Dianne

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welkom in Duitsland

Ik woon en werk in Arnhem (dus ik rij niet via Duitsland o.i.d.) en ontvang regelmatig een Vodafone-sms met de tekst 'welkom in Duitsland'. Heb roaming gedeactiveerd maar wil niet voor onverwachte belkosten komen te staan. :S
Help!
7 Reacties 7
SanCall

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Dianne

Heel erg vervelend dat je soms een sms krijgt met de melding in Duitsland te zijn.
De Roaming optie geldt alleen voor het gebruik van internet in het buitenland.
Als je helemaal geen verbinding meer wilt maken, dus ook niet bellen en sms'en vanuit het buitenland, dan raad ik je aan om je netwerk modus op "Handmatig zoeken" in te stellen.

Als je dan in het buitenland zou zijn heb je helemaal geen bereik en word je eerst gevraagd een netwerk te kiezen.
Kies je geen netwerk, dan heb je geen verbinding meer en kan je ook niet bellen, sms'en of internetten.
Als je dan weer in Nederland bent, krijg je dezelfde melding en dan is het aan te raden te kiezen voor Vodafone NL.
Dianne
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
"Als je dan weer in Nederland bent"... maar ik BEN in Nederland.
Hoe kan het netwerk denkt dat ik in Duitsland zit? Maar bovenal: hoe kom ik er vanaf?
Ik snap de constructie van handmatig instellen (al toegepast) maar dit pakt niet de oorzaak. Daarnaast: ik wil ook bereikbaar zijn!
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Dianna,

Het antwoordt van SanCall is correct, er staat ook "als" je in het buitenland zit.
Laat in iedergeval Roaming uitgeschakeld, dit is gewoon een nadeel van in de grensstreek wonen, netwerkdekking
stopt niet bij de grens, en het kan zo zijn dat de dekking van de Duitse provider sterker is...

Neem wel even contact op met de klantenservice, telefonisch of via mail,want deze smsjes die je ontvangt, ze heten welkom smsjes...zijn uit te schakelen zodat je ze niet meer gaat ontvangen.


Groeten,


mirandinha

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon ook in Arnhem en krijg ook deze smsjes.
Daarnaast heb ik verder heel slecht bereik.
Kan niet bellen en gebeld worden en smsjes komen veel later aan ( soms een dag later)
erg vervelend allemaal
ziza

Gedreven Meedenker
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat Marco zegt klopt. In de buurt van de grens gebruiken toestellen het sterkste signaal en dat kan het Duitse zijn. Ik zou in elk geval roaming uitzetten. Ik woon zelf in het zuiden des landes en heb het zelfde euvel, zij het met de Belgen.
 
Roaming aan en ik kan in elk geval geen belgische eurootjes kwijtraken. Als ik pec h heb doet mijn nederlandse netwerk het ook niet maar dan moet ik maar even een blokkie om... Dit is een vervelend probleem maar daaraan is weinig te doen.
 
Greetzzzzzzzzzzzzzzzz Ziza
Dianne
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is hemelsbreed 20km tot aan de grens, niet een paar kilometer ofzo.. Zou verwachten dat hier in de stad (of in de buurt) toch wel een vodafone mast zou staan die sterker is dan die van de buren...
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hi,

Ik zie dat je Topic al een tijd openstaat zonder reacties.
Is je vraag nog relevant of kan het Topic gesloten worden?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic