Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Witte blokjes scherm Samsung Galaxy S4

Helaas helaas,

Alle problemen zijn weer terug...ook de blokjes op mijn scherm. Aangezien ze zo ongeveer alles aan mijn telefoon al vervangen hebben, vraag ik me af wat er nu nog voor mij gedaan kan worden?
129 Reacties 129
Anonymous
Niet van toepassing
Of eventueel Android synchroon.
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
ik zal het eens proberen, dankje!
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@Lkoster wat is het resultaat? Wat vervelend dat je hier al zo lang mee bezig bent zeg 😞
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Het resultaat is dat mijn telefoon weer is opgestuurd naar dynafix. Ze gaan een expertise onderzoek er bij doen en verder weet ik nog niks. Wanneer dit ook niet werkt ging een medewerken van de vodafone winkel weer verder proberen, maar ik kon nog geen beloftes of iets krijgen dat ze een oplossing kon geven. Het is dus nu nog steeds afwachten...
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is inderdaad behoorlijk balen maar laten we de moed niet verliezen;)
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Het wordt wel steeds lastiger hoor

Net gezien dat gisteravond de telefoon weer naar de winkel gestuurd is. Ze hebben een onderdeel vervangen en andere software erop gezet. Weet niet of die vandaag in de winkel zal zijn of pas morgen...dan is het weer afwachten of het weg blijft...
Joëll

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem is naar mijn mening echt software matig. Volgens mij kan Android dit alleen oplossen door zelf er wat aan te doen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi,

Heb ook helaas geen oplossing voor dit probleem kunnen vinden! Ik denk dat dit echt goed in de software meezit waardoor het lastig is om het op te lossen via het Forum. Reparaties centra's zijn wel deskundiger maar als het via hun niet gerepareerd word dan is het zeker en intern probleem!
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Hallo,

Nou maandag de 24e mijn telefoon weer opgestuurd en donderdag al weer op kunnen halen (erg snel voor een expertise onderzoek vond ik). Ze hebben weer ander software erop gezet (5.0.1 ipv 5.0.2) en mijn display weer eens vervangen. Maar ook gisteren is het probleem weer terug gekomen.
Gelijk contact gezocht met dynafix en vodafone.
Dynafix gaf aan dat bij hun het probleem opgelost was na het vervangen van het display (heb al meerdere malen uitgelegd en ook vodafone heeft dit aangegeven dat het probleem sowieso TIJDELIJK opgelost is na het opnieuw opstarten van de telefoon, dus ze hadden dit nooit kunnen conluderen). Ik het verhaal nogmaal terug gemaild. Zij gaan nu contact opnemen met Samsung (zouden ze ook al gedaan hebben, maar dat klopt dus niet).
Vodafone heeft aangegeven dat ze het erg vervelend vinden maar voordat zij weer actie gaan ondernemen moet mijn telefoon weer 3x opgestuurd worden (dus nu nog 2x aangezien het een andere telefoon is, dan krijg ik weer een nieuw toestel).

Ik ga dus morgen maar weer naar de Vodafone winkel om mijn toestel op te laten sturen en daarna weer. Kijken of ik dan een goed toestel aangeboden kan worden.

Van mij mag het topic gesloten worden, aangezien jullie mij helaas ook niet kunnen helpen. Tenzij jullie op de hoogte gehouden willen worden;)
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
laat maar open, ik vind het wel grappig om te zien hoeveel moeite iemand doet om een klein software probleem op te lossen. 5 minuten googlen geeft mij een (tijdelijke)oplossing; ff de cache wissen

volume down+home+power en dan cache wissen.............
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Leuk dat jij een tijdelijke oplossing vindt, want hij is inderdaad heel tijdelijk. Zo kan ik elke (halve) week dus dat doen. Kan ik ook gewoon mijn telefoon elke (halve) week aan en uit zetten, effect is hetzelfde en kost me minder moeite.

En ja ik doe heel veel moeite aangezien dat probleem steeds groter wordt, steeds minder letters en cijfers worden zichtbaar waardoor mijn telefoon steeds minder bruikbaar is. En het is geen tijdelijk probleem, hij duurt al vijf maanden...dus de meningen zijn redelijk verdeeld over wat je klein noemt en of het de moeite waard is

Twee voorbeelden:
https://www.dropbox.com/s/eob202ign8mcdgf/Screenshot_2015-08-12-12-22-23-1.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/mvswmvnpd1bbno7/Screenshot_2015-08-12-16-12-51.png?dl=0
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
ik zou eerst eens beginnen met de standaard font weer in te stellen en dan de cache eens te wissen
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Ook dat is al gebeurt en dat werkt ook niet.
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
wat vervelend om te lezen dat de problemen er nog steeds zijn en nog niet opgelost zijn zelfs niet met een nieuwe telefoon 😞

ik ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen dus wat mij betreft mag dit topic open blijven zodat je ons op de hoogte kan houden hoe of wat

heb je trouwens al wat over je hoesje gehoord die ze in de winkel kapot hadden gemaakt
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
nog een ander lettertype dan
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Hoii,

Ja ik mag een nieuw hoesje kopen. Hij gaf me alleen als tip even te wachten omdat het natuurlijk zo kan zijn dat ik op een gegeven moment een ander model toestel krijg. Dus dat doe ik dan natuurlijk ook;)

Alle lettertypen geven dit probleem. Dus ook dat werkt niet
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
okey dat is dus prima opgelost 🙂
nu hopen dat het probleem van je toestel ook snel word opgelost

hou ons op de hoogte ik ben namelijk wel benieuwd hoe dit gaat aflopen 😉
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik heb nog eens gegoogled, er zijn anderen met dit probleem maar ieder topic op reddit of android fora hierover is maar klein, dus niet veel gebruikers hebben dit probleem, anders zou samsung het ook al lang weten. Het probleem doet zich voort bij de s4/5 en note3 (ik weet niet of het zowel om zo wel exynos en snapdragon varianten gaat). Het probleem presenteert zich alleen op lollipop toestellen. Wat iedereen nog meer overeen lijkt te hebben is dat ze PIN beveiliging gebruiken voor het lockscreen. Dus wat kan de bug triggeren? Een app die misschien notificaties of knoppen op het lockscreen wil plaatsen maar iets corrumpeert, misschien is het (een deel) van het pin nummer.

Anyway misschien is de makkelijkste manier om deze bug te ontlopen gewoon proberen een andere unlock methode te gebruiken (bv patroon, je kan dan gewoon je oude pin als patroon nemen)
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Heb zelf ook al tijd geleden gegoogled en inderdaad niet veel berichten hier over. Toevallig heeft een kennis het ook en ik dan met alle twee mijn toestellen.

Ik kies bewust voor een pincode omdat de beveiliging daarvan higer is dan van een patroon. Patroon is zo te kraken heb ik gemerkt. Dus voor mij is dat geen oplossing. Zou het een keer kunnen uitproberen om te zien of het helemaal weg zou blijven (dus of ook de andere tekst normaal blijft aangezien het niet alleen bij mijn startscherm is), maar het is geen definitieve oplossing. Dan zou ik net zo goed elke week mijn toestel opnieuw kunnen opstarten. Het zijn tijdelijke oplossingen.

Het probleem is bekend bij samsung nederland. Wat zij er mee gaan doen weet ik nog niet, wacht nog op antwoord. De vodafone winkel heeft contact met hen opgenomen. Kunnen zij weinig doen dan is het simpel en nog twee keer mijn toestel opsturen om weer een nieuwe te krijgen.
leolinedance

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,

Ik heb dit probleem ook al sinds de update. Exact zoals hierboven beschreven wordt.
Een keer opnieuw starten verhelpt het probleem een dag of 2. Enkele van mijn collega's schijnen het ook te hebben met hetzelfde toestel.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt, dit is erg vervelend.

Groet Leo
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic