FZappa

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel 'verbinding', geen internet

Ik heb al meerdere topics afgestruind naar een antwoord, maar tot dusverre is geen van de tactieken succesvol geweest. Het probleem is simpel, ik krijg wel HSDPA en 3G icoontjes, maar als ik vervolgens probeer om een internetpagina te laden of een applicatie te openen krijg ik slechts sporadisch verbinding en dan nog duurt het lang. Meestal geeft ie echter aan dat de verbinding met de proxyserver is mislukt, terwijl er naast de 3G of H wel twee pijltjes oplichten. WiFi werkt prima.
 
Snel Opstarten uitzetten, geen effect
APN opnieuw instellen, geen effect
Andere locatie, geen effect
 
Probleem is gisteren voor het een voorgekomen, eigenlijk zonder duidelijke reden. Enige wat ik zelf kan verzinnen n is de simkaart in een andere telefoon stoppen en kijken of dat werkt, maar mocht iemand nog andere tips hebben die ik nu kan proberen, het zou van harte welkom zijn.
 
Bvd!
4 Reacties 4
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hey FZappa,

Welkom op het Vodafone Forum!

Als ik het goed begrijp heb je problemen met internetten op je HTC One X via 3G?
Wat goed dat je zelf al aan de slag bent gegaan om een en ander te testen. Nu weten we in elk geval dat het probleem zich voordoet op meerdere locaties en dat een update van je aanmelding op ons netwerk niet helpt.
Het lijkt erop dat het probleem in het toestel of de simkaart zit. Zou je je simkaart eens in een ander toestel kunnen testen? En een andere simkaart in jouw toestel?
FZappa
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het vreemde is dat ik op het ene moment wel last van heb en het andere moment niet, er is geen pijl op te trekken wat betreft tijdstip, locatie of het soort programma dat verbinding zoekt met het netwerk.
 
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest mijn sim in een andere telefoon te testen, is dit eventueel iets waar ze in een Vodafone winkel naar kunnen kijken?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik zou eerst de proxy-instellingen even verwijderen uit de APN. Die zijn strikt genomen niet meer nodig, dus verwijderen kan sowieso geen kwaad, en lost het probleem mogelijk op.

Helpt dat niet, dan ga idd even langs in de winkel. Ze hebben daar een testtoestel, en als je je ID mee neemt dan kunnen ze ook je simkaart vervangen. Als het dan aan je toestel of sim ligt, dan zijn jullie er op die manier snel achter.

En mocht je in de tussentijd toch nog een probleem herkennen, dan laat het even weten! Dan kunnen we misschien aan de hand daarvan nog bepalen wat het is. Maar blijft het willekeurig gebeuren, dan kan het eigenlijk alleen in het toestel of de sim zitten en is de winkel je beste mogelijkheid 🙂
nlstart

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen. Ik heb dezelfde problemen met een HTC One X die gisteren met nummerbehoud actief is geworden. Ik heb met behulp van de Vodafone chat al de instellingen opnieuw ingesteld. Zelfs via een collega met identiek Vodafone abbonnement alle APN instellingen nagebootst. Het enige verschil is dat mijn telefoon in de engelse taal staat ingesteld, maar dat zal toch niet uitmaken?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic