Baked

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wintertijd van netwerk klopt niet

Op mijn Optimus 2x met Android 2.3.7 is het mogelijk om de tijd automatisch te sychroniseren met het netwerk.  Sinds de wintertijd is ingegaan loopt deze tijd echter 2 uur vooruit. Wat er dus lijkt gebeurt te zijn is, is dat het netwerk de tijd een uur vooruit heeft gezet in plaats van achteruit. Dit zorgt vervolgens voor een verschil van 2 uur.
 
Op het moment van schrijven is het 17:03 volgens het netwerk van Vodafone. Zijn er meer mensen met dit probleem (of juist niet)?
3 Reacties 3
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ik denk dat dit aan je telefoon ligt. Zover ik weet stuurt het netwerk de universele tijd door en geen zomertijd/wintertijd-omzetting. Kan zijn dat ik me daarin vergis, maar op mijn telefoons werkt het wel prima.
Baked
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb echt helemaal niets aan mijn mobiel veranderd en nu klopt de tijd opeens wel. Tijd verschilt misschien per acces-point/locatie..? Maar goed, probleem is dus opgelost. Dank voor je reactie!
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hi Baked,

Fijn om te lezen dat het opgelost is! Eerlijkheidshave moet ik je zeggen dat mijn toestel ( van de zaak zelf) ook een paar minuten verschil had, waardoor ik bijna te laat was die dag. Je was dus niet de enige.

Het toeval is dat de jongens van de 2e lijn ons wel gevraagd hebben of de tijd op onze toestellen correct was, dat was ook zo.
Ik heb dus geen idee of er uberhaupt iets is geweest maar het lijkt er wel op.

Groet,

Chris

Moderator
Vodafone Forum

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic