Tomknarren

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Whatsapp

Ik probeer al 2 dagen Whatsapp op mijn Iphone 5s te zetten. Als je Whatsapp opstart moet je je telefoonnummer invoeren en dan krijg je automatisch een SMS met een verificatie-code, zegt men. Ik heb nog geen enkele SMS van hen gehad. De 2e optie is dat Whatsapp je belt. De 1e keer dat ze belden had ik geen pen bij de hand om de code te noteren, de keren erna werd ik óf verbonden met een niet te verstaan bandje, óf werd ik direct weggedrukt.
Als ik mail naar de support e-mail van Whatsapp krijg ik standaardantwoorden terug, deze helpen niet.

Iemand een idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rfjcjanssen

Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
De FAQ van Whatsapp zelf geeft hier al antwoord op:

Je WhatsApp account kan alleen worden geverifieerd met één nummer op één apparaat.

Het beste is dus om je account op de oude telefoon te verwijderen, en daarna pas de nieuwe aan te vragen.

Bekijk in context

18 Reacties 18
LotteRolink

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik heb gister een nieuwe telefoon gekocht bij de kijkshop met vodafone prepaid.
ik had al een telefoon met whatsapp.
toen ikop mn nieuwe telefoon whatsapp wou instaleren lukte dat niet met verifiëren.
toen heb ik alles verwijderd op de oude telefoon, maar daarna lukte het nog steeds niet (ook niet mee rop de oude telefoon).
ik kan niet naar het oude nummer bellen, omdat dat nummer nog weer een ouder nummer is, die niet meer te gebruiken is.
wat kan ik nu doen om dat nummer toch op mn whatsapp te krijgen op mn nieuwe telefoon?
Groetjes Lotte Rolink
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Lotte, ik neem aan dat je nu de simkaart gebruikt die bij je prepaid-telefoon hoort? Die simkaart is gekoppeld aan een ander telefoonnummer en WhatsApp gebruikt het telefoonnummer dat nu in je telefoon zit.

Registreren lukt dus inderdaad alleen op je nieuwe nummer, niet op je oude. Zo werkt WhatsApp. Registreren met je nieuwe nummer zou wel gewoon moeten werken.
rfjcjanssen

Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Heb je bij het invoeren erop gelet dat het volgens een vast format moet? (met +31)

Voorbeeld:
+ 31 6 12 34 56 78

Mocht dit ook niet werken, dan:
Whatsapp verwijderen, device opnieuw opstarten, whatsapp opnieuw downloaden en installeren en nog een keer proberen !
Tomknarren
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb Whatsapp inmiddels al een aantal malen verwijderd, het toestel uitgeschakeld en opnieuw geïnstalleerd, maar het helpt niets
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Kun je wel "normale" SMS ontvangen?
Tomknarren
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, dat heb ik net uitgeprobeerd en dat kan ik.
Tomknarren
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb wel nog steeds het account met mijn nummer in gebruik op mijn oude telefoon, kan dat er iets mee te maken hebben?
rfjcjanssen

Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
De FAQ van Whatsapp zelf geeft hier al antwoord op:

Je WhatsApp account kan alleen worden geverifieerd met één nummer op één apparaat.

Het beste is dus om je account op de oude telefoon te verwijderen, en daarna pas de nieuwe aan te vragen.
Tomknarren
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke, bedankt.Dan ga ik dat eens proberen.
BrentvS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op mijn whatsapp lijst (in groepen) zijn opeens namen verwijderd uit zichzelf, en er staat nu alleen nog maar een nummer, ook wanneer ik ze opnieuw toevoeg.
Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?
Patrick1101

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
op onderstaande website wordt ook uitgelegd hoe Whatsapp werk inclusief aanmelden. Misschien heb je er wat aan http://www.dehoewerkthetwebsite.nl/hoe-werkt-whatsapp
Patrick1101

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Lotte,

Bas heeft idd gelijk. Aanmelden met je oude nummer bij Whatsapp is niet mogelijk. Of je moet je oude simkaart in je nieuwe tel stoppen??? http://www.dehoewerkthetwebsite.nl/hoe-werkt-whatsapp
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Patrick1101 schreef:
op onderstaande website wordt ook uitgelegd hoe Whatsapp werk inclusief aanmelden. Misschien heb je er wat aan BrentvS Heeft deze site je wat verder geholpen?
evelien0011

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik weet niet of ik het bericht in de juiste categorie geplaatst heb!

Ik wilde zojuist het overlastformulier invullen via mijn vodafone. Echter is het alleen mogelijk om hier overlast in te vullen mbt bellen/sms.
Ik heb het volgende probleem:

Er is een Whatsapp gesprek opgedoken dat vanaf mijn toestel, in elk geval met mijn nummer verstuurd zou zijn..
Nu is dit onmogelijk. Op het moment dat dit gesprek plaatsgevonden heeft was ik thuis, en heeft niemand ongemerkt gebruik kunnen maken van mijn toestel. De gene waar dit gesprek mee heeft plaatsgevonden is een bekende, maar ik heb van de betreffende persoon geen telefoonnummer.

Hoe is het mogelijk dat dit gesprek in de telefoon bij deze persoon staat? Ik weet dat er apps te downloaden zijn waarmee "nep"gesprekken mee gemaakt kunnen worden. Ook heb ik zelf een beetje onderzoek en navraag gedaan en blijkt het ook mogelijk een willekeurig gesprek van je toestel naar een computer te laden, het gesprek volledig aan te passen ( ook schermafbeelding, naam en zelfs telefoonnummer ) en het gesprek vervolgens weer terug in je toestel te laden. Ik heb door middel van het verwijderen en opnieuw installeren van Whatsapp geprobeerd verwijderde berichten terug te krijgen, dit is gelukt, behalve het desbetreffende gesprek.

Mijn vraag is dan ook: Is er door Vodafone na te gaan op welke tijdstippen met wie er contact geweest is via Whatsapp? Of er met het betreffende nummer ooit telefonisch contact is geweest dmv sms of gesprekken? Worden door Whatsapp gesprekken opgeslagen op een server? Whatsapp zelf verwijst naar hun website en zegt dat het voeren van gesprekken alleen mogelijk is met geverifieerde telefoonnummers.

De gevolgen van deze onzin gaan voor mij heel ver. Ik wil hoe dan ook achterhalen hoe dit mogelijk is. Ik heb inmiddels mijn telefoonnummer laten wijzigen maar ben huiverig om Whatsapp nog te gebruiken hierdoor.


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @evelien0011 ,

Als je naar de contact personen van die gene zijn telefoon gaat, staat JOU nummer dan wel onder JOU naam?

Want als ik de naam van mijn vriendin in mijn contact personen naar Sinterklaas verander. Dan staat er boven aan het gesprek van mij en haar ook gewoon sinterklaas.
evelien0011

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, dat is nu juist zo vreemd. Mijn nummer staat er wel bij vermeld.
Hester

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn WhatsApp inkomende berichten hebben vertraging. Hoe komt dat, en hoe kan ik dit oplossen?

Toestel: Samsung Galaxy S4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Heb je even gekeken of WhatsApp en update beschikbaar heeft staan?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic