Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

Wil jij over WiFi en 4G bellen? Doe dan mee aan de Soft-launch! [Update 4-11: afgerond]

http://voda.fo/ne/d2uc5Bij Vodafone zijn we continu bezig met het verbeteren van ons netwerk. Nederlandse mobiele netwerken behoren tot de beste van de wereld, maar binnenshuis ervaren klanten vaak nog problemen, bijvoorbeeld door het gebruik van bouwmaterialen die het mobiele signaal tegenhouden. Vandaar dat we momenteel druk bezig zijn met het uitrollen van bellen over WiFi en 4G. Deze dienst zorgt er met name voor dat je binnenshuis beter bereikbaar bent. Wil je meer informatie over de werking van de dienst, bekijk dan onderstaande video.


Ons netwerk en onze systemen zijn technisch klaar voor het ondersteunen van deze dienst. Eind 2016 zullen we zowel WiFi- als 4G-bellen commercieel gaan aanbieden. Voordat we dat doen, zijn jouw feedback en ervaring belangrijk voor ons om de dienst zo goed mogelijk op de markt te zetten.

Dus wil jij je netwerkervaring binnenshuis verbeteren of wil je gewoon als een van de eerste klanten kunnen bellen via WiFi en 4G? Meld je dan nu aan om WiFi- en 4G-bellen te testen. Er kunnen maximaal 300 klanten meedoen aan de Soft-launch, wees er dus snel bij!

Update 04-11-2016: Het is nu niet meer mogelijk om je aan te melden voor de Soft-launch. We hebben de Soft-launch inmiddels namelijk met succes afgerond. Klanten ervaren over het algemeen een betere gesprekskwaliteit en een beter bereik met WiFi en 4G bellen. Zodra WiFi en 4G bellen ook voor andere klanten mogelijk wordt zullen we dit natuurlijk direct communiceren.

Dank aan iedereen die heeft willen deelnemen aan deze Soft-launch. Mocht je nog feedback of andere vragen hebben over de Soft-launch kun je jouw reactie in dit topic plaatsen.

De voordelen:


    • Overal zorgeloos kunnen bellen, zowel buitenshuis als binnenshuis.
    • Veel betere verstaanbaarheid bij telefoongesprekken.
    • De verbinding komt veel sneller tot stand wanneer je iemand belt.
    • Je kunt nu tijdens een telefoongesprek ook gebruik maken van je internetverbinding.

Voorwaarden om te kunnen testen:

  • Jouw particuliere abonnement ondersteunt 4G.
  • Je hebt een Samsung S6 (Flat of Edge), S7 (Flat of Edge), A3 of de A5 2016 (A5 2015, beter bekend als A500F wordt niet ondersteund), met de juiste software:
    o dit check je door *#1234# te bellen;
    o als je in de CSC code VF ziet staan dan kun je deelnemen.
  • Update 09-09: De Samsung S7 (Flat of Edge) is nu ook zonder de VF software geschikt voor de pilot.
  • Update 28-09: De Samsung Galaxy A3 (Vodafone branded) is nu ook geschikt voor de pilot.
  • Om gebruik te maken van WiFi en 4G bellen is een softwareupdate vereist. Beschik je nog niet over de laatste software? Volg dan deze handleiding om te updaten.

Hoe meld je jezelf aan?
Alleen als er een match is met de voorwaarden kun je je aanmelden. Plaats hiervoor een reactie onder dit topic. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een privébericht van ForumCrew.

Q&A
Wat verwacht Vodafone van mijn deelname?
Je blijft gewoon gebruikmaken van je telefoon zoals je dat gewend bent. Na een aantal weken sturen we je eenmalig een enquête, waarin we jou om je ervaringen met de dienst vragen.

Kan ik veilig deelnemen aan deze Soft-launch?
Ja, intern hebben we al veel testen succesvol uitgevoerd. Je zult dus niet snel problemen met bellen of internetten krijgen.

Moet ik betalen voor WiFi-bellen?
Gesprekken over WiFi worden met je belbundel verrekend. De WiFi verzorgt namelijk alleen het laatste (of eerste) stukje van de verbinding, daar waar het mobiele signaal niet sterk genoeg is. Het grootste deel van het gesprek vindt gewoon via ons netwerk plaats. De afrekening van je gesprek wordt dus – zoals gewoonlijk – berekend op basis van wie en hoe lang je belt.

Waarom staat mijn toestel niet in de lijst?
We draaien deze Soft-launch om meer inzicht te krijgen in de klantervaring en het functioneren van ons netwerk en onze systemen. Om het aantal variabelen in deze Soft-launch zo klein mogelijk te houden, starten we met een beperkt aantal type toestellen in combinatie met specifieke software. Na de Soft-launch zullen we WiFi en 4G bellen z.s.m. commercieel lanceren, waarbij we ook meerdere toestellen zullen ondersteunen.


Mocht je ervaringen rondom WiFi- en 4G bellen willen uitwisselen, doe dat dan op deze pagina!

Veel belplezier!
185 Reacties 185
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
yacov Helaas doet de S6 Edge Plus hier op dit moment niet aan mee.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Mrjraider op dit moment is het nog een pilot. Om het aantal variabelen in deze pilot zo klein mogelijk te houden, starten we met een beperkt aantal type toestellen in combinatie met specifieke software. Na de pilot zullen we WiFi en 4G bellen z.s.m. commercieel lanceren, waarbij we ook meerdere toestellen zullen ondersteunen.
gb71

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc,
Als telefoniearchitect zou ik graag meedoen.
Ons ziekenhuis zou dit heel graag willen gaan aanbieden omdat we door het vele beton veel dekkingsissues met de mobiele netwerken hebben.
En ik heb gelukkig een Vodafone abo.
(en ben bereid om prive een Samsung erbij te nemen, daar ik nu een WP8.1 gebruik...)
Dolphins

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik meld mij graag aan met mijn Samsung S7 Edge telefoon en 4G Red abonnement.
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hallo Marc,
Ik ben in het bezit van een samsung s7 edge en zou graag mee doen. Mijn wifi netwerk thuis is overal minimaal -62dBm op de 5 Ghz band, dus een ideale omgeving voor een test. Mijn abbo is prive.

Groet,
Stephan
rouleau1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij deze meld ik me graag aan. Ik ben in het bezit van een Edge 7
Bij voorbaat dank
Bert1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik meld me graag! Ik heb een S7 met 4G.
Hansz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marc,
Zou graag meedoen aan deze Pilot, in het bezit van de Galaxy S7 edge (vodafone) en vandaag op 25-aug. de laatste update erop gezet. Ik hoor het graag.
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Desiree- Je bent duidelijk onderdeel van het PR-apparaat. En hetgeen je zei is te doorzichtig. Immers, het gaat hier om een pilot van een bedrijf dat zijn inkomsten ziet dalen. De jeugd laten bellen tegen een tarief zou een goede inkomstenbron zijn. Alleen jammer dat bellen te 1980 is voor jeugd uit de 21e eeuw. Het zijn nieuwe tijden en met de oude communicatiemiddelen kun je niet veel. Data = data en bellen = data. Dus waarom betaald bellen als het ook gratis kan, met beeld en geschrift en smileys?
Keewong79

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag meld ik me aan. Heb Vodafone red abonnement en een Samsung Galaxy s7 edge
Janiel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja Samsung en volgde Week heb ik de note 7
marcovd73

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Zou graar deel willen nemen aan de pilot.

Mvg, Marco
Hvdb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik meld me graag aan. S7 edge. Met Vodafone red plus
Mdv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier een Samsung S6 Flat met een Red Essential.

Graag wil ik mee doen!

mvg,

Martin
Razwer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben bereid mee te doen. sgs 6 flat, vf red
Waar ik naar benieuwd ben, hoe zit het met roaming en daarnaast, gaan de "belkosten" van de databundel af?
mjs1987

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben zelf android developer ik zou Graham deel willen nemen
bouwmanarjen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag zou ik mee willen doen en beschik over een Samsung S6
EversR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
xevious wake-up call.... Het is een commercieel bedrijf!
Overigens echte een superslimme zet om hierop in te zetten, zeker voor buitengebieden of mensen (zoals ik) die binnen geen bereik hebben, onbeperkt bellen hebben, en 99% van hun contacten niet via Skype kunnen bereiken.

De VDF rom is toch noodzakelijk om de techniek uberhaupt te kunnen gebruiken en te kunnen beheren vanaf jullie kant? Desiree-
Mexel

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij deze wil ik me graag aanmelden, al meer dan 10 jaar klant van jullie, en heb een S6 Edge

MVG
Mexel
Hogemma1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thuis is het signaal zo slecht dat ik nauwelijks bereikbaar ben laat staan kan bellen, dit is meerdere keren gemeld,
een femtocel bood ook geen oplossing, daar deze teveel storingen van zich zelf had.

Als trouwe klant wil ik graag met twee Note 4 toestellen meedoen

Met vriendelijke groet
Marco
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic