Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

Wil jij over WiFi en 4G bellen? Doe dan mee aan de Soft-launch! [Update 4-11: afgerond]

http://voda.fo/ne/d2uc5Bij Vodafone zijn we continu bezig met het verbeteren van ons netwerk. Nederlandse mobiele netwerken behoren tot de beste van de wereld, maar binnenshuis ervaren klanten vaak nog problemen, bijvoorbeeld door het gebruik van bouwmaterialen die het mobiele signaal tegenhouden. Vandaar dat we momenteel druk bezig zijn met het uitrollen van bellen over WiFi en 4G. Deze dienst zorgt er met name voor dat je binnenshuis beter bereikbaar bent. Wil je meer informatie over de werking van de dienst, bekijk dan onderstaande video.


Ons netwerk en onze systemen zijn technisch klaar voor het ondersteunen van deze dienst. Eind 2016 zullen we zowel WiFi- als 4G-bellen commercieel gaan aanbieden. Voordat we dat doen, zijn jouw feedback en ervaring belangrijk voor ons om de dienst zo goed mogelijk op de markt te zetten.

Dus wil jij je netwerkervaring binnenshuis verbeteren of wil je gewoon als een van de eerste klanten kunnen bellen via WiFi en 4G? Meld je dan nu aan om WiFi- en 4G-bellen te testen. Er kunnen maximaal 300 klanten meedoen aan de Soft-launch, wees er dus snel bij!

Update 04-11-2016: Het is nu niet meer mogelijk om je aan te melden voor de Soft-launch. We hebben de Soft-launch inmiddels namelijk met succes afgerond. Klanten ervaren over het algemeen een betere gesprekskwaliteit en een beter bereik met WiFi en 4G bellen. Zodra WiFi en 4G bellen ook voor andere klanten mogelijk wordt zullen we dit natuurlijk direct communiceren.

Dank aan iedereen die heeft willen deelnemen aan deze Soft-launch. Mocht je nog feedback of andere vragen hebben over de Soft-launch kun je jouw reactie in dit topic plaatsen.

De voordelen:


    • Overal zorgeloos kunnen bellen, zowel buitenshuis als binnenshuis.
    • Veel betere verstaanbaarheid bij telefoongesprekken.
    • De verbinding komt veel sneller tot stand wanneer je iemand belt.
    • Je kunt nu tijdens een telefoongesprek ook gebruik maken van je internetverbinding.

Voorwaarden om te kunnen testen:

  • Jouw particuliere abonnement ondersteunt 4G.
  • Je hebt een Samsung S6 (Flat of Edge), S7 (Flat of Edge), A3 of de A5 2016 (A5 2015, beter bekend als A500F wordt niet ondersteund), met de juiste software:
    o dit check je door *#1234# te bellen;
    o als je in de CSC code VF ziet staan dan kun je deelnemen.
  • Update 09-09: De Samsung S7 (Flat of Edge) is nu ook zonder de VF software geschikt voor de pilot.
  • Update 28-09: De Samsung Galaxy A3 (Vodafone branded) is nu ook geschikt voor de pilot.
  • Om gebruik te maken van WiFi en 4G bellen is een softwareupdate vereist. Beschik je nog niet over de laatste software? Volg dan deze handleiding om te updaten.

Hoe meld je jezelf aan?
Alleen als er een match is met de voorwaarden kun je je aanmelden. Plaats hiervoor een reactie onder dit topic. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een privébericht van ForumCrew.

Q&A
Wat verwacht Vodafone van mijn deelname?
Je blijft gewoon gebruikmaken van je telefoon zoals je dat gewend bent. Na een aantal weken sturen we je eenmalig een enquête, waarin we jou om je ervaringen met de dienst vragen.

Kan ik veilig deelnemen aan deze Soft-launch?
Ja, intern hebben we al veel testen succesvol uitgevoerd. Je zult dus niet snel problemen met bellen of internetten krijgen.

Moet ik betalen voor WiFi-bellen?
Gesprekken over WiFi worden met je belbundel verrekend. De WiFi verzorgt namelijk alleen het laatste (of eerste) stukje van de verbinding, daar waar het mobiele signaal niet sterk genoeg is. Het grootste deel van het gesprek vindt gewoon via ons netwerk plaats. De afrekening van je gesprek wordt dus – zoals gewoonlijk – berekend op basis van wie en hoe lang je belt.

Waarom staat mijn toestel niet in de lijst?
We draaien deze Soft-launch om meer inzicht te krijgen in de klantervaring en het functioneren van ons netwerk en onze systemen. Om het aantal variabelen in deze Soft-launch zo klein mogelijk te houden, starten we met een beperkt aantal type toestellen in combinatie met specifieke software. Na de Soft-launch zullen we WiFi en 4G bellen z.s.m. commercieel lanceren, waarbij we ook meerdere toestellen zullen ondersteunen.


Mocht je ervaringen rondom WiFi- en 4G bellen willen uitwisselen, doe dat dan op deze pagina!

Veel belplezier!
185 Reacties 185

Niet van toepassing
Hoi,

Ik zou graag meedoen indien er nog een plek is. Heb een note 4 (vodafone branded) met de laatste updates van gisteren.

Hier in huis is het bel bereik waardeloos.

Groet
Bas
Passie80

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan ik hier nog aan meedoen. Ik heb een s6 edge.
remonh

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
bij deze zou ik ook nog graag mee doen.
Ik heb een S6 edge.

Met vriendelijke groet,
Remon
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
basm, jammer! Met de Note 4 kun je helaas niet meedoen. Sorry! Na de pilot zullen we WiFi en 4G bellen z.s.m. commercieel lanceren, waarbij we ook meerdere toestellen zullen ondersteunen.

Passie80 en remonh, jullie ontvangen zo snel mogelijk een privébericht.

Niet van toepassing
Hi Marc,

jammer dat de note 4 niet ondersteund wordt. Ik heb ook nog een s6 edge tot mijn beschikking welke unbranded is. Is deze wel geschikt voor de pilot?

groet,
Bas

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Helaas moet ik je mededelen dat de Galaxy S6 Edge unbranded niet geschikt is voor de momentele pilot. De Samsung S7 (Flat of Edge) is wel geschikt als unbranded toestel. Helaas :-(.

Na deze pilot zullen meer toestellen deze optie kunnen ondersteunen.
markbroere

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi! Ik hoop dat ik niet te laat ben om aan te melden.

Ik ben een Vodafone klant met een RED abbonement (met 4G) en een Samsung Galaxy S7 Edge.
Ik heb vreslijk bereik in huis en wil heel graag mee doen met wifi-bellen.

Ik hoor graag of dit nog mogelijk is.

Mvg,
Mark Broere
jvk

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou graag willen meedoen.

Ik heb een Galaxy S6 en een RED Essential abbonement

Alvast Bedankt,

Jasper
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
markbroere & jvk, jullie hebben een privébericht 😉
Baseman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als er nog plek is meld ik mij aan. 🙂
Baseman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ps galaxy s7 unbranded
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Baseman , leuk dat je mee wilt doen. Je ontvangt zo spoedig mogelijk een privébericht.
Lukkie

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hey,

Kan het zijn dat VoWiFi sinds vanmiddag niet meer werkt? Vanmorgen nog een aantal gesprekken gevoerd maar het valt mij op dat ik vanmiddag niet meer via WiFi gebeld hebt. Ook nu is het icoon weg uit m'n taakbalk.
rdevr

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er al iemand met een Lumia die mee wil doen? Ik heb een Lumia en wil wel.
Het is een unbranded toestel.
Anonymous
Niet van toepassing
Op dit moment kan het alleen met de toestellen die bovenaan vermeld staan
Dit is omdat het nog een pilot is. Zodra deze succesvol is afgerond, zal het ook naar andere toestellen uitgerold worden. Helaas dus nog even afwachten.
rdevr

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oeps, sorry. Ben 'ergens' in het midden van dit draadje binnengekomen en heb verzuimd me in de topicstart te verdiepen. Ik zal nog even geduld moeten hebben. Ben wel erg benieuwd!!
Anonymous
Niet van toepassing
kan gebeuren no worries
Ik ook, hoop dat het positief uitpakt 🙂
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ik zou ook graag meedoen met een unbranded S7. Hoor graag wat jullie verder van mij nodig hebben 🙂

Korte vraag wel: wat gebeurt er nu in het buitenland? Gewoon de oude situatie zonder wifi-bellen en zonder VoLTE?
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Super leuk dat je mee wil doen RuudNL. Je ontvangt z.s.m. een berichtje van ons.
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
RuudNL, dat klopt. In het begin zal VoLTE en VoWifi alleen in Nederland beschikbaar zijn. In de toekomst zal roaming land voor land worden toegevoegd. We proberen je aanmelding dinsdag door te zetten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic