keshone-isenia

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wi-Fi doet het niet meer (iPhone)

Ik kan me wifi niet meer aan zetten bij Instellingen en netwerkinstellingen resetten Helpt ook niet. Wat moet ik doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hallo @keshone-isenia

[Edit Serkan: Bericht van Tattooedveins toegevoegd aan dit topic.]

Dit kan verschillende oorzaken hebben. In sommige gevallen zit het probleem in de software en helpt een reset of herstel van je toestel. In enkele gevallen kan het ook aan de hardware van je Apple-apparaat liggen. Apple heeft hiervan ook een melding gemaakt op hun support website.

Het advies is om de volgende stappen te proberen om het probleem op te lossen:


  • Controleer of Vliegtuigmodus staat uitgeschakeld
  • Start je iOS-apparaat opnieuw op
  • Update je iOS-apparaat
  • Reset je toestel door de aan/uit knop + home knop tegelijkertijd in te drukken totdat er een appeltje in beeld verschijnt.
  • Reset netwerkinstellingen door te tappen op Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in.
  • Herstel je iOS-apparaat in iTunes

De schakelaar Vliegtuigmodus vind je bovenaan in het menu Instellingen. Via Instelingen - Algemeen - Software-update kun je controleren of je software up-to-date is. Zo niet, kun je ervoor kiezen om deze draadloos via een Wi-Fi netwerk te installeren of door je toestel aan iTunes te koppelen. Laatst genoemde is vooral aan te raden omdat je gemakkelijker een backup van je toestel kunt maken voor het geval er iets misgaat tijdens het updaten. Daarnaast is deze manier van updaten een stuk sneller dan via Wi-Fi.

Als bovenstaande opties niet helpen kun je ervoor kiezen je toestel met iTunes te herstellen. Hierbij wordt de iPhone naar zijn oorspronkelijke instellingen teruggebracht. Ook in dit geval is het aan te raden om eerst een backup van je toestel te maken. Tip: Test na het herstellen van je toestel of het issue is opgelost en zet daarna pas je backup terug. Het komt namelijk ook wel eens voor dat er een fout zit in de backup, waardoor het terugzetten van je backup weer leidt tot het probleem.

Indien je na bovenstaande alsnog problemen ervaart, raad ik je aan je toestel te laten repareren.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Krira

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de laatste update kan ik mijn wifi niet meer gebruiken. Het schuifje kan ik niet meer open zetten.
Ik heb al geprobeerd alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen maar niks lukt om dat te herstellen.
 
Nu wil ik hem laten opsturen door Vodafone alleen kan ik mijn aankoopbon en contract nergens meer vinden. Is er nog een andere mogelijkheid zodat ik mijn garatie kan innen?
De telefoon is zo'n 5 mnd oud.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey Krira, lastig dat je Wi-Fi het niet meer doet. Via de klantenservice kun je een kopie van je bon krijgen die je kunt gebruiken als garantiebon.

Krira

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ondertussen een kopie bon al opgevraagd.
 
Ik heb hem ook met de fabrieksinstellingen geprobeerd maar krijg dat schuifje niet meer terug. HEt advies in de Vodafone winkel was opsturen dus dat gaan we nu doen.
tattooedveins

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik bezit een Iphone 4s. ik heb sinds eergister dat mijn wifi knop niet meer omschakelbaar is. Ik dacht dit op te lossen met de nieuwe iOs 7.04 software te instaleren maar helaas werkte dit niet. Ik heb gesproken met een van de medewerkers en die vertelde mij mijn iphone te herstellen. Dit heb ik ook geprobeerd en dit werkte ook niet, ik heb ook geprobeerd mijn netwerkinstellingen te herstellen en ook dit hielp niks. Ik lees dat dit een vaak voorkomend probleem is. Hoe los ik dit op want dit kost mij veel eigen internet.

groetjes
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hallo @keshone-isenia

[Edit Serkan: Bericht van Tattooedveins toegevoegd aan dit topic.]

Dit kan verschillende oorzaken hebben. In sommige gevallen zit het probleem in de software en helpt een reset of herstel van je toestel. In enkele gevallen kan het ook aan de hardware van je Apple-apparaat liggen. Apple heeft hiervan ook een melding gemaakt op hun support website.

Het advies is om de volgende stappen te proberen om het probleem op te lossen:


  • Controleer of Vliegtuigmodus staat uitgeschakeld
  • Start je iOS-apparaat opnieuw op
  • Update je iOS-apparaat
  • Reset je toestel door de aan/uit knop + home knop tegelijkertijd in te drukken totdat er een appeltje in beeld verschijnt.
  • Reset netwerkinstellingen door te tappen op Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in.
  • Herstel je iOS-apparaat in iTunes

De schakelaar Vliegtuigmodus vind je bovenaan in het menu Instellingen. Via Instelingen - Algemeen - Software-update kun je controleren of je software up-to-date is. Zo niet, kun je ervoor kiezen om deze draadloos via een Wi-Fi netwerk te installeren of door je toestel aan iTunes te koppelen. Laatst genoemde is vooral aan te raden omdat je gemakkelijker een backup van je toestel kunt maken voor het geval er iets misgaat tijdens het updaten. Daarnaast is deze manier van updaten een stuk sneller dan via Wi-Fi.

Als bovenstaande opties niet helpen kun je ervoor kiezen je toestel met iTunes te herstellen. Hierbij wordt de iPhone naar zijn oorspronkelijke instellingen teruggebracht. Ook in dit geval is het aan te raden om eerst een backup van je toestel te maken. Tip: Test na het herstellen van je toestel of het issue is opgelost en zet daarna pas je backup terug. Het komt namelijk ook wel eens voor dat er een fout zit in de backup, waardoor het terugzetten van je backup weer leidt tot het probleem.

Indien je na bovenstaande alsnog problemen ervaart, raad ik je aan je toestel te laten repareren.
vhermes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds kort een iphone 5s (16GB) en nu ervaar ik best veel problemen met wifi. Niet alleen is de ontvangst van het toestel slecht (veel slechter dan mijn vorige iphone 4s) maar lijkt de snelheid ook echt dramatisch te zijn. Wanneer ik een filmpje wil bekijken vanuit bijvoorbeeld de facebook app dan laad het filmpje niet (gewoon helemaal niet) en speelt dus ook niet af. Ze ervaar ik dat probleem met meerdere apps. Dit probleem doet zich alleen voor wanneer ik verbonden bij met een wifi netwerk. Ik heb dit bij alle wifi netwerken waar ik mee verbonden ben.

Is dit een bekend probleem? heeft dit wellicht te maken met de problemen die hier worden omschreven:
http://www.iphoneclub.nl/207881/iphone-5-bezitters-klagen-over-wi-fi-problemen/
https://discussions.apple.com/thread/4322714?start=0&tstart=0

Ik hoor graag wat hier aan gedaan kan worden.

mvg. V. Hermes

Kelsey

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

De hele dag deed mijn wifi al raar en inmiddels kan ik de wifi helemaal niet meer aanzetten. Nu is de Wi-Fi-schakelaar grijs. Ik heb al meerdere keren gelezen dat dit kan komen door een update van iOS 6.0.1. Ik kan me herinneren dat ik een paar weken geleden deze heb geupdated. Inmiddels heb ik al iOS 7.1.
Is er een oplossing voor dit probleem?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @vhermes ,

Allereerst welkom op het forum.

Ik heb je bericht even naar dit topic verplaatst. Wellicht dat je hier een oplossing kunt vinden voor je Wi-Fi probleem.

Uit eigen ervaring kan ik in ieder geval aangeven dat ik hier geen problemen mee ervaar. Ook mensen in mijn omgeving met een iPhone 5s heb ik hierover niet gehoord.

Je kunt eventueel met 2 iPhone's naast elkaar een aantal testen uitvoeren op hetzelfde Wi-Fi netwerk om erachter te komen waar het aan ligt.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi @Kelsey ,

Het antwoord op je vraag kun je in dit topic vinden!
Wimpet

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik heb een 4s van net 2 1/2 jaar nu heb ik van het ene op het andere moment geen wifi meer alles blijft ligt grijs dus niet opnieuw meer in te stellen . Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen .
luwamafewerki

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey,
Ik heb dus een probleem. Ik heb laatst mn telefoon geupdate (weet niet of dit daar ook mee te maken heeft, want bluetooth doet het nog) en dagen later deed mijn wifi steeds vager en nu helemaal niet meer. Ik zou graag willen weten hoe dit komt en wat ik eraan kan doen. En ik heb ook geen garantie meer...


RobDobbel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds eind december heb ik precies hetzelfde probleem. Mijn WIFI is uitgeschakeld (grijs) en ik kan het niet meer aanzetten. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets helpt. Het is ook bij mij ontstaan na de iOS update.
Apple geeft geen support meer en bij het reparatiecentrum van Mediamarkt valt het niet onder de garantie omdat ik zogenaamd vochtschade heb aan mijn toestel, terwijl ik het pas 8 maanden geleden nieuw gekocht heb in de winkel en er altijd voorzichtig mee ben omgegaan.
Dus nu moet ik 288 euro neertellen voor een vervangend toestel 😞
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@luwamafewerki @RobDobbel

Ik heb jullie berichten naar dit topic verplaatst. Zie bovenstaande posts voor verdere informatie.
Goedbedoeld2015

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Al twee keer met mijn Ipone 4s had ik na een update dat wifi het niet meer deed, schakelaartje dat niet meer reageerde als je er over heen veegde, gek werd ik er soms van. En onlangs na update IOS 8.1.3 weer geen wifi. Na lang zoeken op internet naar een "echte oplossing",vond ik die zowaar, en geen Haarfohn en vriezer gedoe wat bij mij twee keer heeft gewerkt, maar gewoon naar instellingen gaan, vliegtuigmodus "inschakelen" - gelijk daarna harde reset doen - dus de thuisknop en de aan/uit knop tegelijkertijd ingedrukt houden 10 seconden lang- dan start hij opnieuw op- daarna vliegtuigmodus weer uit schakelen- even wachten en voila je wifi werkt weer. Althans bij mij. Hopelijk ook bij andere lotgenoten 😉 Succes !!!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Wat een creatieve oplossing@Goedbedoeld2015
Heeft iemand anders hem ook al getest? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
Goedbedoeld2015

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Graag gedaan AstridG, en ook ik ben benieuwd of er anderen bij gebaat zijn. Mijn wifi werkt weer in ieder geval 🙂
TvdZ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor je uitleg.
Bij mij werkt het ook door de vliegtuigmodus in en uit te schakelen
Dus: hardstikke bedankt voor je oplossing
elbrich11

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Alle wifi's (thuis, vrienden, etc) doen het behalve op mijn werk.
Iedereen kan er op. Ik eerst ook nu niet meer.
Na de IOS update 9.0 kan ik er niet meer op.
Weer een IOS update naar 9.1 gehad, probleem niet opgelost.

HELP!!!
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @elbrich11, ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd op je berichtje. Vervelend dat hij het Wi-Fi signaal van je werk niet meer herkent. Heb je het opgeslagen Wi-Fi netwerk al eens verwijderd en opnieuw ingesteld?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic