JeeBee

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wisselgesprek vs groepsgesprekken

Waarom kan ik niet én de wisselgesprek functionaliteit geactiveerd laten alsmede een groepsgesprek gebruiken? Indien wisselgesprek is geactiveerd (iPhone 12 mini), werkt het samenvoegen van gesprekken niet (meer)…!? Zodra ik “wisselgesprek” uitschakel, werkt het wel om gesprekken samen te voegen.

Dit heeft voorheen tegelijkertijd gewerkt AFAIK en kan anno 2020 ook geen rocketscience zijn om beiden te faciliteren ipv te moeten switchen...?

45 Reacties 45
JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven Vodafone het werkte zojuist dus even... Dat is wel bijzonder… 2e keer testen zonder WiFi “aan” deed ie het ook. Daarna niet meer...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Enige wat ik nog kan adviseren is om eens een simwissel te proberen. Misschien dat de simkaart beschadigd is @JeeBee 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven Vodafone nieuwe sim zojuist aangevraagd ovv casenummer.

Het lukte zojuist weer 1x op WiFi. 2e poging met WiFi uitgeschakeld niet meer en vervolgens met WiFi wederom ingeschakeld ook niet. Ik begin het simkaartje inmiddels ook te verdenken en is inderdaad het enige wat we volgens mij nog kunnen uitsluiten op dit moment…

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Laten we hopen dat dit de boosdoener is @JeeBee 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven Vodafone de nieuwe simkaart lost het probleem niet op… Ik kan nog steeds geen telefoongesprekken samenvoegen met mijn 06 nummer gekoppeld aan nieuwe simkaart.

Ik heb dit ook telefonisch gemeld ovv casenummer.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, dan zal de technische dienst dit ook zien en oppakken @JeeBee.

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven Vodafone kun jij deze case inzien? Heb nog niets vernomen tot op heden.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Yes @JeeBee. Ik heb vanochtend de terugkoppeling gekregen om eens de simkaart in een ander merk toestel te testen. 
Systeemtechnisch is wisselgesprek en conference call correct aangesloten. 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven Vodafone uiteraard wil ik dat testen, maar waarom werkt mijn vrouw haar simkaart (ook VF) wel goed in mijn/haar toestel, mijn zakelijke simkaart (T-Mobile) ook maar mijn vorige + nieuwe simkaart niet. Simkaart heeft in 3 toestellen gezeten;

  • Iphone 12 mini
  • Iphone 11 Pro
  • Iphone Xr

Alleen mijn sim/06-nummer werkt niet correct met het samenvoegen van gesprekken op alle bovenstaande toestellen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kan dit eens getest worden in een android toestel voor de zekerheid? Ik heb in het onderzoek vermeld dat het in 3 verschillende toestellen is getest. Dit is echt om uit te sluiten dat het probleem niet bij Apple ligt.

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Steven Vodafone wrote:

Kan dit eens getest worden in een android toestel voor de zekerheid? Ik heb in het onderzoek vermeld dat het in 3 verschillende toestellen is getest. Dit is echt om uit te sluiten dat het probleem niet bij Apple ligt.


Het probleem ligt dan toch niet bij Apple? Waarom werkt het met mijn vrouw haar Vodafone simkaart wel icm Apple en waarom heeft het voorheen vlekkeloos gewerkt?

Ik hoop toch oprecht dat dit geen kastje naar de muur verhaal wordt… Ik zal het testen met Android, maar dan nog; wat als dat wel werkt icm mijn simkaart? Want dan ben ik niet geholpen...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Indien het in een Android toestel werkt, ligt het probleem wel degelijk bij Apple. Waarschijnlijk is er dan iets mis met de software of een instelling in je toestel @JeeBee
Vandaar ook het verzoek om dit eens in een ander type en merk toestel te testen. 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Steven Vodafone wrote:

Indien het in een Android toestel werkt, ligt het probleem wel degelijk bij Apple. Waarschijnlijk is er dan iets mis met de software of een instelling in je toestel @JeeBee
Vandaar ook het verzoek om dit eens in een ander type en merk toestel te testen. 


Dan leg me eens uit waarom het wel werkt met mijn vrouw haar simkaart (ook Vodafone) in mijn toestel de 12 Mini, alsmede een 11 Pro alsmede een Xr…? Reproduceer ik dit alles met de T-Mobile simkaart van mij werk in bovenstaande toestellen, werkt het ook zonder problemen. Alleen icm mijn (nieuwe) simkaart werkt het niet/nergens.

Maar gisteravond heb ik het ook kunnen testen in het Android toestel van mijn broer met mijn simkaart. En OOK daar hetzelfde probleem met het NIET kunnen samenvoegen van 2 gesprekken;

 

Zodra hij dit zelf poogt op zijn toestel met zijn simkaart (hij heeft toevallig ook Vodafone...) werkt het wel gewoon…!

Het zit dus wel degelijk aan de kant van Vodafone op mijn 06 nummer…!?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel @JeeBee, dan ga ik dit vermelden in het onderzoek. Dit kun je ook zelf inzien of toevoegen via My Vodafone (website) onder het kopje “Service” en dan “Vragen en verzoeken”
Het testen met een T-mobile SIM wijst helaas niks uit omdat het van een andere provider is.
Vandaar ook het verzoek om het te testen met onze simkaart in een Android toestel. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Even nog voor de zekerheid: hebben de overige nummers deze optie ook aan staan? 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven Vodafone volgens mij zet ik het zo vrij helder uiteen;

3 simkaarten van Vodafone;

  • ik/JB
  • mijn vrouw (indien je een check op 06 nummer wil doen, kan dat*)
  • mijn broer (indien je een check op 06 nummer wil doen, kan dat*)

*om te checken dat het inderdaad 06 nummers met Vodafone contract/abbo zijn.

3 toestellen van Apple;

  • iPhone 12 Mini
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone Xr

Groepsgesprek iPhone 12 Mini/11Pro/Xr;

  • simkaart ik/JB werkt NIET
  • simkaart vrouw werkt WEL
  • simkaart broer werkt WEL

Nogmaals; hoe kan het dan aan Apple liggen? Uiteraard check/vergelijk en zet ik indien nodig alles hetzelfde qua simkaart settings. Ik mag hopen dat inmiddels duidelijk is, je een beetje niveau terug ziet in het troubleshooten en uitsluiten…!

Vervolgens op verzoek alsnog getest in Android terwijl bovenstaande al genoeg verduidelijking zou moeten geven dat het niet aan Apple kan liggen want 2 andere Vodafone simkaarten werken zonder probleem in 3 verschillende Apple toestellen wanneer je een groepsgesprek wil opzetten???

Groepsgesprek Android;

  • simkaart ik/JB werkt NIET (zie screenshot)
  • simkaart vrouw werkt WEL
  • simkaart broer werkt WEL

Als extra service test ik bovenstaande ook nog met succes mijn zakelijke T-Mobile simkaart op een 12 Mini/11 Pro/Xr om nogmaals uit te sluiten dat het niet aan Apple ligt.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel @JeeBee, Ik heb het gelijk vermeld in het onderzoek. 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Steven Vodafone wrote:

Dankjewel @JeeBee, Ik heb het gelijk vermeld in het onderzoek. 


Wanneer kan ik hier een update over verwachten?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @JeeBee 
Steven heeft een paar dagen vakantie. Wil je in je Community profiel je mobiele nummer vermelden? Dan ga ik kijken of ik een update kan vinden over onderzoek 10058874. Heb je trouwens ook nog in My Vodafone gekeken naar de status van het onderzoek? Dit kun je zelf inzien of toevoegen via My Vodafone (website) onder het kopje “Service” en dan “Vragen en verzoeken”. 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Hi @JeeBee 
Steven heeft een paar dagen vakantie. Wil je in je Community profiel je mobiele nummer vermelden? Dan ga ik kijken of ik een update kan vinden over onderzoek 10058874. Heb je trouwens ook nog in My Vodafone gekeken naar de status van het onderzoek? Dit kun je zelf inzien of toevoegen via My Vodafone (website) onder het kopje “Service” en dan “Vragen en verzoeken”. 


Hoi Cecilia, bedankt voor je reactie. Ik zal de gegevens weer even aanvullen zodat je een check kunt doen op deze case.

Uiteraard ken ik de My Vodafone locatie van dit verzoek maar hier wordt helemaal geen informatie verstrekt. Sterker nog, ik zie niet eens welke zaken ( o.a. mijn input) geregistreerd staan. Enige wat ik daar zie is “status open”. Dit ticket is zelfs al eerder gesloten zonder eerst een check uit te voeren bij/met mij door de desbetreffende afdeling. Customer experience is vrij triest om eerlijk te zijn...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic