hightree

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi HTC one X valt uit sinds update naar Jellybean

Hallo,
 
Sinds de update naar Jellybean, eind vorig jaar, valt op mijn HTC one X de wifiverbinding telkens weg. En daarmee blokkeert ook de gewone internetconnectie via 3G / HSPDA. Ik moet dan de wifi uit en aan zetten om weer verbinding te krijgen. 
 
Ik had HTC gebeld en die blijken daar een oplossing voor te hebben in de vorm van een update. Maar omdat mijn toestel Vodafone branded is, kan ik hun update niet draaien, want dat loopt voor mij via Vodafone. 
 
Dus: Vodafone, wanneer komt deze update beschikbaar voor mijn toestel? Ik heb al even afgewacht, omdat de medewerker van HTC mij zei dat er soms wel even overheen gaat voor de merken met hun versie van de updates komen, maar zo'n urgente update zou toch wel snel overgenomen moeten worden, dunkt me.
 
groet,
Hightree
16 Reacties 16
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hé hightree, welkom op het forum. Ik heb je bericht naar het board 'Nieuwste toestellen - HTC One X' verplaatst, omdat jouw vraag over de One X gaat. Zoals je ziet zijn er al diverse berichten hierover geplaatst, maar een definitieve oorzaak kan ik helaas niet aangeven, omdat die per geval kan verschillen. Als je meer informatie hebt over bijvoorbeeld jouw modem en de gebruikte beveiliging, plaats dan even een reactie.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Download WiFi analyzer uit de store, en kijk of je goed signaal hebt en als je gewoon in een stad woont ook heel veel andere netwerken ziet want het zou ook kunnen dat je Wi-Fi antennes geplet zijn en niet goed contact meet maken (knijp het scherm en achterkant thv de volume knop en zie of het signaal dan beter wordt. In dat geval is je hardware gewoon defect en helpt geen update maar moet HTC je toestel repareren (onder garantie). Het is een veel voorkomend probleem met de one X.
hightree
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Sido,
 
Het probleem doet zich voor op alle locaties waar ik op wifi inlog. Thuis, (kpn Experia box), bij vrienden, kennissen, familie, op locaties waar free wifi aanwezig is.
HTC herkende - zoals ik al schreef - het problee en geeft een oplossing in de vorm van een software update. Deze zou Vodafone over moeten nemen als deze update werkelijk de oplossing is. Ik zou, als ik Vodafone was, daar naar kijken. Maar ook voor andere oplossingen houd ik me aanbevolen
 
Hightree
hightree
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ArHu,
 
dank voor je suggestie.
Heb de analizer gedownload. Bij inknijpen wordt het signaal zwakker, dus de met de antenne zit het wel goed. Ik zie wel een aantal andere netwerken, maar ook waar mijn eigen wifi veruit het sterkste signaal is (zit meestal vlak naast de modem), valt 'ie geregeld uit. Ben bang dat ik verder moet zoeken (en blij dat ik niet hoef te laten repareren)
 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Beste hightree, welke softwareversie gebruik je op dit moment? Je kunt dit controleren (en eventueel bijwerken) via Instellingen > Info > Software updates en Software-informatie.
hightree
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
android versie 4.1.1
HTC Sense versie 4+
software nr. 3.14.161.27
 
Is up to date volgens telefoon.
BruceD

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hightree schreef:
Hallo ArHu,

dank voor je suggestie.
Heb de analizer gedownload. Bij inknijpen wordt het signaal zwakker, dus de met de antenne zit het wel goed. Ik zie wel een aantal andere netwerken, maar ook waar mijn eigen wifi veruit het sterkste signaal is (zit meestal vlak naast de modem), valt 'ie geregeld uit. Ben bang dat ik verder moet zoeken (en blij dat ik niet hoef te laten repareren)

Beste hightree,

Als je toestel geen update aangeeft heb je de recenste update erop staan. Het zou eigenlijk niet mogen als je het toestel vastpakt bij het beeldscherm en achterkant dat het signaal zwakker wordt. Dit zou erop wijzen dat je antenna nagekeken dient te worden. Is dit het geval zou ik je willen adviseren om naar de Vodafone winkel te gaan zodat ze samen met jou het toestel kunnen testen.

ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Als je toestel geen update aangeeft heb je de recenste update erop staan.

Nee hoor want vodafone loopt maanden achter met updates ten opzichte van unbranded toestellen...
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
ArHu schreef:
Als je toestel geen update aangeeft heb je de recenste update erop staan.

Nee hoor want vodafone loopt maanden achter met updates ten opzichte van unbranded toestellen...
ArHu, voordat Vodafone een update vrijgeeft zal deze eerst uitgebreid getest worden waardoor het iets langer duurt voor deze toestelen.
hightree
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je toestel geen update aangeeft heb je de recenste update erop staan.
Nee hoor want vodafone loopt maanden achter met updates ten opzichte van unbranded toestellen...

 
Wat ArHu schrijft had de medewerker van HTC mij ook al verteld: voor het probleem bestaat bij HTC een update, maar die heeft Vodafone voor zijn branded toestellen kennelijk nog niet doorgevoerd.
Met het sigaal dat zwakker wordt bij het drukken of knijpen in het toestel valt het overigens wel mee. Het leek zo, omdat het signaal in de app af en toe wat fluctueert.
Hopelijk komt Vodafone dus snel met de update, want ik moet nu telkens om de haverklap wifi uit en weer aan zetten om mail, whatsapp enz. binnen te krijgen in wifi-omgeving.
Jef_C

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
We zijn ondertussen 3 maanden verder. Ik ervaar ook deze problemen. Vodafone laat ons gewoon stikken. HTC kon deze update 3 dagen na de update met de WiFi problemen uitgeven. Als Vodafone klant mag je gewoon in de stront zakken met je WiFi probleem. Vodafone bedankt!
Jef_C

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Alweer een maand verder. Kom op Vodafone, zet die update nou eens door. Het is toch rond uit belachelijk dat HTC een foutje maakt met een update, die fout in 3 dagen oplost met een kleine update, terwijl Vodafone ons letterlijk maanden met een slecht/niet werkende WiFi verbinding laat zitten.

Het mooiste is nog dat Vodafone beweert dat ze tijd nodig hebben om de updates van HTC te controleren op fouten. Wat een stelletje clowns daar zeg.

Vodafone, alle ellende die ik met de software van mijn One X heb mee gemaakt is te wijten aan jullie aanpassingen van de software.
Jef_C

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Yeah, alweer een maand verder. Hallo Vodafone! Hebben jullie echt zo'n hekel aan jullie klanten met een branded toestel.
Ach ja, ga morgen op vakantie, toch fijn als je telkens binnen 30 sec. niet meer kunt internetten via WiFi.

Dus ook op reis heb ik weer weinig aan mijn HTC One X Vodafone branded.

Bedankt Vodafone, dat jullie zo'n fijn toestel als de HTC One X weten te verkloten.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Dan maar unlocken en een custom rom installeren


http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1534
Jef_C

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is dit serieus? Als klant bij Vodafone moet je zelf maar de fouten van Vodafone recht breien, dus de garantie op je toestel opgeven?

Ik ben blij dat HTC zelf wel toe geeft dat Vodafone verschrikkelijk faalt, het is alleen ff lastig om meerdere malen je toestel te laten repareren, terwijl je zelf weet dat deze fout door de software van Vodafone wordt veroorzaakt, dus niet te repareren valt.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
lees het volgende artikel eens: http://tweakers.net/nieuws/90336/htc-gaf-klanten-onterecht-geen-garantie-na-unlocken-bootloader.html

anyway ik heb het ook gedaan omdat ik het ook zat was om te wachten op updates van vodafone, ik had mijn toestel behoorlijk vroeg gekocht. Ik ben trouwens wel vodafone abonnee maar heb bij de koop in een webwinkel niet goed de kleine lettertjes gelezen en niet gezien dat het vodafone branded toestellen waren, bij andere htc toestellen was dat nooit een probleem omdat die relatief eenvoudig konden worden gedebrand dus ik besloot het toestel te houden maar omdat de one x de tegra3 soc heeft is de beveiliging veel beter dan qualcomm-socs (die htc normaalgesproken gebruikt, dat is trouwens het enige wat "beter" is ten opzichte van qualcomm-socs want de performance en batterijverbruik is gewoon teleurstellend)

Anyway, de update voor unbranded toestellen kwam in december 2012 uit, denk jij dat vodafone die ruim 7 maanden later nog gaat uitbrengen? Maak van een nood een deugd, en installeer ook programmas als adfree en greenify (dan wel de beta donatieversie) en geniet van een toestel zonder irritante advertenties en een veel betere standby
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic