ASoerjbali

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wijziging beleid Vodafone!

Hoe zit het nou beste Vodafone, 2 maanden terug ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis en ben voor het eerst na bijna een jaar lang klant geweest te zijn 100mb over mijn limiet gegaan. Julie brengen dan meteen 10 euro extra in rekening. Terwijl ik uitgerekend ELKE maand (vanaf februari 2014) minimaal 1 GIG overgehouden heb.
Deze maand had ik 1200mb over, het is toch raar. Als je teveel data verbruikt wordt dit in rekening gebracht, maar als je overhoudt ben je deze kwijt.

Dit is toch raar!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @ASoerjbali

Bij iedere telecom-provider in Nederland geldt dat er maandelijks wordt gekeken naar je verbruik en dat er maandelijks wordt gefaktureerd. Daarbij wordt geen rekening gehouden met voorgaande maanden. En ook niet met toekomstige maanden.

Het klopt dat niet-verbruikte bel-tegoed, niet verbruikte sms-bundels, en niet-verbruikte data-tegoed (MegaBytes) aan het eind van de maand in de prullenbak verdwijnen. Dat is het oneerlijke aan het systeem. De economische waarde van die ongebruikte tegoeden wordt gewoon in de afvalbak gegooid aan het einde van de maand.
Dat is het meest oneerlijke aan het systeem, want je hebt er wel voor betaald.

Jouw kwestie gaat dus over het feit dat je je bel-tegoed en sms-tegoed en data-tegoed niet kunt meenemen naar volgende kalendermaand.

Daar geef ik je gelijk in. Dat is gewoon oneerlijk.
Telecom-providers verdienen iedere maand weer tientallen miljoenen Euro's aan die ongebruikte bel-tegoeden en ongebruikte data-tegoeden. Van miljoenen klanten. Iedere maand weer.

De ConsumentenBond heeft vorig jaar tegen dit soort praktijken gestreden. Tevergeefs. De Landelijke Politiek wil geen wetswijziging om dit soort praktijken aan te pakken. En de telecom-providers zullen nooit uit zichzelf met deze praktijken stoppen. Het levert eenvoudigweg teveel geld op. Gewoon aan het einde van de maand alle ongebruikte data-tegoeden van iedere klant in de prullenbak gooien. En de economische waarde daarvan stoppen de telecom-providers in hun eigen zakken.

Hopelijk geeft dit een antwoord op jouw vraag. Meer kan ik niet doen.

Succes!

Netwerker

Bekijk in context

3 Reacties 3
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @ASoerjbali

Kijk svp even in de voorwaarden van je abonnement. Hierin staat de geldigheid van je internetbundel vemeld. Dat zal je vraag zeker beantwoorden.
Gr Per
ASoerjbali
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou Per,

Het feit dat in de voorwaarden staat aangegeven dat ze het mogen doen, wil nog niet mijn intiele vraagstelling beantwoorden, waarom ze kiezen dit te doen..

Nu heb ik afgelopen jaar 10 maanden bijna zeker meer dan 10 Gb aan data niet gebruikt, nu krijg ik wel een rekening voor 100mb. Ik heb algelopen 10 maanden toch voor een abonnement en mijn 2 gig per maand betaalt of zie ik het nou verkeerd?

Ik kan in de algemene voorwaarden niet terugvinden ten opzichte van andere providers waarom ze dit doen.
T-Mobile bijv, als je daar over je databundel gaat, behoud je gewoon de mogelijkheid om met een lagere sneldheid verder te internetten (zonder extra kosten)
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @ASoerjbali

Bij iedere telecom-provider in Nederland geldt dat er maandelijks wordt gekeken naar je verbruik en dat er maandelijks wordt gefaktureerd. Daarbij wordt geen rekening gehouden met voorgaande maanden. En ook niet met toekomstige maanden.

Het klopt dat niet-verbruikte bel-tegoed, niet verbruikte sms-bundels, en niet-verbruikte data-tegoed (MegaBytes) aan het eind van de maand in de prullenbak verdwijnen. Dat is het oneerlijke aan het systeem. De economische waarde van die ongebruikte tegoeden wordt gewoon in de afvalbak gegooid aan het einde van de maand.
Dat is het meest oneerlijke aan het systeem, want je hebt er wel voor betaald.

Jouw kwestie gaat dus over het feit dat je je bel-tegoed en sms-tegoed en data-tegoed niet kunt meenemen naar volgende kalendermaand.

Daar geef ik je gelijk in. Dat is gewoon oneerlijk.
Telecom-providers verdienen iedere maand weer tientallen miljoenen Euro's aan die ongebruikte bel-tegoeden en ongebruikte data-tegoeden. Van miljoenen klanten. Iedere maand weer.

De ConsumentenBond heeft vorig jaar tegen dit soort praktijken gestreden. Tevergeefs. De Landelijke Politiek wil geen wetswijziging om dit soort praktijken aan te pakken. En de telecom-providers zullen nooit uit zichzelf met deze praktijken stoppen. Het levert eenvoudigweg teveel geld op. Gewoon aan het einde van de maand alle ongebruikte data-tegoeden van iedere klant in de prullenbak gooien. En de economische waarde daarvan stoppen de telecom-providers in hun eigen zakken.

Hopelijk geeft dit een antwoord op jouw vraag. Meer kan ik niet doen.

Succes!

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic