Dubbeltje

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Werkvakantie Gambia

Hallo,

Ik heb een Red together abonnement en nu is mijn vraag:

Mijn zoon gaat op werkvakantie met school naar Gambia. Nu zie ik dat Gambia onder uitzonderingen valt. Zone 1 is EU, zone 2 is wereld en zone 3 is uitzonderingen (dit staat onder TARIEVEN IN HET BUITENLAND (ROAMING))!

Mijn bundel buitenland staat standaard geselecteerd op 30 MB Alles in 1 Wereld (5 euro bij gebruik, 30 belminuten en 30MB en 30 sms).

Nu is wereld dus zone 2 en valt Gambia hier niet onder (Zone 3). Wat moet ik doen om de kosten laag te houden ivm eventueel bellen, sms’en of gebruik van internet, aangezien dit volgens mij niet gedekt wordt door het Vodafone red Alles in 1 wereld abonnement?

 

Mvg,

Dubbelhuis

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Dubbeltje 
Ik heb het eens zitten bekijken en ik denk dat Gambia niet in de Alles in 1 Wereld pakket zit. Gambia zit in Zone 3 en dat is de uitzonderingen Zone. Daar betaal je volgens mij, maar kan het mis hebben, gewoon per minuut aan bellen (3,75 euro) en voor internet 7,50 euro per MB. Dit zijn nogal hoge kosten om dan daar bereikbaar te zijn (leuk zo’n werkvakantie).

Het beste wat je kan doen is op het vliegveld of daar ergens in de buurt, een prepaid SIMkaart kopen en die in je toestel stoppen. Als je via Google zoekt dan kom je wel informatie tegen om het op een goedkopere manier te doen. Mensen raden wel aan om zoveel mogelijk Wifi te gebruiken. Maar LET OP: gebruik dan ook een VPN om veilig over Wifi heen te surfen. Aangezien het ook mogelijk is om via Wifi te hacken!! 

Begrijp eigenlijk niet zo goed waarom de school daar informatie over verstrekt. Dat is toch ook een beetje hun taak om jullie daar mee te helpen. Misschien kunnen die je nog informatie verstrekken over een Prepaid SIMkaart? Er zijn Vodafone Community medewerkers online en zullen je vraag oppakken en uiteraard helpen met je vraag. Maar ik denk dat je het best gewoon daar een kaartje kan kopen, al is het alleen voor het bereik en niet echt om de hele dag, net zoals hier in Nederland, lekker op internet te gaan surfen. 

Veel plezier en succes aan je zoon in Gambia!

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Dubbeltje 
Ik heb het eens zitten bekijken en ik denk dat Gambia niet in de Alles in 1 Wereld pakket zit. Gambia zit in Zone 3 en dat is de uitzonderingen Zone. Daar betaal je volgens mij, maar kan het mis hebben, gewoon per minuut aan bellen (3,75 euro) en voor internet 7,50 euro per MB. Dit zijn nogal hoge kosten om dan daar bereikbaar te zijn (leuk zo’n werkvakantie).

Het beste wat je kan doen is op het vliegveld of daar ergens in de buurt, een prepaid SIMkaart kopen en die in je toestel stoppen. Als je via Google zoekt dan kom je wel informatie tegen om het op een goedkopere manier te doen. Mensen raden wel aan om zoveel mogelijk Wifi te gebruiken. Maar LET OP: gebruik dan ook een VPN om veilig over Wifi heen te surfen. Aangezien het ook mogelijk is om via Wifi te hacken!! 

Begrijp eigenlijk niet zo goed waarom de school daar informatie over verstrekt. Dat is toch ook een beetje hun taak om jullie daar mee te helpen. Misschien kunnen die je nog informatie verstrekken over een Prepaid SIMkaart? Er zijn Vodafone Community medewerkers online en zullen je vraag oppakken en uiteraard helpen met je vraag. Maar ik denk dat je het best gewoon daar een kaartje kan kopen, al is het alleen voor het bereik en niet echt om de hele dag, net zoals hier in Nederland, lekker op internet te gaan surfen. 

Veel plezier en succes aan je zoon in Gambia!

Dubbeltje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Energieboy,

 

Dank je wel voor je duidelijk antwoord! Ik denk ook dat het verstandig is om daar te kijken voor een prepaid kaartje!

We gaan ook school nogmaals benaderen voor extra informatie…

Nogmaals dank en fijne avond,

Mvg,

Dubbelhuis

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic