinstellingen doet alleen een herstel en verwijderd je netwerk instellingen dus ook Wifi contacten. 

Ik zou zo 123 eigenlijk geen andere oplossing weten want het na 2 uur pas onderbreken is vreemd. Als er iets mis zou zijn dan zou het direct niet werken. Vandaar dat ik aan het bovenstaande denk en je zou nog contact op kunnen nemen met Apple zelf. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12285Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @Rovie 
Hoe bedoel je? 
Is de vraag of Vodafone je internet verbreekt als deze je data uitleest? Het antwoord daarop is natuurlijk nee. Dat kunnen ze gewoon uitlezen zonder daarvoor je data verbinding te verbreken. Probeer je eigen simkaart eens in een ander toestel te doen en dan dat simkaartje in je eigen toestel (sim wisseling). Dan kan je zien of het aan je eigen simkaart ligt of aan het toestel. 

Rovie
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Energieboy,

Ik heb de tijd gevonden om de sim in een ander toestel te stoppen maar in het andere toestel (iPhone) geen issues. Ping monitor gaf via de hotspot geen onderbrekingen.

Het lijkt erop dat de onderbreking op het andere toestel, ontstaat bij het uitlezen van de verbruikersdata bij de operator. Dit uitlezen onderbreekt de connectie blijkbaar. Kan niet achterhalen of en hoe dit vanuit het andere toestel kan worden aangevraagd of een foute instelling die na ongeveer 2 uur de connectie reset?

Energieboy
Expert
Expert
  • 12285Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3205Likes

Sorry dat ik iets later reageer. Maar wel goed om te weten dat het een probleem is van je eigen iPhone en dat het niet in aan je simkaart ligt, of abonnement. Iets wat je nog even zou kunnen proberen is het opnieuw instellen van je netwerkinstellingen. Ga naar instellingen app, scrol naar beneden en kies voor Zet over of stel iPhone opnieuw in. Kies daar voor Stel opnieuw in en dan zou je eerst kunnen kiezen voor Herstel netwerkinstellingen en mocht dat niet lukken dan kiezen voor Herstel alle instellingen. Dat laatste alleen doen als die eerste niet werkt want je moet dan toch wel veel instellingen weer zelf handmatig terug plaatsen (denk aan meldingen, privacy en beveiliging enz enz). Herstel netwerkinstellingen doet alleen een herstel en verwijderd je netwerk instellingen dus ook Wifi contacten. 

Ik zou zo 123 eigenlijk geen andere oplossing weten want het na 2 uur pas onderbreken is vreemd. Als er iets mis zou zijn dan zou het direct niet werken. Vandaar dat ik aan het bovenstaande denk en je zou nog contact op kunnen nemen met Apple zelf. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic