JeeBee

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wisselgesprek vs groepsgesprekken

Waarom kan ik niet én de wisselgesprek functionaliteit geactiveerd laten alsmede een groepsgesprek gebruiken? Indien wisselgesprek is geactiveerd (iPhone 12 mini), werkt het samenvoegen van gesprekken niet (meer)…!? Zodra ik “wisselgesprek” uitschakel, werkt het wel om gesprekken samen te voegen.

Dit heeft voorheen tegelijkertijd gewerkt AFAIK en kan anno 2020 ook geen rocketscience zijn om beiden te faciliteren ipv te moeten switchen...?

45 Reacties 45
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3032Posts
  • 876Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @JeeBee 
Ik ben er even voor je achteraan gegaan. Aan onze kant is alles gecontroleerd en staat technisch ook alles goed ingesteld. De vraag is nu of jij al een andere simkaart heeft geprobeerd zoals geadviseerd is. Als ik de reactie hierboven bekijk, dan heb je dus zowel de (Vodafone) simkaart van jouw vrouw en broer getest in jouw toestel. En daarmee werkt het dus wel. Als ik dat helemaal correct begrepen heb, dan is het omruilen van jouw simkaart de volgende stap. Wil je controleren of het adres in My Vodafone correct is? Ik zie namelijk op jouw naam ook een Ziggo abonnement actief, maar dan op een ander adres. En ik wil uiteraard wel zeker weten dat ik de simkaart naar het juiste adres toestuur. 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Cecilia Vodafone zoals in deze thread te lezen valt een aantal posts hierboven, is ook een nieuwe SIM kaart al ingezet waarmee bovenstaande uiteenzetting dus ook/juist is getest;

https://forum.vodafone.nl/apple-15/wisselgesprek-vs-groepsgesprekken-302958?postid=339693#post339693

De nieuwe SIM kaart lost het probleem dus ook niet op, want het maakte geen verschil tussen oude en nieuwe SIM kaart in alle testscenario's….

Het moet in de instellingen/configuratie van mijn 06 nummer zitten op de Vodafone back-end, omdat er mijn inziens geen andere zaken uitgesloten kunnen worden…

Verder mis ik updates hieromtrent. Waarom zie ik geen statusupdates etc en moet ik via dit forum vragen om updates/opvolging? Ticket is zonder communicatie gewoon gesloten in 1e instantie terwijl het probleem nog steeds bestaat.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3032Posts
  • 876Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @JeeBee 
Excuses, ik heb het inderdaad in alle berichten hiervoor even gemist dat jouw simkaart blijkbaar dus al was omgeruild en uitgesloten is als mogelijke oorzaak. Het lastige is dat volgens het onderzoek alles in de back-end dus gecontroleerd is en technisch goed staat ingesteld. Het blijft daarom vreemd waarom het alleen met jouw simkaart niet werkt in diverse toestellen en het met andere Vodafone simkaarten (van jouw vrouw en broer) het wel werkt in deze toestellen. Ik denk dat het in dit geval verstandig is om even te wachten totdat @Steven Vodafone weer terug is, aangezien hij hier iets dieper in zit. Hij is maandag weer aanwezig en ik zal hem dan uiteraard ook vragen om hier even naar te kijken. Het staat je uiteraard ook vrij om in de tussentijd nog even langs een Vodafone winkel te gaan, zodat zij samen met jou enkele zaken kunnen testen en instellingen kunnen uitsluiten. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zie dat je op 22-01 een mail hebt gekregen van mijn collega's van de technische dienst @JeeBee.
Het onderzoek staat op dit moment ook nog open. 

JeeBee
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Louishet is nu opgelost. Na contact te hebben gehad met "CM ES Technical Support (Voice), (VodafoneZiggo)" en de case daar uit te hebben gelegd, super geholpen!

 

Op de back-end is het gevraagde zetje gegeven. Voor jou wellicht nog handig om te weten, dat een nieuwe simkaart dit probleem sowieso niet op had kunnen lossen, mocht dit issue nog een keer bij iemand optreden. Dit zit op de back-end en dat vermoeden werd dus ook bevestigd door de afdeling "CM ES Technical Support (Voice), (VodafoneZiggo)". Zij hebben de configuratie opnieuw geforceerd op mijn 06 nummer. Daarna geen problemen meer!

 

Nogmaals alle credits voor "CM ES Technical Support (Voice), (VodafoneZiggo)"!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Thanks voor de terugkoppeling @JeeBee. Super om te horen dat het opgelost is! 
Ik zie inderdaad dat het onderzoek intern is door gezet. 

Om een onderzoek hiervoor aan te maken, moet ik helaas alle stappen doorlopen. 
Hierdoor kan het een en ander uitgewezen worden. Dit wordt namelijk ook in het onderzoek gevraagd.
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic