Baggio666

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wel 4g icoon, maar geen verbinding

Eigenlijk al sinds het begin dat ik mijn 4g blox heb aangezet heb ik het volgende probleem: als ik 4g aanzet op mijn telefoon gaat alles prima (en snel!). Maar na een tijdje, en vaak ook als ik iets rondreis, dan heb ik geen internet verbinding meer. Het 4g icoontje staat er nog, maar geen activiteit met de pijltjes. Chrome zegt doodleuk dat er geen verbinding is. Ook andere apps werken niet. Als ik even de vliegtuigmodus aan en uitzet dan werkt alles weer. Maar dit moet je dan wel 20* per dag willen doen. Aangezien het niet zichtbaar is (4g is dus zichtbaar ) is het extra irritant. Hopelijk weet iemand een oplossing.
Het toestel is een HTC One M7.
12 Reacties 12
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Baggio666

Ik zie dat je een htco one m7 gebruikt.
Ik raad je aan om je instellingen eens te controleren via http:/handleidingen.vodafone.nl/web
In plaats van de live.vodafone.com zou je ook eens de office.vodafone.nl kunnen proberen.
Tevens zou je eens kunnen controleren hoe de dekking is, of er werkzaamheden zijn of storingen zijn via https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/
Je kunt handmatig een ander netwerk selecteren onder mobiele gegevens - netwerk operators. Als je dat hebt gedaan kun je het netwerk daarna terug zetten op het vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan.
Daarna kun je een kruistest uitvoeren. Hierbij gaat jouw simkaart in een ander type en merk telefoon en eem werkende in jouw telefoon. Is het de simkaart dan kan bij een Vodafone winkel een simwissel gedaan worden.
Zorg er wel voor dat je voor de zekerheid de contacten even op slaat hier voor op de telefoon.
Werkt het dan nog niet dan raad ik je aan om contact op te nemen om te zien of er een blokkade op staat etc.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als je 4G uitzet op je telefoon bij netwerkinstellingen, heb je het probleem dan niet?

Mogelijk is er iets aan de hand met je simkaart. In theorie kan het ook een lokaal netwerkprobleem zijn maar dat verwacht ik niet. Beste is om naar de Vodafonewinkel te gaan en het daar voor te leggen. Liefst op een moment dat het probleem ook echt optreedt.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Baggio666 heb je nog een update voor ons?
Baggio666
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zoals gevraagd nog even een update. Ik heb de netwerkinstellingen nogmaals opgevoerd zoals aangegeven in de handleiding. Dit heeft niet echt tot verbetering geleid. Het probleem doet zich dus nog voor. Als ik 3g kies dan heb ik het probleem niet. Op zich heb ik niet merkbaar last met bellen, maar als het probleem zich voordoet en ik probeer te bellen dan gaat mijn telefoon direct van 4G (waar vol ontvangst was) naar 3g.
Ik ga nu proberen met office.Vodafone.com. omdat het probleem zich niet altijd voordoet duurt het soms even voordat ik doorheb of het wel of niet werkt, helaas.
Baggio666
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb wel veruit het vaakst last van het probleem in Zoetermeer. Maar dit kan ook zo lijken omdat ik hier werk.
Anonymous
Niet van toepassing
Het 4g netwerk is alleen voor het internet beschikbaar. Het is dus logisch dat als je gaat bellen de telefoon verspringt naar het 3g netwerk.
Baggio666
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Gister weer last van het probleem (zoetermeer), ook office.vodafone.com is geen oplossing. Ik ga even kijken of ik vanmiddag langs kan bij jullie in zoetermeer, anders ga ik kijken of ik een kruistest kan fixen.
Anonymous
Niet van toepassing
Zorg er wel voor dat je onder netwerkmodus ook 4g aan hebt staan.
Baggio666
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Als ik dus 4g aan heb staan treed het probleem op, 3g niet
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens of er een storing in de buurt is of werkzaamheden: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
Is dat niey het geval raad ik je aan om een kruistest te doen. Hierbij gaat jouw simkaart in een ander toestel en een werkende simkaart in die van jou om te zien wat er dan gebeurt.
Tevens kun je ook contact opnrmen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe je op het netwerk staat en of er een blokkade etc opstaat.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic