mariovandongen

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Windows Phone 8.1 update

Beste dame, heer,

Is er bij jullie al bekend welke Nokia Lumia's en andere merken Windows Phones de update krijgen naar Wndows Phone 8.1.

Ik wil graag een Nokia Lumia 925 aanschaffen maar wel eerst zeker weten of deze de update naar Windows Phone 8.1 gaat krijgen.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Mario.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
marcoboot

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mocht iemand het intereseren. Als de update niet wil installeren, probeer de nokia software recovery tool.
Zorg er wel voor dat er een backup gemaakt wordt!

Bekijk in context

47 Reacties 47
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Mario, op dit moment is zover ik weet nog niet door Microsoft bevestigd welke Lumia-toestellen exact wel en niet de 8.1 update zullen krijgen. Ik zou het nieuws daaromtrent in de gaten houden, uiteindelijk bepaald Microsoft dit 🙂
dicey

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Beetje laat misschien, maargoed. Ik ga binnenkort mijn Vodafone abonnement met een witte Lumia 925 via een externe partner verlengen en heb ook even uitgezocht hoe dit zit. De voorgaande reactie is niet correct.

Microsoft heeft een half jaar geleden gegarandeerd dat alle Windows Phone 8 toestellen Windows Phone 8.1 zullen krijgen. Je kunt deze nu ookal installeren via de developer preview. De enige die de update naar 8.1 tegen kan houden is de provider (in het geval van branded toestellen). Dit is tot dusver heel zeldzaam geweest, maar is wel voorgekomen, doorgaans omdat de provider zelf gestopt is met de ondersteuning van een specifiek toestel. Hier is dan niets aan te doen, behalve het installeren van de developmentversies van WP8.1.

Hierbij dus nogmaals de vraag; gaat Vodafone WP8.1 ondersteunen voor hun eigen uitgeleverde Lumia 925? (er van uitgaande dat dit branded toestellen zijn)
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @dicey ,
Ik heb je vraag uitgezet bij onze product ontwikkelaars. Zij testen alles wat er uitgebracht wordt op compatibiliteit met het Vodafone netwerk.
Windows Phone 8.1 bevindt zich momenteel nog in een testfase, dit is de reden dat je nu enkel de developer preview kunt installeren. Microsoft bepaalt wanneer het OS helemaal gereed is.
Natuurlijk zal Vodafone er hard aan werken om de WP 8.1 updates beschikbaar te stellen voor onze klanten zo gauw kwalitatieve WP 8.1 software voor de huidige Windows Phone 8 toestellen beschikbaar is, dus ook voor de branded Windows Phone toestellen.
dicey

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Bijna goed!

Microsoft heeft afgelopen maand officieel de definitieve versie van WP8.1 vrijgegeven (deze is dus officieel klaar en gereleased!) en er zijn dus al toestellen in de verkoop die standaard met WP8.1 komen (de Lumia 630 als voorbeeld). De reden dat de huidige Lumia's nog geen update (vanuit MS/Nokia) hebben gekregen is juist weer omdat Nokia z'n eigen firmware genaamd Cyan erbij wilt plaatsen om meer features te bieden (zoals Glance).

Dus laten we maar hopen dat Vodafone z'n eigen branded toestellen inderdaad laat updaten naar Cyan zodra Nokia daar klaar mee is.
ReginaS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb gelezen dat de Cyan update voor de Lumia 920 ergens in augustus wordt uitgerold. Kunnen jullie een indicatie geven wanneer de update voor Vodafone gebruikers beschikbaar komt?

Bij voorbaat hartelijk dank.
Mvg Regina
pauldejong30

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Per,

Inmiddels is de Update beschikbaar voor de Nokia Lumia 925 volgens Nokia. Via hun website wordt al 12 dagen aangegeven dat hij uit de test fase is en volledig klaar is voor Vodafone Nederland.

Waarom wordt hij nog niet verspreid?

http://www.nokia.com/global/support/software-update/wp8-software-update/availability-in-europe/
erbee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lumia Cyan is inmiddels uitegrold bij vodafone voor de lumia 925 en 625. ik heb zelf een 920 en zit met smart te wachten op deze update. Ik vraag me af waarom Vodafone niet doorgaat met de uitrol.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik ga dit even navragen voor jullie. Kom er z.s.m. op terug.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ben ik weer. De update wordt momenteel in fases uitgerold voor de Nokia 625. 925 en 1320. Dit geldt dus (nog) niet voor de Nokia 920.
addievangeel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag, ik heb een 1520 en dezelfde vraag: Wanneer is de update beschikbaar?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @addievangeel,

Voor de 1520 is op dit moment niets bekend. Ik heb de vraag intern uitgezet. Zodra ik meer weet laat ik het je weten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @addievangeel,

We hebben inmiddels een reactie m.b.t. de Lumia 1520. Deze telefoon is in Nederland enkel als vanilla variant (country variant) verkocht, dus zonder Vodafone branding/software. De update wordt in dat geval uitgebracht door Nokia/Microsoft zelf. Op dit moment zie ik dat de update voor de Lumia 1520 nog wordt getest. Je kunt de status hiervan volgen op de website van Nokia.
addievangeel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je wel Marc. Prompte reactie, dat waardeer ik.
Vanilla dat smaakt goed. Ik zal de site van Nokia in de gaten houden en/maar ben zeer benieuwd.
Als ik er aan denk zal ik op het forum melden als de update voor de 1520 er idd is.
Groeten, Addie
WimGroningen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dag, is er al duidelijkheid over de datum van de update naar 8.1 voor Lumia 520? Ik moet de geheugenruimte voor die update vrijhouden, dus hoor graag hoe lang ik nog moet wachten.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Wim, welke update heb je op dit moment op je toestel? Check http://www.nokia.com/nl-nl/support/product/lumia520/softwareupdate/ even of je inderdaad de laatste hebt (op dit moment is dat 3056.40000.1349.20xx)
WimGroningen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Klopt, volgens mijn telefoon heb ik de laatste update. En als ik de instellingen bekijk, is het inderdaad dat revisienummer. Waarbij de laatste vier cijfers 2004 zijn.
WimGroningen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Bas (of collega), ik zie op de Nokia site staan dat 8.1 (cyan) voor de Lumia 520 bij Vodafone "available" is. Dat was onlangs nog niet zo. Betekent dit, dat ik binnenkort de upgrade kan verwachten?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@WimGroningen

We kunnen dat niet precies nakijken omdat dat per telefoon verschilt. Je telefoon geeft namelijk vanzelf aan wanneer er een update beschikbaar is. Je kunt dat controleren via: Instellingen -> telefoonupdates. Als de update voor jouw telefoon beschikbaar is verschijnt deze daar! 😄
theoted

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
wanneer komt de update dan voor de 920
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic