Paul48

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Whatsapp prive en business met sim en esim

Goedemiddag,

 

Ik heb een (primair) prive vodafonenummer met de gewone whatsapp.

Nu heb ik zakelijk een e-sim aangevraagd. Deze heb ik inmiddels binnen gekregen en wil voor dat nummer graag op dezelfde iphone whatsapp zakelijk gebruiken. Wanneer ik whatsapp zakelijk open dan vraagt hij of ik mijn privenummer wil gebruiken maar ik kan ook  een ander nummer kiezen (handmatig invoeren). Ik kies dan voor andere nummer en gebruik mijn e-sim nummer. Maar dan komt het probleem. HIj vraagt dan om naar mijn andere toestel te gaan en een 6 cijferige code over te nemen uit whatsapp. Dat gaat natuurlijk niet want ik heb niet eerder whatsapp business gehad en ook het e-sim nummer is nieuw en geen ander toestel. 

 

Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad en /of zijn er suggesties om te proberen.

 

Dank alvast, Paul

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul48
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hey Tjeerd,

 

Het is inderdaad gelukt.

 

Mijn vermoeden bleef toch dat ik wellicht een nieuw nummer had gekregen dat al eerder was gebruikt voor zakelijk whatsapp. Een medewerker van Vodafone stemde met mijn voorstel in en had recent ook iets soortgelijks meegemaakt dus een poging waard. Hij pakte er een nieuw nummer bij en na de aanmelding bij whatsapp business kreeg ik de code direct op mijn telefoon. 

 

Situatie is dus nu op mijn bestaande prive nummer de gewone whatsapp en op mijn nieuwe zakelijke e-sim nummer op dezelfde telefoon whatsapp business.

 

Dank voor het meedenken!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Tjeerd85

Raadgever
  • 91Posts
  • 20Oplossingen
  • 21Likes

Hoi en welkom,

 

Heb je deze stappen doorlopen? WhatsApp 3. Registreren: Selecteer je land uit het keuzemenu om je landcode toe te voegen. Voer daarna je telefoonnummer in volgens de internationale notatie. Tik op Gereed of Volgende, tik daarna op Oké om je 6-cijferige registratiecode te ontvangen via sms of een oproep. Voer je 6-cijferige code in om de registratie te voltooien. Meer informatie over hoe je je telefoonnummer registreert in dit artikel

In dat 2e artikel staat: Registreren voor de WhatsApp Business-app | WhatsApp-helpcentrum :

Vereisten
  • Je kunt alleen een mobiel of vast nummer registreren waarvan jij de eigenaar bent.
  • Je moet in staat zijn om gesprekken of sms-berichten te ontvangen op het telefoonnummer dat je wilt registreren.
  • Zorg dat je een ondersteund telefoonnummer gebruikt. Niet-ondersteunde telefoonnummers kunnen niet geregistreerd worden op WhatsApp, zoals:
  • VoIP
  • Gratis telefoonnummers
  • Betaalde premium telefoonnummers
  • UAN ('Universal access numbers' of universele telefoonnummers)
  • Persoonlijke telefoonnummers
  • Je moet alle instellingen voor het blokkeren van gesprekken, apps of taken uitgeschakeld hebben.
  • Als je via je mobiele telefoon het nummer wilt registreren, heb je een actieve internetverbinding nodig met mobiele data of een wifi-verbinding. Als je aan het roamen bent of een slechte verbinding hebt, kan de registratie mogelijk mislukken. Probeer https://www.whatsapp.com/business/ te openen op de internetbrowser op je mobiele telefoon om te controleren of je een internetverbinding hebt.
  • Probeer je via een vast nummer te registreren, tik dan op Bel mij om een gesprek aan te vragen met je registratiecode.

Mocht het hier ergens vast lopen terwijl je wel aan alle voorrwaarden voldoet dan gaan we verder zoeken 🙂 

Paul48
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi Tjeerd,

 

Dank voor jouw antwoord maar ik heb alles gechecked en alles voldoet aan de eisen.

 

Bij eerste keer opstarten van business vraagt de app eerst of ik mijn eigen nummer wil gebruiken. Dat doe ik niet, ik vul handmatig mijn nieuwe nummer in. Vervolgens zegt business dat op dat nieuwe nummer whatsapp business al geregistreerd is. Dat kan weer niet want dat is nog niet gebeurd. Wanneer ik dan toch op stuur 6 cijferige code druk dan geeft hij aan dat ik op een andere toestel toestemming moet geven om de code te ontvangen. Dat kan ook niet want er is nooit een ander toestel geweest.

 

To be continued.

Tjeerd85

Raadgever
  • 91Posts
  • 20Oplossingen
  • 21Likes

Whatsapp heeft geen andere manier om een andere code te versturen. Heb je al eens geprobeerd om via de webversie er in te komen? 

Tjeerd85

Raadgever
  • 91Posts
  • 20Oplossingen
  • 21Likes

@Paul48 is het gelukt? En zo ja, hoe? Ik ben benieuwd 🙂 

Paul48
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hey Tjeerd,

 

Het is inderdaad gelukt.

 

Mijn vermoeden bleef toch dat ik wellicht een nieuw nummer had gekregen dat al eerder was gebruikt voor zakelijk whatsapp. Een medewerker van Vodafone stemde met mijn voorstel in en had recent ook iets soortgelijks meegemaakt dus een poging waard. Hij pakte er een nieuw nummer bij en na de aanmelding bij whatsapp business kreeg ik de code direct op mijn telefoon. 

 

Situatie is dus nu op mijn bestaande prive nummer de gewone whatsapp en op mijn nieuwe zakelijke e-sim nummer op dezelfde telefoon whatsapp business.

 

Dank voor het meedenken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic