Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

Wil jij over WiFi en 4G bellen? Doe dan mee aan de Soft-launch! [Update 4-11: afgerond]

http://voda.fo/ne/d2uc5Bij Vodafone zijn we continu bezig met het verbeteren van ons netwerk. Nederlandse mobiele netwerken behoren tot de beste van de wereld, maar binnenshuis ervaren klanten vaak nog problemen, bijvoorbeeld door het gebruik van bouwmaterialen die het mobiele signaal tegenhouden. Vandaar dat we momenteel druk bezig zijn met het uitrollen van bellen over WiFi en 4G. Deze dienst zorgt er met name voor dat je binnenshuis beter bereikbaar bent. Wil je meer informatie over de werking van de dienst, bekijk dan onderstaande video.


Ons netwerk en onze systemen zijn technisch klaar voor het ondersteunen van deze dienst. Eind 2016 zullen we zowel WiFi- als 4G-bellen commercieel gaan aanbieden. Voordat we dat doen, zijn jouw feedback en ervaring belangrijk voor ons om de dienst zo goed mogelijk op de markt te zetten.

Dus wil jij je netwerkervaring binnenshuis verbeteren of wil je gewoon als een van de eerste klanten kunnen bellen via WiFi en 4G? Meld je dan nu aan om WiFi- en 4G-bellen te testen. Er kunnen maximaal 300 klanten meedoen aan de Soft-launch, wees er dus snel bij!

Update 04-11-2016: Het is nu niet meer mogelijk om je aan te melden voor de Soft-launch. We hebben de Soft-launch inmiddels namelijk met succes afgerond. Klanten ervaren over het algemeen een betere gesprekskwaliteit en een beter bereik met WiFi en 4G bellen. Zodra WiFi en 4G bellen ook voor andere klanten mogelijk wordt zullen we dit natuurlijk direct communiceren.

Dank aan iedereen die heeft willen deelnemen aan deze Soft-launch. Mocht je nog feedback of andere vragen hebben over de Soft-launch kun je jouw reactie in dit topic plaatsen.

De voordelen:


    • Overal zorgeloos kunnen bellen, zowel buitenshuis als binnenshuis.
    • Veel betere verstaanbaarheid bij telefoongesprekken.
    • De verbinding komt veel sneller tot stand wanneer je iemand belt.
    • Je kunt nu tijdens een telefoongesprek ook gebruik maken van je internetverbinding.

Voorwaarden om te kunnen testen:

  • Jouw particuliere abonnement ondersteunt 4G.
  • Je hebt een Samsung S6 (Flat of Edge), S7 (Flat of Edge), A3 of de A5 2016 (A5 2015, beter bekend als A500F wordt niet ondersteund), met de juiste software:
    o dit check je door *#1234# te bellen;
    o als je in de CSC code VF ziet staan dan kun je deelnemen.
  • Update 09-09: De Samsung S7 (Flat of Edge) is nu ook zonder de VF software geschikt voor de pilot.
  • Update 28-09: De Samsung Galaxy A3 (Vodafone branded) is nu ook geschikt voor de pilot.
  • Om gebruik te maken van WiFi en 4G bellen is een softwareupdate vereist. Beschik je nog niet over de laatste software? Volg dan deze handleiding om te updaten.

Hoe meld je jezelf aan?
Alleen als er een match is met de voorwaarden kun je je aanmelden. Plaats hiervoor een reactie onder dit topic. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een privébericht van ForumCrew.

Q&A
Wat verwacht Vodafone van mijn deelname?
Je blijft gewoon gebruikmaken van je telefoon zoals je dat gewend bent. Na een aantal weken sturen we je eenmalig een enquête, waarin we jou om je ervaringen met de dienst vragen.

Kan ik veilig deelnemen aan deze Soft-launch?
Ja, intern hebben we al veel testen succesvol uitgevoerd. Je zult dus niet snel problemen met bellen of internetten krijgen.

