Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Webcrew Weekhit 5: Sleep Cycle

Hey Iedereen!

Iedere week duiken leden van de Web Crew leuke apps op die we veel spelen of die we gewoon erg gaaf vinden. Zo krijgen jullie een kijkje in wat een team dat iedere dag met mobiele telefoons bezig is, zelf nu heel erg leuk vindt.

Deze week is de keuze gevallen op Sleep Cycle, voor de slaapkoppen en de gezondheid freaks onder ons! Meerdere WebCrew leden gebruiken deze App. Zoals de ontwikkelaar zelf aangeeft: Opstaan makkelijk maken! De app is een soort bio-alarm klok die je slaapritme analyseert en je wakker maakt als je in je lichtste slaapfase zit. Zo sta je dus nooit vervelend op, omdat je nog te diep in dromenland was.

Wat is de filosofie:
Omdat je op verschillende manieren beweegt tijdens de verschillende slaapfases, gebruikt deze app de snelheidsmeter van je toestel om je bewegingen te monitoren en uit te maken in welke slaapfase je je bevindt. Doordat je wakker gemaakt wordt in de lichtste slaapfase geeft je het gevoel dat je wakker wordt zonder wekker. Dit is de natuurlijke manier van wakker worden, je voelt je uitgerust en relaxed. En dat moeten we hebben op de vroege ochtend met een drukke dag voor de boeg;)!

Je monitoort dus precies hoelang je slaapt en in welke fases van je slaap je bent. Dit wordt uitgemeten in grafieken en in procenten wordt aangegeven hoe goed je slaap is geweest.
Je legt het toestel op je matras, in de buurt van je kussen. Op deze manier zal de App registreren hoe je slaapt. Je kun zelf kiezen welk geluid je neemt om wakker te worden. Er zit een instructie bij, om te testen of je toestel goed in positie ligt. Daarnaast kun je ook een marge instellen, een soort van snooze functie. Zo wordt je ook relaxer wakker.




Deze App is te combineren met andere App's zoals Runkeeper. Samen maken ze een goed beeld van je gezondheid, je ziet namelijk precies wat een goede slaap doet voor je prestraties. Zo kun je je gezondheid precies monitoren.

De App is op dit moment alleen verkrijgbaar voor iOS, maar er zijn prima tegenhangers voor Android te vinden! Alle informatie over Sleep Cycle vind je terug op: http://www.sleepcycle.com/

Ik ga hem zelf vanavond voor het eerst uitproberen. Doen jullie mee?
5 Reacties 5
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Ik gebruik deze app al jaren met veel plezier, misschien wel de beste €0,79 die ik ooit heb uitgegeven aan een app. Voornamelijk in combinatie met sporten erg handig, nooit meer moe opstaan!

Veel plezier met het testen vd app, ben benieuwd hoe hij bevalt 🙂
LMG

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Inmiddels kost hij €0,89, echter nog geen prijs om hem te negeren.
 
Vroeger uitgetest en viel me tegen, maar dat was met versie 1.x, dus ik ga hem nu nog een poging geven. Kijken of hij al verbeterd is.
Annabelle
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik ben inmiddels bij nacht 3 aanbeland. In nacht 2 heb ik de telefoon in mn slaap op het nachtkastje gelegd. Heul handig XD! Maar ik moet zeggen dat ik echt fijner opsta. Probeer hem inderdaad weer eens uit, wie weet is de App een stuk beter als eerst!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
ik heb hem ook een tijdje gebruikt maar op een gegeven moment heb je door dat als je je omdraait in dat halve uur dat hij je wakker gaat maken, dat hij dan af gaat.. wat mega irri is:d hhaha op een gegeven moment draaide ik me dus niet meer om 's ochtends 😄
gebruik nu een wekkerradio en dat is wel fijner vind ik zelf 🙂
LMG

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb hem weer uitgetest en ik wordt niet bepaald fijner/vrolijker wakker, maar dat komt waarschijnlijk doordat de zon recht in mijn smoel schijnt in de ochtend, ondanks de (vrij doorzichtige) gordijnen. Wellicht toch maar eens andere gordijnen halen.
 
Maar als ik heel objectief ben, dan denk ik wel dat hij me op het beste moment wakker maakt. Voor een 100% juiste beleving moet ik denk ik wat maar slaap reserveren per nacht en verduisterendere gordijnen halen.
 
P.s. Ik slaap op een waterbed zonder significante stabilisering, maar als hij door de calibratienachten heen is dan doet hij het verassend goed.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic