XiaomiFan

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Werkt de Xiaomi 12S Pro (China import) op het Vodafone network?

Hi allen,

 

Ik wil heel graag de Xiaomi 12S Pro uit China importeren, maar ik zie gemixte informatie over netwerk compatibility met Vodafone.

 

Dit is overigens NIET hetzelfde model dat in Nederland al beschikbaar is (12 Pro).

 

Ik heb momenteel al Vodafone Red 5G.

 

  • Onderstaand zie je over welke netwerk banden de telefoon beschikt.

 

Network 5G: N1/N3/N5/N8/N28a/N38/N40/N41/N77/N78/N79

 

Network 4G LTE:

B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 / B12 / B17 / B18 / B19 / B26 / B34 / B38 / B39 / B40 / B41 / B42

 

Network 3G:

WCDMA 850/1900/2100MHz

 

Network 2G GSM

850/900/1800/1900MHz

 

Band 20 / 800 MHz:

No

 

Zou iemand mij hierop kunnen adviseren?

 

Alvast hartelijk bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3612Posts
  • 1100Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @XiaomiFan
Een warm welkom hier op de Vodafone Community. 

Gisteren heb ik achter de schermen jouw vraag uitgezet bij één van onze specialisten op het gebied van Xiaomi. Inmiddels heb ik een terugkoppeling gekregen en het is eerlijk gezegd wel een antwoord wat ik zelf ook had verwacht. 

Het is lastig om vanuit ons hier een advies over te geven. Stel dat de verstrekte informatie qua ondersteuning voor de gegeven netwerkbanden wel correct zijn, dan kan er alsnog iets in de software zitten wat het gebruik in Nederland (en lees dan ook op ons Vodafone netwerk) bemoeilijkt of onmogelijk maakt. Het gaat hier veelal om hardware en software welke nooit door ons getest is. Daarnaast is het zo dat wij als Vodafone de Xiaomi 12s Pro niet rangen.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 12287Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Hi @XiaomiFan 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het gaat er niet om of het toestel geschikt is voor het Nederlandse netwerk, wat natuurlijk wel belangrijk is, maar het gaat er ook om of Vodafone hun netwerk klaar hebben gemaakt voor dit toestel. 

Op deze pagina kan je zien welke toestellen Vodafone op dit moment toe laat tot hun netwerk. Mocht je toestel er niet tussen staan dan kan je het beste even bellen met de klantenservice van Vodafone en daar vragen naar de actuele lijst. 

XiaomiFan
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hè?! Wacht even. Dus als ik het goed begrijp mag ik van Vodafone geen telefoon gebruiken die zij niet verkopen. Dat geloof ik niet. Wat nou als je een sim only abonnement haalt?

 

Het heeft toch enkel te maken met frequenties?

Energieboy
Expert
Expert
  • 12287Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Dat zeg ik niet! Toestellen met 5G moeten worden toegevoegd aan het netwerk van Vodafone. Wat ze doen, geen idee, en het is dan niet zo dat ik zeg dat je alleen toestellen kan gebruiken die Vodafone verkoopt. 4G zal hoogstwaarschijnlijk geen probleem zijn, 5G is wat anders en als die nog niet is gecontroleerd dan heb je kans dat deze niet werkt op het netwerk. 

De meest normale toestellen, die men hier in Nederland verkoopt, zijn gecontroleerd en te gebruiken op 5G. Maar de kans dat je toestel vanuit het buitenland, zeker van ver, hier op het 5G nog niet is gecontroleerd en goedgekeurd. 4G is misschien geen probleem als je maar op dezelfde frequentie zit. 

En je wilt toch een toestel met toekomst, niet dat je blijft hangen op 4G. Voor frequentie informatie kan je kijken op deze pagina en nogmaals, even bellen met de klantenservice en ze kunnen het zo voor je zeggen. Die beschikken over deze informatie. 

XiaomiFan
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel voor je reactie en hulp @Energieboy . Het is goed bedoeld, maar ik kom er helaas niet verder mee.

 

Ik heb de klantenservice geprobeerd te bellen, maar helaas wist de dame dit ook niet, omdat ze "nog niet eerder, zo'n vraag heeft gekregen". Vervolgens werd ik in de wacht gezet, waarna de verbinding na 12 min verbrak. 😑

 

Ergens snap ik niet waarom dit niet makkelijker is om op te zoeken is.

Wanneer iemand op vakantie gaat en daar een telefoon koopt, moet je toch gewoon kunnen checken of deze in Nederland werkt?

 

Je hebt enkel een database nodig met alle toestellen die per jaar uitkomen en dat vervolgens cross-checken met je eigen netwerk mogelijkheden, that's it.

 

Ik snap dat het een niche is, maar voor die niche wel een deal maker om voor een bepaalde provider te kiezen.

 

Misschien dat Reddit deze vraag kan beantwoorden, want kennelijk heeft de provider hier zelf geen antwoord op. 🙄

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3612Posts
  • 1100Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @XiaomiFan
Een warm welkom hier op de Vodafone Community. 

Gisteren heb ik achter de schermen jouw vraag uitgezet bij één van onze specialisten op het gebied van Xiaomi. Inmiddels heb ik een terugkoppeling gekregen en het is eerlijk gezegd wel een antwoord wat ik zelf ook had verwacht. 

Het is lastig om vanuit ons hier een advies over te geven. Stel dat de verstrekte informatie qua ondersteuning voor de gegeven netwerkbanden wel correct zijn, dan kan er alsnog iets in de software zitten wat het gebruik in Nederland (en lees dan ook op ons Vodafone netwerk) bemoeilijkt of onmogelijk maakt. Het gaat hier veelal om hardware en software welke nooit door ons getest is. Daarnaast is het zo dat wij als Vodafone de Xiaomi 12s Pro niet rangen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12287Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Eerlijk te zijn had ik dit antwoord wel verwacht. Het is een toestel dat niet in Nederland op de markt is dus is de kans heel klein dat deze ook goed zal werken. Is het niet hardware matig, dan is het wel de software die is aangepast voor het Vodafone netwerk. Dus zoals ik al schreef, het ligt eraan of Vodafone hun netwerk klaar heeft gemaakt voor dit toestel. Blijkbaar niet 😞

XiaomiFan
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel voor de moeite!

Duidelijk verhaal.

 

Ik ben ondertussen maar voor de Xiaomi 12T Pro gegaan via Belsimpel bij Vodafone.

 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12287Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Wat goed en vast een mooi toestel. Veel plezier in ieder geval met je nieuwe toestel en fijn weekend. Lekker genieten van het mooie weer 😊👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic