Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

Wil jij over WiFi en 4G bellen? Doe dan mee aan de Soft-launch! [Update 4-11: afgerond]

http://voda.fo/ne/d2uc5Bij Vodafone zijn we continu bezig met het verbeteren van ons netwerk. Nederlandse mobiele netwerken behoren tot de beste van de wereld, maar binnenshuis ervaren klanten vaak nog problemen, bijvoorbeeld door het gebruik van bouwmaterialen die het mobiele signaal tegenhouden. Vandaar dat we momenteel druk bezig zijn met het uitrollen van bellen over WiFi en 4G. Deze dienst zorgt er met name voor dat je binnenshuis beter bereikbaar bent. Wil je meer informatie over de werking van de dienst, bekijk dan onderstaande video.


Ons netwerk en onze systemen zijn technisch klaar voor het ondersteunen van deze dienst. Eind 2016 zullen we zowel WiFi- als 4G-bellen commercieel gaan aanbieden. Voordat we dat doen, zijn jouw feedback en ervaring belangrijk voor ons om de dienst zo goed mogelijk op de markt te zetten.

Dus wil jij je netwerkervaring binnenshuis verbeteren of wil je gewoon als een van de eerste klanten kunnen bellen via WiFi en 4G? Meld je dan nu aan om WiFi- en 4G-bellen te testen. Er kunnen maximaal 300 klanten meedoen aan de Soft-launch, wees er dus snel bij!

Update 04-11-2016: Het is nu niet meer mogelijk om je aan te melden voor de Soft-launch. We hebben de Soft-launch inmiddels namelijk met succes afgerond. Klanten ervaren over het algemeen een betere gesprekskwaliteit en een beter bereik met WiFi en 4G bellen. Zodra WiFi en 4G bellen ook voor andere klanten mogelijk wordt zullen we dit natuurlijk direct communiceren.

Dank aan iedereen die heeft willen deelnemen aan deze Soft-launch. Mocht je nog feedback of andere vragen hebben over de Soft-launch kun je jouw reactie in dit topic plaatsen.

De voordelen:


    • Overal zorgeloos kunnen bellen, zowel buitenshuis als binnenshuis.
    • Veel betere verstaanbaarheid bij telefoongesprekken.
    • De verbinding komt veel sneller tot stand wanneer je iemand belt.
    • Je kunt nu tijdens een telefoongesprek ook gebruik maken van je internetverbinding.

Voorwaarden om te kunnen testen:

  • Jouw particuliere abonnement ondersteunt 4G.
  • Je hebt een Samsung S6 (Flat of Edge), S7 (Flat of Edge), A3 of de A5 2016 (A5 2015, beter bekend als A500F wordt niet ondersteund), met de juiste software:
    o dit check je door *#1234# te bellen;
    o als je in de CSC code VF ziet staan dan kun je deelnemen.
  • Update 09-09: De Samsung S7 (Flat of Edge) is nu ook zonder de VF software geschikt voor de pilot.
  • Update 28-09: De Samsung Galaxy A3 (Vodafone branded) is nu ook geschikt voor de pilot.
  • Om gebruik te maken van WiFi en 4G bellen is een softwareupdate vereist. Beschik je nog niet over de laatste software? Volg dan deze handleiding om te updaten.

Hoe meld je jezelf aan?
Alleen als er een match is met de voorwaarden kun je je aanmelden. Plaats hiervoor een reactie onder dit topic. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een privébericht van ForumCrew.

Q&A
Wat verwacht Vodafone van mijn deelname?
Je blijft gewoon gebruikmaken van je telefoon zoals je dat gewend bent. Na een aantal weken sturen we je eenmalig een enquête, waarin we jou om je ervaringen met de dienst vragen.

Kan ik veilig deelnemen aan deze Soft-launch?
Ja, intern hebben we al veel testen succesvol uitgevoerd. Je zult dus niet snel problemen met bellen of internetten krijgen.

Moet ik betalen voor WiFi-bellen?
Gesprekken over WiFi worden met je belbundel verrekend. De WiFi verzorgt namelijk alleen het laatste (of eerste) stukje van de verbinding, daar waar het mobiele signaal niet sterk genoeg is. Het grootste deel van het gesprek vindt gewoon via ons netwerk plaats. De afrekening van je gesprek wordt dus – zoals gewoonlijk – berekend op basis van wie en hoe lang je belt.

Waarom staat mijn toestel niet in de lijst?
We draaien deze Soft-launch om meer inzicht te krijgen in de klantervaring en het functioneren van ons netwerk en onze systemen. Om het aantal variabelen in deze Soft-launch zo klein mogelijk te houden, starten we met een beperkt aantal type toestellen in combinatie met specifieke software. Na de Soft-launch zullen we WiFi en 4G bellen z.s.m. commercieel lanceren, waarbij we ook meerdere toestellen zullen ondersteunen.


Mocht je ervaringen rondom WiFi- en 4G bellen willen uitwisselen, doe dat dan op deze pagina!

Veel belplezier!
185 Reacties 185
S6voltetest

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer! Inderdaad hij is van een t mobile abbo met vodafone sim only 😉 Kan ik wel van volte gebruiken als de pilot is voltooid? Alvast bedankt 😉
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
S6voltetest , er worden steeds meer toestellen toegevoegd aan de pilot en uiteindelijk ook als de pilot voltooid is. Ik kan echter nog niet met zekerheid zeggen of jouw toestel straks kan deelnemen. Houd dit topic en onze website in de gaten, mochten we meer info krijgen dan zullen we dat uiteraard delen 🙂
Lukkie

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,

Doe graag mee. Heb een Samsung Galaxy S7 Edge zonder VF firmware.
S6voltetest

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoop het wel 😉 als het voor iedereen gereleased word hoop ik het iniedergeval
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Lukkie , leuk! Ook jij ontvangt zometeen een berichtje van de ForumCrew 🙂
martinklop

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik meld mij graag aan! Ik ervaar momenteel een zeer slechte binnenhuisdekking en ben dan ook zeer benieuwd of het bellen met 4g helpt! Ik gebruik een Samsung S7 Edge.
Yorel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou heel graag mee willen doen. In Asperen is bellen in huis bijna onmogelijk. S7 4g
jostieman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik meld me hierbij aan. Ik heb een SGS7 en Vodafone 4G!
skruif

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil graag mee doen met de pilot.

Ik heb op dit moment al een signaal + aleen dan moet ik mijn telefoon is 3g stand zetten om goed bereik te krijgen.

Ik heb een galaxy S7 met een start L sim only abo

groeten

Steffan

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

In de pilot WiFi en 4G bellen zul je geen gebruik kunnen maken van Signaal Plus. Wie weet welke wonderen WiFi en 4G bellen kunnen verrichten ;)?
godachoi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na verhuizing heeft mijn Samsung Galaxy S6 slechts één streepje in de woonkamer. WiFi bellen lijkt me uitstekende oplossing voor optimaal bereik binnenshuis. Dank!
Perfortuna

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zou graag meedoen heb een samsung s7
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
martinklop Yorel jostieman skruif godachoi Perfortuna wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn! 🙂 Ik heb jullie allemaal een privébericht gestuurd.
nick89

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb interesse om mee te doen in de pilot, maar mijn S6 draait PHN software.
Als het alsnog mogelijk is om deel te nemen, ik hoor het graag. Werk in een gebouw met rampzalige dekking, het WiFi is dan wel weer erg goed.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hey ,

Gezellig dat je wilt meedoen :)! Tot nu toe kan alleen de Samsung Galaxy S7 (Flat/Edge) met PHN software meedoen, andere modellen nog niet :(.

Na de pilot zal met de commerciële lancering van WiFi en 4G bellen meer toestellen dit ondersteunen.
Lukkie

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hai,

Vanmorgen kreeg ik een SMS en een email dat WiFi en 4G bellen actief is op mijn aansluiting. Een herstart van mijn Galaxy S7 Edge en direct stond er een nieuw icoontje in mijn taakbalk (een telefoontje met een WiFi incoontje ernaast) en in mijn meldingen menu staat nu "Vodafone NL Wi-Fi".

Gesprekken worden razendsnel opgezet, het is bijna eng snel!

Heb nog niet getest wat er gebeurt als je de WiFi verbinding kwijt raakt, of dat er een seamless handover is naar 3G of zelfs 4G.

In de auto naar huis toe belde ik netjes op 4G tot de Zeeburgertunnel, daar raakt ik mijn 4G signaal kwijt maar het gesprek niet. Net na de tunnel ging het gesprek (welliswaar hoorde we elkaar een aantal seconden niet) vrolijk verder op 3G.

Enige verbeterpunt tot nu toe zou zijn ... is het WiFi of Wifi? Of hankelijk waar ik kijk (ook in de toegestuurde handleiding) blijken er 2 schrijfwijzes te zijn. Maar goed, een kniert die daar op let.


Ervaring eerste dag: Top!
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Lukkie, fijn om te lezen dat het zo goed bevalt! Ik zal je feedback over de schrijfwijze doorzetten, het is natuurlijk wel zo mooi als we daar 1 lijn in trekken 🙂
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Hi all! De Samsung Galaxy A3 (Vodafone branded) is nu ook geschikt voor de pilot.
theijma

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoop echt dat er nog plek is, kan ik nog mee doen?
Ik heb nu geen bereik in mijn (nieuwbouw) woning, en moet wel 24/7 diensten draaien. Als het met de pilot voor 50% zou werken, dan ben ik al gigantisch blij 😄 Daarnaast vind ik het natuurlijk leuk om mijn feedback te kunnen geven over dit soort technieken.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
theijma, leuk dat je mee wilt doen! Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd vanuit ons ForumCrew account 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic