PaulineS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

WhatsApp geschiedenis behouden na het vervangen van simkaart?

Hallo!

Binnenkort wordt mijn simkaart vervangen aangezien ik van provider verander (ik ga van Ziggo Mobiel over naar Vodafone). Ik behoud wel mijn eigen nummer. Weet iemand of mijn WhatsApp gesprekken en groepen wel gewoon bewaard blijven en op mijn telefoon blijven staan? Ik heb een aantal belangrijke gesprekken die ik liever niet kwijt wil. Alvast bedankt!

PaulineS
2 Reacties 2
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi PaulineS,

Maak je gebruik van een Android of iPhone toestel? Want wist je dat je ook een back up kunt maken van je WhatsApp chats?

Voor Android is het belangrijk om de nieuwste versie te gebruiken van de app. Ga dan naar: WhatsApp > Instellingen > Chats > Chat back-up > Selecteer het gewenste Google account (zoveel mogelijk ruimte is het beste zorg ervoor dat je Google Drive dus niet te vol staat, anders past je back up niet erin)! > Klik op BACK-UP MAKEN.

In IOS (iPhone) werkt het net even anders. Zorg ervoor dat de app de nieuwste versie heeft. Ga naar: WhatsApp > Instellingen > Chats en Reservekopie > Hierna zie je het kopje Reservekopie maken (selecteer het gewenste iCloud account).

Mocht je nog vragen hebben, stel deze gerust.
Groet,
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi PaulineS,

Is het gelukt met de tips van SamsungExpert?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic