justin scopic

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi bellen werkt niet

beste vodafone,

 

helaas werkt bij ons nieuwe kantoor wifi bellen niet en met het 'normale' bereik kunnen wij onmogelijk een normaal gesprek voeren. het gaat om amsterdam noord. onze collega's die geen vodafone hebben (zoals bij kpn en alle onderaanbieders) werkt wifi bellen naar behoren maar bij mijn collega en ik werkt het niet (beide vodafone). onze it'er zegt dat jullie ons IP adres moeten white listen en dit is ook al bij jullie bekend middeld een andere ticket die (hoop ik) ontterecht als gesloten is gemarkeerd (case nummer: 12776297). Wij hebben glasvezel internet en zeer stabiel dus aan de bandbreedte ligt het niet. 

 

Kunnen jullie ons aub helpen? Helaas hebben wij hier al meer dan een maand last van en al meerdere keren zijn wij niet of nauwlijks bereikbaar voor onze klanten en collega's. 

 

Ik hoor graag van u. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Justin

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 12283Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @justin scopic 
Gaat het om een zakelijk abonnement? Zo ja, neem dan contact op met de zakelijke klantenservice van Vodafone. Daarnaast moet ik eerlijk zijn om te zeggen dat het vreemd klinkt dat Vodafone je op een white list moet zetten. Dan zouden ze dat bij alle klanten moeten doen die dit dan willen gebruiken. Weet je hoeveel werk dit is voor de IT specialisten van Vodafone. Eerlijk te zijn, dat is niet meer van deze tijd. Ik gebruik zelf ook glasvezel en heb geen enkel probleem met 4G over Wifi bellen, werkt geweldig en heb daarvoor nooit hoeven vragen of Vodafone me op een white list zet. 

Maar goed, als het om een zakelijk abonnement gaat, neem even contact op met Vodafone zakelijk, die kunnen je dan verder helpen. Heb je toch een privé abonnement, wacht dan op iemand van Vodafone, die zal dan met je mee moeten kijken wat er aan de hand is. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3607Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @justin scopic, welkom hier!

Wat super onhandig dat het bellen via wifi bij jullie op het nieuwe kantoor niet werkt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je dit graag opgelost wilt zien. Ik zie dat het hier gaat om een zakelijke aansluiting. Helaas kan ik via de Community je hierbij niet helpen, omdat wij beperkte rechten en inzage hebben voor Vodafone Business. Ik wil je om die reden vragen om opnieuw contact met hen op te nemen.

justin scopic
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Energiebiy, wat zou het volgens jou dan wel kunnen zijn? toch vreemd dat alleen vodafone het wifi bellen niet pakt?

 

gr. justin 

justin scopic
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Cecilia,

 

Helaas ben ik daar dus niet verder gekomen en hebben zij de deur dicht gegooid. zij geven aan dat het de probleem van de internet provider is. maar het is toch vreemd dat het bij KPN gebruikers wel lukt en bij vodafone gebruikers niet?!? En bij wie ligt het probleem dan?

 

gr. justin 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12283Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3205Likes

Misschien eens kijken of de routers op kantoor je mobiel wel toe laten en of ze dezelfde instellingen mogen gebruiken als die van je collega’s. Wie weet ligt het daar wel aan? 

Hebben die dezelfde telefoon? Zo nee, probeer dan je simkaart eens met ze te wisselen. Kijken of je dan wel iets verder komt. Je kan dat zo ie zo altijd even testen met een WEL werkende telefoon, zo kan je ook nog uitsluiten of het aan je toestel ligt. 

justin scopic
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hi ik heb sim kaarten omgeruild en helaas werkt het dan ook niet.... het lijkt dus alleen met vodafone niet te kunnen. Niemand bij vodafone lijkt mij te kunnen helpen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12283Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3205Likes

Ja sorry, ik heb ook geen idee meer wat eventueel zou kunnen helpen. Wat ik alleen nog denk is je netwerk instellingen verwijderen en opnieuw instellen. En thuis proberen of het daar wel goed werkt?! Ik ben geen IT’er van Vodafone, helaas 🫣

justin scopic
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb sinds een paar weken een nieuwe iphone en ook op de oude iphone werkte wifi bellen niet. het lijkt mij dat een it'er van vodafone hier wel een antwoord op heeft?? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic