JeeBee

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wisselgesprek vs groepsgesprekken

Waarom kan ik niet én de wisselgesprek functionaliteit geactiveerd laten alsmede een groepsgesprek gebruiken? Indien wisselgesprek is geactiveerd (iPhone 12 mini), werkt het samenvoegen van gesprekken niet (meer)…!? Zodra ik “wisselgesprek” uitschakel, werkt het wel om gesprekken samen te voegen.

Dit heeft voorheen tegelijkertijd gewerkt AFAIK en kan anno 2020 ook geen rocketscience zijn om beiden te faciliteren ipv te moeten switchen...?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Louishet is nu opgelost. Na contact te hebben gehad met "CM ES Technical Support (Voice), (VodafoneZiggo)" en de case daar uit te hebben gelegd, super geholpen!

 

Op de back-end is het gevraagde zetje gegeven. Voor jou wellicht nog handig om te weten, dat een nieuwe simkaart dit probleem sowieso niet op had kunnen lossen, mocht dit issue nog een keer bij iemand optreden. Dit zit op de back-end en dat vermoeden werd dus ook bevestigd door de afdeling "CM ES Technical Support (Voice), (VodafoneZiggo)". Zij hebben de configuratie opnieuw geforceerd op mijn 06 nummer. Daarna geen problemen meer!

 

Nogmaals alle credits voor "CM ES Technical Support (Voice), (VodafoneZiggo)"!

Bekijk in context

45 Reacties 45
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @JeeBee,
Ik kan me voorstellen dat je gebruik wilt maken van deze optie en ik ben dan ook gelijk gaan zoeken of ik hier iets over tegen kom.
Op de website van Apple staat het volgende: 

 

Als je een CDMA-netwerk gebruikt, kun je niet wisselen tussen gesprekken als het tweede gesprek een uitgaand gesprek was. Je kunt de gesprekken wel samenvoegen. Je kunt geen gesprekken samenvoegen als het tweede gesprek een inkomend gesprek was. Als je het tweede gesprek of het samengevoegde gesprek beëindigt, worden beide gesprekken beëindigd.

Let bij modellen met Dual SIM op het volgende:

  • 'Bellen via wifi' moet voor een lijn zijn ingeschakeld, zodat op die lijn gesprekken kunnen binnenkomen terwijl de andere lijn voor een gesprek wordt gebruikt. Als je op de ene lijn een gesprek ontvangt terwijl de andere lijn voor een gesprek wordt gebruikt en er geen wifiverbinding beschikbaar is, gebruikt de iPhone de mobiele data van de lijn die voor het gesprek wordt gebruikt om het gesprek van de andere lijn te ontvangen. Hieraan zijn mogelijk kosten verbonden. Voor de lijn die voor het gesprek wordt gebruikt, moet in de instellingen voor mobiele data datagebruik zijn toegestaan (als de standaardlijn of als de niet-standaardlijn, waarbij 'Sta schakelen tussen mobiele data toe' is ingeschakeld). Alleen dan kan die lijn het gesprek van de andere lijn ontvangen.

  • Als 'Bellen via wifi' niet is ingeschakeld voor een lijn, gaan alle inkomende oproepen op die lijn (inclusief oproepen van hulpdiensten) rechtstreeks naar de voicemail (indien beschikbaar bij je aanbieder) wanneer de andere lijn in gebruik is. Je ontvangt geen meldingen voor gemiste oproepen.

    Als je voorwaardelijk doorschakelen hebt ingesteld (indien beschikbaar bij je aanbieder) van de ene lijn naar de andere wanneer een lijn bezet of niet in gebruik is, gaan de oproepen niet naar voicemail. Neem contact op met je aanbieder voor informatie over de configuratie.

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Steven Vodafone ,

Dank voor je reactie en input. Kijkende naar;

“Als je een CDMA-netwerk gebruikt, kun je niet wisselen tussen gesprekken als het tweede gesprek een uitgaand gesprek was. Je kunt de gesprekken wel samenvoegen.”

...klopt dit niet. Ik kan op deze manier geen gesprekken samenvoegen. Dat is juist het hele issue. Dit ging voorheen probleemloos. De samenvoeg knop reageert niet. Ik test met 2x uitgaand bellen, wisselen is dan gewoon mogelijk maar de gesprekken samenvoegen lukt niet.

Bellen via wifi heeft hier nog nooit aan gestaan. Zojuist getest door het aan te zetten, maar maakt geen enkel verschil. Bovenstaande gedrag is dan wederom het resultaat. Wisselen gaat wel, samenvoegen niet (ik bel beiden nummers en poog ze samen te voegen zodra ze beiden verbonden zijn).

Grappig dat meteen weer wordt gewezen naar de ander (Apple). Ik test hetzelfde met een T-Mobile simkaart in hetzelfde Apple toestel en voila… het werkt flawless.

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het is niet zo zeer dat ik meteen wil wijzen naar Apple. Maar vaak klopt er een instelling niet. 
Laat ik ook eerlijk zijn, ikzelf heb geen Apple en nog nooit last gehad van dit issue. Vandaar dat ik ook gelijk Google erbij gepakt heb.

Ik wil ook graag eens de instellingen bij ons controleren. Kun je voor mij de gegevens in je profiel aanvullen? 
 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven Vodafone wat bedoel je precies met gegevens in mijn profiel aanvullen? Je wilt eea kunnen plotten op mijn settings en hebt daarvoor NAW gegevens nodig om zaken te checken?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klopt inderdaad. Door de gegevens in te vullen kan ik alles erbij pakken en controleren bij ons voor je @JeeBee 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven Vodafone done. Heb je zo voldoende info?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas niet 😞  Ik moet namelijk wel een verificatie doen voordat ik gegevens erbij pak @JeeBee 
Kun je de volgende opties invullen:
adres, postcode, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven Vodafone done 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gelijk het systeem erbij gepakt. 
Ik zie dat wisselgesprek en het samenvoegen van gesprekken (conference call/ groepsgesprek ) op mogelijk staat.
Ik heb voor de zekerheid je nummer even van het netwerk afgehaald en er weer terug op gezet. Hierdoor komt er een nieuwe aanmelding op het netwerk en leest de simkaart uit wat er mogelijk is.

Kun je voor mij eens het toestel opnieuw opstarten? 
Mocht dat niet werken, kun je de simkaart van Vodafone eens testen in een ander type en merk telefoon?

Ook hoor ik graag sinds wanneer dit niet meer mogelijk is en of je rond die tijd een software update of iets aangepast hebt. 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zojuist reboot geforceerd. Ik draai iOS 14.3. Dit biedt geen soelaas. Ik heb ook 2tal screenshots, waarin je ziet dat wisselen zonder problemen mogelijk is.

Heb verder geen Android toestellen beschikbaar, moet dus even kijken of ik iemand anders kan vinden (in coronatijden) die het kan testen op ander platform.

Sinds wanneer het optreedt, durf ik niet te zeggen, merkte het laatst op bij de 12 Mini dus als iemand anders met eenzelfde toestel het ook wil testen, sluit wellicht ook eea uit of het toestelgebonden is icm Vodafone want zoals aangegeven lukt het met een simkaart van T-Mobile wel met de 12 Mini.

 

Als wisselgesprek uitgeschakeld is onder Instellingen - Telefoon, dan werkt het samenvoegen van gesprekken wel… Maar ik wil beiden kunnen gebruiken en niet als workaround wisselgesprek uit moeten schakelen… Andere providers hebben het ook voor elkaar zoals eerder aangegeven en daar is wisselgesprek gewoon actief.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als je onze simkaart dan in een andere iPhone stopt, werkt het dan wel? Dan sluiten we het op die manier uit @JeeBee?

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven Vodafone wellicht niet duidelijk omschreven maar dat werkt ook niet (iPhone Xr met iOS 14.3). Alleen als ik wisselgesprek uitschakel, kan ik gesprekken samenvoegen icm Vodafone SIM...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zie dat je de gegevens in je profiel weggehaald hebt. Het enige wat ik vanuit hier kan doen is een onderzoek aanmaken. 
Kun je de gegevens nog eens toevoegen @JeeBee?

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven Vodafone done 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, gezien. Mag je weer verwijderen 🙂
Even nog een vraag. In de screenshots zie ik dat je met Wi-fi verbonden bent.
Kun je dit eens testen zonder Wi-fi en checken of het werkt op 2G of 4G?

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat maakt(e) geen verschil. Het lijkt erop dat er bij mij nu toch iets is gebeurd, want het werkt nu wel (weer). WiFi aan/uit maakt ook geen verschil. Ik krijg gesprekken nu (weer) samengevoegd… Ik meld me komende tijd nogmaals om uit te sluiten dat het blijvend opgelost is.

 

Te vroeg gejuicht… Het werkte zojuist 2x; eenmaal met WiFi verbonden, eenmaal zonder Wifi verbonden (5G). Nu niet meer...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je het toestel eens terug zetten op 4G @JeeBee?

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven Vodafone maakt geen verschil. Werkt nu ook niet (meer) icm WiFi verbonden/uitgeschakeld en 4G geforceerd.

Met “5G On” ook geen succes icm WiFi verbonden/uitgeschakeld.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hmmz. Raar. Ik heb gelijk een onderzoek aangemaakt. Dit staat bekend onder incident 10058874

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic