AN98

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi werkt niet meer na Jelly bean update

Sinds ik de Jelly bean update op me HTC one X heb geinstaleerd , werkt me thuis wifi niet meer goed , normaal had ik overal in het huis verbinding , maar na de update heb ik alleen verbinding binnen 10 meter van de router. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen , maar het is zeker na de update begonnen. Heb allerlei sites onderzocht en nog steeds geen oplossing gevonden.
Wie kan helpen?:(
11 Reacties 11
illumi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
He AN98,

Ik heb min of meer zelfde probleem gehad(wegvallende signaal)..wat hij mij hielp is de beveiliging type van de WiFi modem te veranderen in WEP inplaats van WPA2 waar die nu waarschijnlijk op staat. Dit doe je door de instellingen van je modem te veranderen...succes!
AN98
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je tip , 
Ik zal het proberen 
AN98
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb de wpa2 naar wep proberen te veranderen , maar toen ik in de instellingen keek en het wou veranderen stond wep er niet bij :s
het enige wat er stond was onder andere 
geen verificatie
gedeeld
WPA2 - personal
WPA-personal
WPa2- enterprise
WPA-enterprise
802.1x
 
Ik weet niet of ik het fout doe , of ik ergens anders moet kijken , maar volgens mij was dat het , en jammer genoeg staat WEP er niet bij?
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Wep is namelijk ook heel erg zwak betreft beveiliging, probeer je draadloos eens op wpa te zetten. dit ondersteunen alles telefoon nog wel, probeer ook eens een factory reset van je telefoon, dit omdat er waarschijnlijk nog oude instellingen van ICS in je systeem zit
AN98
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Me wifi heb ik nu ook op WAP2 staan , het probleem is gebleven 
Ik heb me mobiel echt heel vaak gerest door bij instellingen de - telefoon opnieuw instellen - optie te kiezen.
Maar elke keer blijft het probleem , ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen.
illumi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Raar dat je geen WEP hebt..Heb je geprobeerd de andere beveileging types te doen en daarmee te testen..je telefoon resetten helpt niet..

gr.
Rachelle_

Gedreven Meedenker
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Hey AN98,

Ik zie dat ik je net in een ander topic doorverwezen heb hierheen, maar dit topic ben jij zelfs gestart! Niet zo handig van mij :$

Heb al geprobeerd wat illumi je hierboven heeft geadviseerd?
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Je hebt gewoon last van het bekende wifi probleem van de htc one x, het is een hardware probleem en geen software probleem (de backcover raakt iets bewegelijk en plet daardoor de wifi antennecontactjes, die daardoor geen goed contact meer maken met de antenne), gewoon naar htc opsturen, die hebben een fix
whatster

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een Wifi probleem had ik ook na de laatste update met mijn toestel.
 
Mijn router is een WNDR3700v1 van Netgear en ik moest na een lange slaapmodus iedere keer de Wifi opnieuw in/uitschakelen.
 
Na zelf een aantal dingen te hebben geprobeerd op de router bleef het probleem onstaan.
Hierop heb ik DD-WRT firmware geplaatst op de router en deze op hetzelfde manier ingestelt zoals met de originele Netgear firmware en het probleem is sindsdien ook niet meer terug gekomen.
 
Verder op 5 andere Wifi adressen waar bij alleen gebruik wordt gemaakt van een modem en waar geen router tussen zit is dit probleem niet voorgekomen.
 
Dus misschien dat iemand hier wijzer van kan worden en ik snap eerlijk gezegd nog steeds wat nu echt het probleem is :)...
 
 
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hi Whatster,

Om meteen met de deur in huis te vallen: ik kan je op het moment geen antwoord geven op je vraag wat nu de oorzaak van het probleem is :$

Feit is dat sommige gebruikers na het installeren van Jelly Bean problemen met Wi-Fi kunnen ervaren.
Deze problemen verschillen nogal, daarom is er ook geen één uniform antwoord voor.

In ieder geval bedankt voor jouw uitleg, wellicht dat dit een oplossing kan bieden voor sommigen die hetzelfde probleem hebben.


ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Zoals ik al zei, je hebt gewoon last van het bekende hardware probleem, breng je telefoon naar HTC zodat ze hem kunnen repareren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic