nera

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wilt u bij Vodafone blijven? Het kost u dan 85 euro`s!!!

Net klant bij Vodafone, maar heb slechte bereik thuis. Een SignaalPlus Plug&Play zou eventueel een oplossing kunnen zijn. Vodafone stelt me voor om naar een andere provider te gaan, maar zelf denk ik daar anders over. Ik heb Voda zelf gevraagd naar zo`n plug&play, maar de kosten zullen dan voor mij zijn. Dit vind ik echt te gek voor woorden. Dus als je bij Vodafone wilt blijven, kost het je 85 euro extra. Volgens mij moet een porvider toch moeite doen om klanten te behouden???
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi nera,

Erg vervelend dat het bereik niet optimaal is op jouw locatie. Wanneer en waar het je het toestel gekocht? Waarom wil je persé bij Vodafone blijven?

Bekijk in context

15 Reacties 15
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi nera,

Erg vervelend dat het bereik niet optimaal is op jouw locatie. Wanneer en waar het je het toestel gekocht? Waarom wil je persé bij Vodafone blijven?
nera
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Net 1 week geleden. Wil niet perse blijven, maar heb veel moeten doen voor een overstap, en vindt heeeeel vervellend om het opnieuw te moeten doen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Aha op die manier. We kunnen helaas niet overal een optimale dekking garanderen. Op locaties waar de dekking minder is kan SignaalPlus een oplossing bieden en zelfs een goede 3G dekking opleveren. Deze kost inderdaad éénmalig € 85,-. Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen.
nera
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dat kan toch niet, omdat jullie geen dekking kunnen bieden moet ik 85 euro betalen. Dan eg ik gewoon op, en jullie ijn twee klanten kwijt voor altijd. Daarnaast zeer slechte reclame naar al mijn vrienden. Het gekken is dat je niet eens moeite wilt doen om klanten te behouden.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
nera, dekking binnenshuis kunnen we nou eenmaal nooit garanderen, vooral omdat dit beïnvloed wordt door factoren als staalconstructies of coating van glas. Voor dekking buitenshuis zorgen we wel. Mocht je binnenshuis een slechte dekking ervaren, dan biedt Vodafone als unieke dienst SignaalPlus aan, maar de eenmalige aanschafkosten zijn dan voor eigen rekening. Je betaalt verder niets voor het maandelijkse gebruik hiervan.
nera
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dat is me duidelijk hoor, want ik kwam zelf met deze oplossing. Volgens mij snap je het niet helemaal of doe je alsof. Waarom moet ik extra betalen als ik bij een provider moet blijven??? Ik kan ook verterkken toch naar t-mobile waarmee ik betere bereik heb binnen mijn huis. Je hebt het over constructie van mijn wonning, maar dit klopt niet want met t-mobile heb ik betere bereik. Waarom is bij aansluiting niet gekeken naar zwakken signal in mijn postcode??? Slechte zaak toch?
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Nera,

Vervelend om te lezen dat je binnenshuis problemen hebt. Wat de Mods aangeven klopt echter wel ( over je woning) Dit wordt met met dure woorden een Kooi van Faraday genoemd.

Wat de reden is dat T-Mobile een betere dekking geeft binnenshuis kun je niet 123 bepalen. Er spelen teveel andere dingen mee.

Wat betreft het niet kijken naar zwak signaal op je postcode. Er zal geen zwak signaal op die postcode zijn. Er zal genoeg dekking zijn. Maar zoals Sido al aangaf kan binnenshuis geen dekking gegarandeerd worden.

Je uiteindelijk keuze om €85,00 neer te leggen of naar een andere provider te gaan is natuurlijk aan jou.

