Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

Wil jij over WiFi en 4G bellen? Doe dan mee aan de Soft-launch! [Update 4-11: afgerond]

http://voda.fo/ne/d2uc5Bij Vodafone zijn we continu bezig met het verbeteren van ons netwerk. Nederlandse mobiele netwerken behoren tot de beste van de wereld, maar binnenshuis ervaren klanten vaak nog problemen, bijvoorbeeld door het gebruik van bouwmaterialen die het mobiele signaal tegenhouden. Vandaar dat we momenteel druk bezig zijn met het uitrollen van bellen over WiFi en 4G. Deze dienst zorgt er met name voor dat je binnenshuis beter bereikbaar bent. Wil je meer informatie over de werking van de dienst, bekijk dan onderstaande video.


Ons netwerk en onze systemen zijn technisch klaar voor het ondersteunen van deze dienst. Eind 2016 zullen we zowel WiFi- als 4G-bellen commercieel gaan aanbieden. Voordat we dat doen, zijn jouw feedback en ervaring belangrijk voor ons om de dienst zo goed mogelijk op de markt te zetten.

Dus wil jij je netwerkervaring binnenshuis verbeteren of wil je gewoon als een van de eerste klanten kunnen bellen via WiFi en 4G? Meld je dan nu aan om WiFi- en 4G-bellen te testen. Er kunnen maximaal 300 klanten meedoen aan de Soft-launch, wees er dus snel bij!

Update 04-11-2016: Het is nu niet meer mogelijk om je aan te melden voor de Soft-launch. We hebben de Soft-launch inmiddels namelijk met succes afgerond. Klanten ervaren over het algemeen een betere gesprekskwaliteit en een beter bereik met WiFi en 4G bellen. Zodra WiFi en 4G bellen ook voor andere klanten mogelijk wordt zullen we dit natuurlijk direct communiceren.

Dank aan iedereen die heeft willen deelnemen aan deze Soft-launch. Mocht je nog feedback of andere vragen hebben over de Soft-launch kun je jouw reactie in dit topic plaatsen.

De voordelen:


    • Overal zorgeloos kunnen bellen, zowel buitenshuis als binnenshuis.
    • Veel betere verstaanbaarheid bij telefoongesprekken.
    • De verbinding komt veel sneller tot stand wanneer je iemand belt.
    • Je kunt nu tijdens een telefoongesprek ook gebruik maken van je internetverbinding.

Voorwaarden om te kunnen testen:

  • Jouw particuliere abonnement ondersteunt 4G.
  • Je hebt een Samsung S6 (Flat of Edge), S7 (Flat of Edge), A3 of de A5 2016 (A5 2015, beter bekend als A500F wordt niet ondersteund), met de juiste software:
    o dit check je door *#1234# te bellen;
    o als je in de CSC code VF ziet staan dan kun je deelnemen.
  • Update 09-09: De Samsung S7 (Flat of Edge) is nu ook zonder de VF software geschikt voor de pilot.
  • Update 28-09: De Samsung Galaxy A3 (Vodafone branded) is nu ook geschikt voor de pilot.
  • Om gebruik te maken van WiFi en 4G bellen is een softwareupdate vereist. Beschik je nog niet over de laatste software? Volg dan deze handleiding om te updaten.

Hoe meld je jezelf aan?
Alleen als er een match is met de voorwaarden kun je je aanmelden. Plaats hiervoor een reactie onder dit topic. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een privébericht van ForumCrew.

Q&A
Wat verwacht Vodafone van mijn deelname?
Je blijft gewoon gebruikmaken van je telefoon zoals je dat gewend bent. Na een aantal weken sturen we je eenmalig een enquête, waarin we jou om je ervaringen met de dienst vragen.

Kan ik veilig deelnemen aan deze Soft-launch?
Ja, intern hebben we al veel testen succesvol uitgevoerd. Je zult dus niet snel problemen met bellen of internetten krijgen.

Moet ik betalen voor WiFi-bellen?
Gesprekken over WiFi worden met je belbundel verrekend. De WiFi verzorgt namelijk alleen het laatste (of eerste) stukje van de verbinding, daar waar het mobiele signaal niet sterk genoeg is. Het grootste deel van het gesprek vindt gewoon via ons netwerk plaats. De afrekening van je gesprek wordt dus – zoals gewoonlijk – berekend op basis van wie en hoe lang je belt.

Waarom staat mijn toestel niet in de lijst?
We draaien deze Soft-launch om meer inzicht te krijgen in de klantervaring en het functioneren van ons netwerk en onze systemen. Om het aantal variabelen in deze Soft-launch zo klein mogelijk te houden, starten we met een beperkt aantal type toestellen in combinatie met specifieke software. Na de Soft-launch zullen we WiFi en 4G bellen z.s.m. commercieel lanceren, waarbij we ook meerdere toestellen zullen ondersteunen.


Mocht je ervaringen rondom WiFi- en 4G bellen willen uitwisselen, doe dat dan op deze pagina!

Veel belplezier!
185 Reacties 185
EtienneH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Thomas.
Ik meld me graag aan met een S7 Edge.
Als je me door de procedure kan loodsen.
Gr.Etienne
Durazno

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik doe graag mee. Ik heb een S7 met VF firmware.
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
EtienneH Durazno , excuses voor de late reactie. Jullie hebben een privebericht ontvangen.
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Het is nu niet meer mogelijk om je aan te melden voor de Soft-launch. We hebben de Soft-launch inmiddels namelijk met succes afgerond. Klanten ervaren over het algemeen een betere gesprekskwaliteit en een beter bereik met WiFi en 4G bellen. Zodra WiFi en 4G bellen ook voor andere klanten mogelijk wordt zullen we dit natuurlijk direct communiceren.

Dank aan iedereen die heeft willen deelnemen aan deze Soft-launch. Mocht je nog feedback of andere vragen hebben over de Soft-launch kun je jouw reactie in dit topic plaatsen.
brambaars

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even mijn ervaringen delen so far:
Ik heb geen smsjes meer gekregen dat er iemand had gebeld, terwijl de telefoon niet is over gegaan. Dat is positief. Gesprekken gaan meestal goed.

Mijn kanttekeningen:

Ik heb telefonisch overleg gehad met een webcrew medewerker, omdat mijn gesprekspartner mij met regemaat een moment niet meer hoorde. Vermoeden was dat vanwege slecht bereik in huis het gesprek van het Vodafone netwerk naar mijn Wifi netwerk schakelde, en misschien af en toe weer terug; en op dat moment kan het gesprek even stilvallen. De verbinding blijft wel in stand.
Bij de opties van mijn telefoon heb ik de instelling toen op "voorkeur voor Wifi" gezet, en de storingen waren weer over.

Alleen, als ik nu bij mijn ouders zit (1Mbit upstream ipv 100Mbit bij mij thuis) gaat het gesprek ook via Wifi, hun Wifi; en daarbij was de gesprekskwaliteit heel slecht, was ik regelmatig slecht verstaanbaar.

Ik bel niet zo heel vaak, en we waren net verhuisd, dus een goed vergelijk met de situatie vóór de pilot kan ik niet maken. Misschien was het zonder Wifi/4g bellen wel slechter geweest.
Anonymous
Niet van toepassing
Thnx voor je feedback brambaars Dit gaan we zeker meenemen.
Hoe ervaren andere het Wi-fi/4g bellen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic