Hallo,
Ik weet niet of ik het bericht in de juiste categorie geplaatst heb!
Ik wilde zojuist het overlastformulier invullen via mijn vodafone. Echter is het alleen mogelijk om hier overlast in te vullen mbt bellen/sms.
Ik heb het volgende probleem:
Er is een Whatsapp gesprek opgedoken dat vanaf mijn toestel, in elk geval met mijn nummer verstuurd zou zijn..
Nu is dit onmogelijk. Op het moment dat dit gesprek plaatsgevonden heeft was ik thuis, en heeft niemand ongemerkt gebruik kunnen maken van mijn toestel. De gene waar dit gesprek mee heeft plaatsgevonden is een bekende, maar ik heb van de betreffende persoon geen telefoonnummer.
Hoe is het mogelijk dat dit gesprek in de telefoon bij deze persoon staat? Ik weet dat er apps te downloaden zijn waarmee "nep"gesprekken mee gemaakt kunnen worden. Ook heb ik zelf een beetje onderzoek en navraag gedaan en blijkt het ook mogelijk een willekeurig gesprek van je toestel naar een computer te laden, het gesprek volledig aan te passen ( ook schermafbeelding, naam en zelfs telefoonnummer ) en het gesprek vervolgens weer terug in je toestel te laden. Ik heb door middel van het verwijderen en opnieuw installeren van Whatsapp geprobeerd verwijderde berichten terug te krijgen, dit is gelukt, behalve het desbetreffende gesprek.
Mijn vraag is dan ook: Is er door Vodafone na te gaan op welke tijdstippen met wie er contact geweest is via Whatsapp? Of er met het betreffende nummer ooit telefonisch contact is geweest dmv sms of gesprekken? Worden door Whatsapp gesprekken opgeslagen op een server? Whatsapp zelf verwijst naar hun website en zegt dat het voeren van gesprekken alleen mogelijk is met geverifieerde telefoonnummers.
De gevolgen van deze onzin gaan voor mij heel ver. Ik wil hoe dan ook achterhalen hoe dit mogelijk is. Ik heb inmiddels mijn telefoonnummer laten wijzigen maar ben huiverig om Whatsapp nog te gebruiken hierdoor.