Nike1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi calling & iphone

Hi allemaal,

 

Recent is er kennelijk iets veranderd hetzij in ios hetzij aan de kant van vodafone. Want sinds kort geven beide iphones de voorkeur aan slecht 4/5g bereik ipv wificalling. Enige idee hoe wificalling toch te forceren is zonder thuis telkens vliegtuig modus aan te zetten. 

Kennelijk zijn er providers die een optie in ios hebben om dd voorkeur te geven aan wificalling ipv 4/5g/VoLTE. 

is er een oplossing of is dit een gevalletje succes dr mee?

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Nike1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Er is niets aangepast voor je 4G over wifi. Als je naar instellingen gaat, kiest voor mobiel netwerk (eventueel tussen keuze welk nummer), en dan kiest voor bellen via wifi, dan moet het werken. 

Het werkt prima met een iPhone. Heb er zelf ook ervaring mee en nog nooit iets hoeven doen om het te gebruiken (het aanzetten, zoals ik boven aangaf, dat wel 😁)

Nike1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En toch is er wel iets veranderd en het is niet mijn interne netwerk. Nat traversal op poort 500 en 4500 werkt prima. Beide states zijn actief of worden opgebouwd zodra via aangezet wordt. Dus kennelijk is de drempel om toch over te gaan op VoLTE veranderd. Hetzij door Aplple of Vodafone of de 5g toren is geupgrade. Kan natuurlijk ook. 

hoe dan ook VoLTE hapert als een gek en VoWIFI geeft ie dus NIET de voorkeur aan. 

Zou toch heerlijk zijn als je als gebruiker de voorkeur kunt aangeven ipv provider of fabrikant…

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Kie1 zegt: En toch is er wel iets veranderd en het is niet mijn interne netwerk.

Maar ik merk niets aan een verandering. Heb je ergens anders al eens geprobeerd om daar 4G over wifi te hebben? Waarom zou er bij jou wel iets veranderen bij een iOS update, of Vodafone update, en bij mij niet? Of je moet een toestel gekocht hebben bij Vodafone met vooringestelde Vodafone instellingen, maar die zijn er volgens mij niet voor de iPhone, alleen voor een android toestel. Vreemde zaak dit, uit je info begrijp ik dat je veel weet van instellingen, dus je zal groot gelijk hebben. Dan moeten we maar wachten op iemand van Vodafone en zien of die een oplossing heeft. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic