Dancker

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wereldbundel XL

Klopt het dat bij het ontvangen van een sms (in het buitenland) bericht al de wereldbundel XL wordt geactiveerd? Ik heb roaming uitstaan, ben verbonden met het lokale wifi en heb verder niks met de telefoon gedaan. 

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Dancker 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als deze bundel is geactiveerd dan zie je dit in je My Vodafone. Normaal gezien, als je een sms binnen krijgt dan is het geactiveerd, als erin je sms staat dat deze geactiveerd is. Alleen als deze bundel is geactiveerd moet je er voor betalen! 

Dancker
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de reactie. Ik krijg inderdaad de sms met vermelding dat er een bundel is geactiveerd.

 

Echter, deze bundel lijkt te worden geactiveerd door het ontvangen van een sms bericht (niet van Vodafone), en het verbaast mij dat ik voor het ontvangen van een sms al een bundel moet aanbreken (waar ik verder geen gebruik van hoef te maken).


Dus klopt het dat ik, zodra ik een sms (niet van Vodafone) ontvang al zo’n wereldbundel xl (voor 1 dag) aanbreek?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nee, zolang jij zelf geen SMS stuurt, zal er ook geen BloX worden aangebroken, meer info, lees hier.  
Deze kan alleen geactiveerd worden als je een SMS stuurt met het bericht ALLES XL WERELD AAN naar 4000. Wil je dit niet dan stuur je een SMS met ALLES XL WERELD UIT naar 4000. Maar dit kan niet vanzelf gaan, mits deze optie aan staat in je My Vodafone!

Ga naar My Vodafone app, kies vervolgens Producten. Kies daarna een nummer (mocht je meerdere nummers in je My Vodafone hebben staan) of kies direct de button Bundels. Nu zie je een lijst met actieve bundels die je aan hebt staan. Bij mij staat standaard aan: BloX Beperkt Internet en Alles in 1 Wereld. Nu kom ik nooit buiten de EU, dus ik kan die wel aan laten. Maar jij bent nu waarschijnlijk buiten de EU en daarom gaat die automatisch aan. Zet die in je My Vodafone uit en dan heb je er geen last meer van. Laat wel BloX Beperkt Internet aan, mocht je dan over je databundel heen zijn, dan maak je geen extra kosten! 

Dancker
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de info wederom. 

Ik snap dan niet wat er gebeurd kan zijn. De situatie is alsvolgt:

- verblijf buiten EU

- data roaming ten alle tijden uit en altijd verbonden met WiFi 

- ik zet vliegtuigmodus uit om een verificatie sms van Paypal (tbv 2-factor authenticatie) te kunnen ontvangen

- direct na ontvangst van PayPal’s verificatie sms ontvang ik een sms van Vodafone dat ik een dag bundel heb aangebroken

 

Wat triggered die dag bundel dan? Het lijkt mij dat die bundel helemaal niet aangebroken hoort te worden.. 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Waarschijnlijk toch dat je met je toestel in het buitenland zit? Je hebt wel je data roaming uit staan, maar is dan ook je telefoon uit? Ik denk toch dat je contact maakt met een telecom provider en daarom dat ze weten dat je daar zit en die BloX activeren. Ik zou die in ieder geval wel uitzetten in je My Vodafone. Maar misschien dat iemand van Vodafone het je beter kan uitleggen? Misschien dat @Alex hier meer van weet, of kan navragen bij de betreffende persoon.

Laten we even wachten op iemand van Vodafone.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Dancker . Welkom hier!

Als jij deze blox aan hebt staan, merk je hier niets van. Zolang je hem niet gebruikt, wordt er ook niets in rekening gebracht. Gebruik je hem echter wel, omdat je verbinding maakt, wordt hij voor die dag dan ook geactiveerd. Dat lijkt me hier het geval. Wil je geen gebruik maken van de blox, kan je deze uiteraard uitzetten via je MyVodafone account. 


Dancker
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Lycke, 

 

Dus verbinding maken (tbv een sms ontvangen) wordt gezien als gebruik? Ook als ik vervolgens niet sms, niet bel, niet gebeld wordt en geen internet gebruik? Als dat zo is dan lijkt me dat toch onjuist: ik gebruik niks (van de bundel) en wordt toch een bundel aangerekend. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Toen je buiten de EU kwam, heb je toen je telefoon aangezet? 
Zo ja, dan maakt deze al contact met het netwerk, ook al zet je hem daarna snel op vliegtuigmodes of data roaming uit, dat maakt dan echt niets uit. En ja, het ontvangen van een SMS is gebruik maken van het netwerk, dus dan maak je contact en dat kost je wereld XL buiten de EU BloX. Een SMS is namelijk een dienst van Vodafone en is niet een mobiel netwerk dienst die je eventueel via Wifi zou kunnen ontvangen. Klinkt heel lullig, maar toch is het zo. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic