Nadiadv

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Whats app berichten komen niet direct binnen

Goedenavond, sinds een paar weken komen de WhatsApp berichten niet meer direct binnen op mijn Huawei p30. Volgens mij heb ik alle instellingen goed staan, maar misschien (hopelijk) zie ik iets over het hoofd. Overigens komen marktplaats berichten ook niet direct binnen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. 

Groet Nadia 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nadiadv
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mijn berichten komen weer binnen. Ik heb via batterij, apps opstartbeheer, rechtsboven de 3 puntjes, handmatig beheren alles aangezet en ik krijg alles weer direct binnen. Alleen loopt mijn batterij nu heel snel leeg, dus dat is de volgende uitdaging... Bedankt voor het meedenken iedereen. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Nadiadv 
Al eens een backup gemaakt van je telefoon en whatsapp? Daarna whatsapp eraf halen en opnieuw installeren en dan de backup van whatsapp terug zetten. In de meeste gevallen komt het dan weer goed. Vodafone kan hier namelijk niets aan doen want whatsapp werkt via internet. 

Meer info, zie: https://faq.whatsapp.com/nl/android/20887936/?category=5245260

 

Whatsapp spreekt hier over APN instellingen. Deze kan je vinden op deze topic van Vodafone: https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/tutorial-mobiele-data-in-het-buitenland-299774

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Heb je de tips van Energieboy geprobeerd @Nadiadv ?

Nadiadv
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi beiden, ja ik heb dat inderdaad al geprobeerd. Daarnaast heb ik ook op allerlei manier de slaapstand en energiebesparing uitgezet voor whatsapp. Helaas allen zonder resultaat. Het maakt ook niet uit of ik wifi aan of uit heb staan. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat het toestel zelf heeft ingebouwd om energie te besparen en dat ik daar dan niet bij kan. 

Als ik op playstore bij Whatsapp naar de reviews kijk zie ik meerdere mensen hier last van hebben.

Als er nog tips zijn dan hoor ik deze graag!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je eens in Whatsapp kijken bij de instellingen @Nadiadv?
Vervolgens klik je op meldingen. Hier controleer je of alles correct staat. 
Via de instellingen van je telefoon kun je naar apps/ aplicaties gaan om vervolgens op whatsapp te klikken. Hier kun je controleren of bij meldingen: alle opties aanstaan en bij machtigingen ook alles goed staat.

Nadiadv
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Steven alles al gecontroleerd en alles staat goed (helaas). Groetjes Nadia 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je eens het volgende controleren: Apps >> Instellingen >> Apps >> Whatsapp >> Meldingen. Je ziet nu een aantal categorieën, waaronder 'Groepsberichten' en 'Berichten'. Als je hier op de tekst (dus niet op het schakelaartje) tikt, kun je 'Belang' aanpassen van 'hoog' naar 'urgent'. Hiermee kun je bepalen van welke gesprekken je meldingen krijgt. 
Via Whatsapp zelf: Instellingen -> Meldingen -> Geavanceerde instellingen -> WhatsApp -> Blauwe 'i' informatie icoon -> Hier kun je instellen of je een popup wilt krijgen @Nadiadv 

Nadiadv
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mijn berichten komen weer binnen. Ik heb via batterij, apps opstartbeheer, rechtsboven de 3 puntjes, handmatig beheren alles aangezet en ik krijg alles weer direct binnen. Alleen loopt mijn batterij nu heel snel leeg, dus dat is de volgende uitdaging... Bedankt voor het meedenken iedereen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat goed zeg @Nadiadv 
Je bent in ieder geval een stukje verder en berichten binnen krijgen is wel heel belangrijk natuurlijk. Op naar de volgende uitdaging om te zien waarom de batterij zo snel leeg loopt. Als ik het zo hoor dan gaat dat ook wel goed komen. Kijk zeker even bij je batterij beheer, misschien kan je daar iets vinden. 

Openstaande apps zijn flink belastend voor het gebruik van je smartphone. Het zorgt niet alleen voor een lege batterij; ook je telefoon wordt er trager van. Notificaties zijn handig, maar heb je het werkelijk nodig bij elke app? Als het antwoord hierop “nee” is, ga dan naar het ‘Applicatiebeheer’ in de instellingen, tik op een app en haal het vinkje weg bij ‘Meldingen Weergeven’. Facebook, is echt een slurper: Wil je Facebook toch als app houden, zet dan in de app-instellingen van Facebook de vernieuwingsinterval uit, zet het automatisch afspelen van video’s uit, haal de meldingen weg, deel je locatie niet in messenger en vraag je af of je de Facebook chat zal missen als je het niet gebruikt. Dit zal samen een hoop schelen in de accuduur, je databundel en de gehele performance van je smartphone.

Alle losse opties om aan te zetten vragen veel van je batterijduur. Zet alleen je Wifi, GPS/lokatievoorzieningen en Bluetooth aan wanneer je dit werkelijk nodig hebt. Wanneer je buiten de deur bent en op 3G/4G wil internetten kun je beter Wifi uitzetten omdat de chip continu naar signaal zoekt. Als je smartphone accu snel leeg gaat, kun je ook de helderheid van je scherm naar beneden zetten. Zet de helderheid eens op 50-70% van het maximum. Je zal er in de praktijk weinig van merken, maar wel in de accuduur! Wist je dat het scherm op volle sterkte tot wel 80% van je accuduur opslokt?


Mocht het niet lukken, je weet de Community te vinden. Succes en alvast hele fijne feestdagen gewenst.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het gelukt met de batterij? Heb je kunnen voorkomen dat de batterij sneller leeg loopt @Nadiadv?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mocht er geen update komen @Nadiadv, dan zal het topic gesloten worden.

Nadiadv
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dit topic kan gesloten worden hoor. Batterij werkt weer een stuk beter. 

Dank voor het meedenken iedereen 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super 🙂 @Nadiadv 
Fijne feestdagen! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic