Hallo
@keshone-isenia [Edit Serkan: Bericht van Tattooedveins toegevoegd aan dit topic.]
Dit kan verschillende oorzaken hebben. In sommige gevallen zit het probleem in de software en helpt een reset of herstel van je toestel. In enkele gevallen kan het ook aan de hardware van je Apple-apparaat liggen. Apple heeft hiervan ook een melding gemaakt op hun
support website.
Het advies is om de volgende stappen te proberen om het probleem op te lossen:
- Controleer of Vliegtuigmodus staat uitgeschakeld
- Start je iOS-apparaat opnieuw op
- Update je iOS-apparaat
- Reset je toestel door de aan/uit knop + home knop tegelijkertijd in te drukken totdat er een appeltje in beeld verschijnt.
- Reset netwerkinstellingen door te tappen op Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in.
- Herstel je iOS-apparaat in iTunes
De schakelaar Vliegtuigmodus vind je bovenaan in het menu Instellingen. Via Instelingen - Algemeen - Software-update kun je controleren of je software up-to-date is. Zo niet, kun je ervoor kiezen om deze draadloos via een Wi-Fi netwerk te installeren of door je toestel aan iTunes te koppelen. Laatst genoemde is vooral aan te raden omdat je gemakkelijker een backup van je toestel kunt maken voor het geval er iets misgaat tijdens het updaten. Daarnaast is deze manier van updaten een stuk sneller dan via Wi-Fi.
Als bovenstaande opties niet helpen kun je ervoor kiezen je toestel met iTunes te herstellen. Hierbij wordt de iPhone naar zijn oorspronkelijke instellingen teruggebracht. Ook in dit geval is het aan te raden om eerst een backup van je toestel te maken. Tip: Test na het herstellen van je toestel of het issue is opgelost en zet daarna pas je backup terug. Het komt namelijk ook wel eens voor dat er een fout zit in de backup, waardoor het terugzetten van je backup weer leidt tot het probleem.
Indien je na bovenstaande alsnog problemen ervaart, raad ik je aan je toestel te laten
repareren.