Moet ik betalen voor WiFi-bellen?
Gesprekken over WiFi worden met je belbundel verrekend. De WiFi verzorgt namelijk alleen het laatste (of eerste) stukje van de verbinding, daar waar het mobiele signaal niet sterk genoeg is. Het grootste deel van het gesprek vindt gewoon via ons netwerk plaats. De afrekening van je gesprek wordt dus – zoals gewoonlijk – berekend op basis van wie en hoe lang je belt.

Waarom staat mijn toestel niet in de lijst?
We draaien deze Soft-launch om meer inzicht te krijgen in de klantervaring en het functioneren van ons netwerk en onze systemen. Om het aantal variabelen in deze Soft-launch zo klein mogelijk te houden, starten we met een beperkt aantal type toestellen in combinatie met specifieke software. Na de Soft-launch zullen we WiFi en 4G bellen z.s.m. commercieel lanceren, waarbij we ook meerdere toestellen zullen ondersteunen.


Mocht je ervaringen rondom WiFi- en 4G bellen willen uitwisselen, doe dat dan op deze pagina!

Veel belplezier!
185 Reacties 185
mjonkers1989

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Ik heb pas een nieuwe htc one 10.
Ik vind het jammer dat jullie alleen met samsung toestellen willen testen.
Graag zou ik ook zien dat andere recente toestellen hierbij komen.
Ik zou me dan alsnog graag willen aanmelden.

Met vriendelijke groet,

Michaël
slijkhuis

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Doet de Note 7 met een VF CSC ook mee? Dan meld ik mij wel aan. Snelste 4G chip die er is.(lte-cat12 en -cat13).

Zoja, I'm in.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Wat leuk om te lezen dat jullie allemaal zo enthousiast zijn! We draaien deze pilot om meer inzicht te krijgen in de klantervaring en het functioneren van ons netwerk en onze systemen. Om het aantal variabelen in deze pilot zo klein mogelijk te houden, starten we met een beperkt aantal type toestellen in combinatie met specifieke software. Na de pilot zullen we WiFi en 4G bellen z.s.m. commercieel lanceren, waarbij we ook meerdere toestellen zullen ondersteunen.
mtelkamp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Wil graag meedoen, heb een S6 met de juiste voorwaarden.

Mvg.
Roy_64

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ls.

Ik wil graag deelnemen aan de pilot.

Gr,

Roy
jirivdwerff

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
S6 Edge plus. Doe graag mee aan pilot.
migueldaniels

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Ik beschik over een S7 Edge met Vodafone Red Essential.
Ik meld me ook beschikbaar als tester.

Miguel
Janiel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik zou ook graag mee willen doen aan de test.

Mvg,
Janiel
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Janiel dat kan ik me voorstellen! 🙂 Heb je één van de toestellen die hieraan meedoet?
Hunter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zou ook graag deel willen nemen 🙂
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Hunter leuk! 🙂 Heb je één van de toestellen met de juiste software die hieraan meedoen?
barry_zuidema

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou graag mee willen doen, maar heb een galaxy note edge. Wel met alles wat nodig is.
Stuart

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik meld me graag aan met de S7 Edge.
Gebruik; zakelijk en privé
Phoenixbas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik meld me graag aan, met een Samsung Galaxy S6 Edge Plus en 4G
nikoslive

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
I have just tried calling over 4G and its super.
No more switch back to 3g even when calling non vodafone numbers.

The call setup time has been descreased to a couple of seconds.

Well done vodafone!!!!!!
PoH

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgensmij voldoe ook ik aan de voorwaarden.
DaveAEP

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou graag mee willen doen!

Beschik over een Galaxy S7, en heb in Drenthe vaak ook problemen met bereik.
barryvdh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil ook graag meedoen.

Ik heb een Vodafone Smart M abbonnement met een Samsung Galaxy S7 Edge.
Ik heb de laatste software (met VF code)

Binnen hebben we vaak problemen met bellen, dus Wifi bellen zou erg fijn zijn!

twiztid

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik meld me ook graag aan. Als dit nog kan, horden er net pas van. Ik heb een s6 met Vodafone
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Lees ik nu echt dat jullie wifibellen gaan factureren? Kansloos dus. Whatsapp en Skype hebben de hele markt al bezet . Daar kom je als NLVF nooit meer tussen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic