Hallo
@ASoerjbali Bij iedere telecom-provider in Nederland geldt dat er maandelijks wordt gekeken naar je verbruik en dat er maandelijks wordt gefaktureerd. Daarbij wordt geen rekening gehouden met voorgaande maanden. En ook niet met toekomstige maanden.
Het klopt dat niet-verbruikte bel-tegoed, niet verbruikte sms-bundels, en niet-verbruikte data-tegoed (MegaBytes) aan het eind van de maand in de prullenbak verdwijnen. Dat is het oneerlijke aan het systeem. De economische waarde van die ongebruikte tegoeden wordt gewoon in de afvalbak gegooid aan het einde van de maand.
Dat is het meest oneerlijke aan het systeem, want je hebt er wel voor betaald.
Jouw kwestie gaat dus over het feit dat je je bel-tegoed en sms-tegoed en data-tegoed niet kunt meenemen naar volgende kalendermaand.
Daar geef ik je gelijk in. Dat is gewoon oneerlijk.
Telecom-providers verdienen iedere maand weer tientallen miljoenen Euro's aan die ongebruikte bel-tegoeden en ongebruikte data-tegoeden. Van miljoenen klanten. Iedere maand weer.
De ConsumentenBond heeft vorig jaar tegen dit soort praktijken gestreden. Tevergeefs. De Landelijke Politiek wil geen wetswijziging om dit soort praktijken aan te pakken. En de telecom-providers zullen nooit uit zichzelf met deze praktijken stoppen. Het levert eenvoudigweg teveel geld op. Gewoon aan het einde van de maand alle ongebruikte data-tegoeden van iedere klant in de prullenbak gooien. En de economische waarde daarvan stoppen de telecom-providers in hun eigen zakken.
Hopelijk geeft dit een antwoord op jouw vraag. Meer kan ik niet doen.
Succes!
Netwerker