Groeten!
nera
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dan zeg ik gewoon mijn beiden nummers op. Mij zijn jullie zeker kwijt, niet dat jullie hierom wakker liggen maar het is wel trist dat er niemand is die werkelijk naar me luistert. Ik ga alles aanpakken om te zorgen dat Vodafone dit nog meer klanten gaat kosten. Mijn volgende mail gaat rechtsreeks naar Marco Houtman, " toevallig " een kennis van me.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
nera schreef:
Dan zeg ik gewoon mijn beiden nummers op. Mij zijn jullie zeker kwijt, niet dat jullie hierom wakker liggen maar het is wel trist dat er niemand is die werkelijk naar me luistert. Ik ga alles aanpakken om te zorgen dat Vodafone dit nog meer klanten gaat kosten. Mijn volgende mail gaat rechtsreeks naar Marco Houtman, " toevallig " een kennis van me.
Hey, Marco Houtman nog steeds binnen de BC / Vodafone groep?
Ken die man nog van "vroeger" 🙂
Mij is ook zo een € 85.- kostend ding aangeboden. Tuurlijk, de € 60.- pm die er betaald word was nog niet genoeg.
Wat betreft de "kooi van Faraday, die is gemaakt om straling tegen te houden, een woning is dit niet.
In, vooral nieuwe, woingen wordt vooral beton of hout gebruikt, ga je de hoogte in wordt dit staal, en dit is iets heel anders dan ijzer. Beetje scheikundug maar zoek het maar op. Koper is minimaal aanwezig, althans niet in zulke mate dat je in zo een "kooi"zou zitten.
Enfin, feit blijft helaas dat men binnen geen dekking garandeerd. In theorie heb je dus ook geen ruk aan dat extra apparaat want... het blijft om binnendekking gaan.
Blijft uitermate schofterig om je klanten extra te laten betalen om gebruik te kunnen laten maken van een dienst waar je al voor betaald.
Zie de Shell al komen. "Oh u wilt over de snelweg van Amsterdam rijden? Ja dan kost u dat 10 liter extra" Ondanks dat je al betaald hebt voor een volle tank.
Maar zoals je al zei, ze liggen er geen seconde wakker van want het boeit een netwerk geen ruk of je bijft of niet.

davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Annabelle_ schreef:
Hi nera,

Erg vervelend dat het bereik niet optimaal is op jouw locatie. Wanneer en waar het je het toestel gekocht? Waarom wil je persé bij Vodafone blijven?
Sorry, hier moest ik smakelijk om lachen...
Een Vodafone "medewerker" die vraagt waarom je perse wilt blijven? Lees ik dat goed?!
Je mag blij zijn dat iemand wil blijven.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Annabelle bedoelde dat ongetwijfeld op een andere manier ;-). Soms kan het inderdaad zo zijn dat we op een specifieke locatie helaas geen optimale dekking bieden. Indien er geen oplossing door ons geboden kan worden, is een overstap in dat geval 'noodzakelijk'.
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Mooi dat medewerkers bijna adviseren om te vertrekken bij Vodafone.
Hogerop word het ook gedaan merk ik uit eigen ervaring.

Nee de hele RED filosofie heeft geen goed gedaan.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Het is een van de cliche antwoorden.
Naast "helaas kunnen we er op het forum niets mee" en "dan kunnen wij er verder niets meer aan doen" zouden de medewerkers (zowel hier als telefonisch) best een lesje "communiceren met klanten" kunnen gebruiken.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Rubman schreef:
Mooi dat medewerkers bijna adviseren om te vertrekken bij Vodafone.
Hogerop word het ook gedaan merk ik uit eigen ervaring.

Nee de hele RED filosofie heeft geen goed gedaan.
Wat was het ook al weer?
Red, rock sollid en nog iets... *kuch*
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Poita: het gebruik van fijnmazig gewapend beton in nieuwbouwwoningen gecombineerd met dubbelglas is wel degelijk een probleem. Zeker in een nieuwbouwwijk met veel hoogbouw. Dit dempt het signaal behoorlijk.

Dan kun je als provider wel je aantal zendmasten verdubbelen, maar dat wordt flink duur + geeft gedoe met bouwvergunningen.

KPN en T-Mobile hebben op andere locaties weer problemen met hun netwerk, en als die op jouw locatie wel problemen geven, maar Vodafone niet, dan kun je beter voor één van die netwerken gaan als dekking binnenshuis zo'n issue is.

Vodafone kan dan wel SignaalPlus-kastjes weggeven (die hen ook geld kosten), maar ze kiezen ervoor om dat niet te doen, waarschijnlijk omdat dit ze meer kost dan het ze oplevert.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic