Mic2005

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wisselen tussen G2, G3 en G4 bug

Wij heben 2 Samsung S6 en thuis in een buitengebied een Fem2cell waarmee je een G3 (H) Vodafone netwerk kan bouwen. Echt wel nodig hier anders is bellen binnen in huis onmogelijk. Nu onstaat vaak het probleem dat we niet meer bereikbaar zijn. Er staat dan Alleen Noodoproepen in het display. Dat zou betekenen dat er geen Vodafone netwerk zou zijn. Maar dat is er wel want na het rebooten van de telefoon connect hij direct naar de Fen2cell. Nu blijkt dat de Galaxy S6 niet kiest voor het sterkste signaal maar voor de snelste drager. Indien wij het toestel op LTE zetten kiest hij niet voor de sterke G3 van de Fem2cell maar de zwakke G4 van buiten. Tja dan maar instellen op G2 + G3 zou je zeggen. Ja dat gaat vaak goed maar vaker niet goed. Hij connect dan toch niet goed naar de Fen2cell waardoor er geen netwerk connectie is met Vodafone. Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Soms werkt het switchen tussen GPRS en G3 of G4 wel maar meestal is het echt nodig om de telefoon te rebooten. De Fem2cell werkt verder stabiel en valt verder nooit uit oid. Dekking Fen2cell binnen in huis is perfect dus daar ligt het niet aan. Het lijkt iets te maken te hebben met registratie. Echt een probleem omdat bereikbaarheid voor ons erg belangrijk is. Dit moet toch op te lossen zijn? Fen2cell G4 uitvoering? Wie heeft er een tip of herkent dit?

Mic
4 Reacties 4
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo Mic2005, ik zie dat er nog niemand op je bericht heeft gereageerd. Dit is uiteraard een onhandige situatie. Er komt geen SignaalPlus met 4G functionaliteiten. Meer dan je nu eigenlijk al doet kan ik je niet adviseren. Je kunt dus inderdaad het beste je toestel instellen op het 2/3G netwerk. Het is mogelijk dat je toestel verbonden is met een mast in de omgeving. De verbinding is dan mogelijkerwijs te slecht om te bellen maar niet slecht genoeg om de verbinding te verbreken en over te schakelen naar SignaalPlus. Wellicht heeft een van de andere forumgebruikers nog een tip voor je?
Anonymous
Niet van toepassing
Wat je altijd eens zou kunnen proberen is de femtocell ontkoppelen en deregistreren, om hem vervolgens weer te registreren en in te pluggen.
LTE moet uitstaan in de toestellen, anders zal het helaas niet werken. Tevens raad ik je ook aan om de slimme netwerk wissel uit te zetten
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic