Heb in mei 2022 een Xiaumi Redmi note 9 Pro aangeschaft met een Vodafone abonnement, unlimited voor Nederland en 40 GB per maand voor het buitenland. Dit abonnement is op 1-8-2022 officieel ingegaan. Van mei tot 1-8-2022 had ik nog een klein abonnement via Simpel.nl. Dit werkte uitstekend. Ik kwam niet boven die 250 Mb per maand uit.
Op 2 aug. ging mijn Vodafone abonnement in. De overgang naar Vodafone werkte uitstekend. Hoe mooi, unlimited voor Nederland. De volgende ochtend, 2 augustus, moest ik tot mijn verbazing al 2 GB ophogen, omdat de 10 Gb al verbruikt was en ik amper internet gebruikt had. Elke morgen weer 2 GB ophogen. Er verdwijnt zeer veel data op een voor mij onverklaarbare wijze. Gelukkig is het voor Nederland unlimited. Dit herhaalde zich dagelijks. Lastig, maar werkte wel. Op 5 augustus naar Frankrijk vertrokken. Voor het buitenland max. 40 Gb per maand..... In no time was ik door mijn 40 Gb bundel heen....
Hierover 3 x contact gehad met Vodafone. Zij kunnen me niet helpen. De zeer vriendelijke Vodafone medewerkers hebben uit coulance in totaal 10 Gb opgehoogd. Dit was ook binnen enkele uren verdwenen als sneeuw voor de zon.....
Alles, voor zover ik weet, wat ik uit kon zetten om data te besparen, heb ik uitgezet...
Is dit bij iemand bekend en vooral, weet iemand de oplossing.... 🤞🍀
Ik ben onderhand radeloos.
Atm