hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Weergave data tegoed EU

Hoe kan ik in de app zien hoeveel data tegoed ik nog heb in de EU? Kan mij een tijd herinneren dat er in de app 2 cirkel diagrammen zichtbaar waren, waarvan 1 voor in de EU.
Weliswaar kan ik bij details wel het verbruik per dag zien maar voor een vakantie is dit niet ideaal en is een calculator onmisbaar.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je kunt als je op het tegoed klikt, en daarna je verbruik bekijken, kun je onderaan op analyseer details klikken.
Hier kun je de data sessies opvragen. Zodra je op een sessie klikt zie je of de sessie in Nederland of in het buitenland is geweest.
Er is helaas geen optie om meteen te zien hoeveel er in totaal is verbruikt.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi hrj,

Je datategoed is nu gewoon bruikbaar in de EU-zone, zowel als in Nederland. Vandaar dat er niet meer 2 verschillende cirkeldiagrammen te zien zijn. Dus het aantal MB dat je nu nog überhaupt kunt verbruiken, is ook datgene dat je in de EU kunt verbruiken.
hrj
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
Ook voor Red Together? Alle 160gb (Ziggo)? Dacht dat dit maar 20gb was.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je mag per nummer 20GB in het buitenland verbruiken. Dit heeft te maken met de fair use policy.
Het klopt dat je tegenwoordig maar 1 totaal bundel ziet. In je toestel kun je zien wanneer je data verbruikt hebt. Dit kun je ook terug vinden onder het verbruik door op de bundel te klikken en daarna het verbruik te analyseren.
Meer informatie over de fair use policy lees je hier: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/redelijk-gebruik.shtml
hrj
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
Als ik kijk bij 'De details van je verbruik' kijk kan ik 2 dingen doen: Analyseer de details. Hierbij wordt per dag het verbruik weergegeven. Op vakantie dien ik zelf het totaal uit te rekenen.
Ik kan ook meteen op 'Internet' toetsen. Hier staat wel het totaal van het binnenlands verbruik maar bij mijn recente meerdaags verblijf in Duitsland bleef de teller 'Dataverkeer in het buitenland' steevast op 0 staan, terwijl bij de eerste optie er wel sprake was van dagelijks verbruik.
Het enige wat ik wil is dat ik meteen het totaal kan zien hoeveel data ik in het buitenland (EU) heb verstookt.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Verbeter mij, als ik het niet goed heb.
Maar volgens mij is data vanuit het buitenland niet direct te zien omdat Vodafone deze informatie toegezonden moet krijgen vanuit de provider in het buitenland. Weet nog wel dat je vroeger pas een maand later wist wat je daadwerkelijk had verbruikt. Ik weet niet of dat nog zo is in het buitenland. Maar dat kan ik me wel zo voorstellen.

Uiteraard niet handig als het zo gaat want je wil in deze tijd toch gelijk zien wat je hebt verbruikt. Ik kan me overigens nog herinneren dat toen wij dit jaar in het buitenland waren de data gewoon van het normale totaal af ging. Tenminste, dat denk ik (dacht ik). Fijn als Steven hier wat meer over kan vertellen, ben er nu ook wel erg benieuwd naar 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je kunt als je op het tegoed klikt, en daarna je verbruik bekijken, kun je onderaan op analyseer details klikken.
Hier kun je de data sessies opvragen. Zodra je op een sessie klikt zie je of de sessie in Nederland of in het buitenland is geweest.
Er is helaas geen optie om meteen te zien hoeveel er in totaal is verbruikt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic