Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes

Weten waarvoor je betaalt: Splitsing toestelkosten

Vanaf 4 april introduceert Vodafone nieuwe abonnementen. Bij deze abonnementen worden de toestelkosten gesplitst. Klinkt spannend, maar wat houdt dat nou eigenlijk in? Het betekent simpelweg dat de betaling voor je telefoon is losgekoppeld van de kosten voor je abonnement. Je bepaalt voortaan zelf op welke manier jij je toestel betaalt!

Kies je voor een abonnement met Smartphone?
Dan geven we duidelijk aan wat de Smartphone precies kost, in combinatie met het door jou gekozen abonnement. Je kunt het bedrag voor je telefoon op de volgende manieren betalen:

  • Eenmalige betaling
  • Maandelijkse betaling
  • Een combinatie tussen een eenmalige en maandelijkse betaling

Het kan voorkomen dat je sowieso eenmalig een bepaald bedrag moet betalen voor je toestel. In dat geval kun je er niet voor kiezen om de volledige toestelprijs in maandelijkse termijnen betalen. Dit hangt onder andere af van de losse toestelprijs. En hoeveel jij voor het toestel betaalt, hangt dan weer af van het abonnement dat je kiest.

Kies je voor een maandelijkse betaling?
Dan zie je dit ook als een apart bedrag op je contract, maandelijkse online rekening en My Vodafone. Deze betaling stopt automatisch zodra je contract afloopt (12 of 24 maanden). Je betaalt uiteindelijk hetzelfde totaalbedrag voor het toestel als wanneer je het bedrag in één keer zou betalen. Kiezen voor een maandelijkse betaling kost je dus niet meer dan een eenmalige betaling. Je kunt er achteraf niet meer voor kiezen om het bedrag voor het toestel alsnog in één keer af te betalen.

Hoe ziet dit er precies uit op je contract?

Hoe ziet dit uit op de factuur?
De eerste en de laatste factuur betaal je altijd naar rato. Dit betekend dat je ook de toestelkosten voor die periode naar rato betaald. Hierdoor kunnen de toestelkosten op deze facturen dus anders zijn dan je verwacht had. Je betaalt dan immers voor een langere of kortere periode dan een maand. Hieronder zie je hoe het in dit geval uit zou zien.



Kies je voor een eenmalige betaling?
Dan betaal je natuurlijk hetzelfde totaalbedrag voor het toestel als bij een maandelijkse betaling, afhankelijk van welk abonnement je bij het toestel kiest. Zo ben je goedkoper uit dan wanneer je zelf een los toestel in een winkel koopt. Maandelijks betaal je dan alleen de kosten voor je abonnement.

Kies je voor een Sim Only abonnement?
Dan kun je tussentijds alsnog switchen naar een abonnement met toestel. Dat noemen we Smartphone Optie. Switchen kan al vanaf 2 maanden nadat je Sim Only abonnement is ingegaan. Ook dan kun je kiezen voor een maandelijkse of eenmalige betaling.

0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic