Nathalie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wat vind jij van Vodafone Red?

Hi forum gebruikers,
 
Mijn naam is Nathalie en ik werk als marktonderzoeker bij Vodafone. Wij zijn altijd geïnteresseerd in wat onze gebruikers vinden van de producten en diensten van Vodafone en horen dan ook graag jullie feedback.
Zoals jullie misschien weten hebben wij onlangs nieuwe abonnementen gelanceerd, onder de naam Vodafone Red. Met het reguliere Red abonnement krijg je onbeperkt bellen en sms’en en een ruime databundel. Met dit abonnement heb je dus geen onverwachte buiten bundel kosten.
 
Wat vind je van een dergelijk abonnement? Gebeurt het jou zelf vaak dat je buiten bundel kosten hebt en zou dit voor jou een goede oplossing zijn? Hoe hou je met je huidige abonnement je kosten onder controle? Vind je het Red abonnement hiervoor een zorgeloze oplossing? We horen graag je feedback.
 
Wil je op de hoogte blijven wat anderen hiervan vinden?  Dan kun je je abonneren op dit topic en krijg je bericht als er nieuwe reacties zijn.
 
Ik hoor graag jullie reacties!
Groeten, Nathalie
49 Reacties 49
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Het jammere van de Bel en Sms met data is dat de snelheid van het internet dan zo laag ligt.
Dat vind ik echt jammer want de snelheid van het internet is er gewoon alleen kan je er dan geen gebruik van maken.
 
Tele 2, t-mobile en de andere "goedkopere" providers hoef ik hier niet te gebruiken.
Dan kan ik toch niks met mijn telefoon doen.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Ik ga maar deels crossposten aangezien dit topic ook op twee plekken staat:
 
Wat ik vind van Red?
Volkomen ruk.
 
Ik heb op jullie Facebook al een betoog geschreven erover, maar ik krijg reacties als: "maar alle prijzen zijn gestegen" en "misschien minder geschikt voor jou". Jullie willen toch klanten hebben?
 
Kort gezegd:
We spreken zomer 2011:
BSW 275/550/1GB. Bundel 1 maand houdbaar na de huidige maand.
Kosten: 12x19,75 + 12 x 39,75 en een gratis SGS2. Totaal 715,50 euro = 29,81/mnd.
 
Nu is de kleinzoon van de SGS2, de S4 in aantocht. Toestel is 100 euro duurder, maar ik moet een Red Abo nemen of een BSW200/Red Essential + 2x extra sim nemen om in de buurt van mijn huidige abo te komen.
RedB: 24x49 + 215= 1.391 euro = 57,96/mnd (+94,4%!)
BSW200B/900MB: 6x18,75 + 18x37,50 + 24x10 + 215 = 1.242,50 euro = 51,77/mnd (+74,1%!)
(Red essential met twee multisims laat ik maar achtwege...)
 
Ik heb de S2 nog, dus geen omruilservice nodig. Ik wil gewoon hetzelfde abonnement, maar dan met een S4. Daarvoor moet ik uitwijken naar andere providers, want bij Vodafone ga ik het met deze prijzenstructuur niet vinden. In kosten is de nieuwe structuur 500 tot 650 euro duurder dan mijn huidige abonnement! Dan nog kan ik bij de nieuwe BSW of Essential mijn bundel niet meer meenemen en heb ik bij de nieuwe BSW minder minuten. Ik zie ook nergens staan dat ik een tweede S4 toegezonden krijg om het prijsverschil te verklaren. 
 
Prijsstijgingen? De inflatie is al 2 jaar rond de 2,5-3%. Bij beide abonnementen heb je geen 4G, dus dat is het ook niet. De frequentieveiling dan? Nee, dat is maar ~1 euro per klant. BTW-stijging dan? Dat is ook maar 1,6% en is al meegenomen in de inflatie. Oftewel, er klopt geen hol van voor de gemiddelde beller.
De F&F acties zijn niet veel beter dan dit, ik heb wel een code, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
 
Kom niet aan met beter netwerk, sinds die brand vorig jaar heeft het heel lang problemen gehad en nog valt er weleens een gesprek weg.
 
KPN/Hi jaagt mensen weg met koppig aan toestellease vasthouden (zie hun fora).
Vodafone jaagt mensen weg door de prijzen in twee jaar met 74 tot 94% te verhogen.
Tele 2 en T-Mobile zullen wel in hun vuistje lachen, zo makkelijk hebben ze het nog nooit gehad om klanten van Vodafone/KPN in te pikken..
 
Ik hoop dat dit genoeg voer voor je onderzoek is.
Berend

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben blij dat dit weer even goed omschreven wordt, heb zelf op verschillende Fora dit ook met voorbeelden aangegeven.
Ik krijg echter de indruk dat de medewerkers van vodafone dit soort vragen moeten stellen om hun target te halen.Want het is onderhand wel duidelijk dat de nieuwe RED abbonementen geen succes zijn voor het gros van de nederlanders.En dat als er kritiek is op de abonnementen vodafone nagenoeg niet meer reageerd, ja verwijzingen naar twitter.
 
Tijd dat kassa, radar of een andere instantie hier eens aandacht aan gaat geven.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Kassa e.d. zijn nergens voor nodig. Gewoon met je voeten stemmen.
 
Het is niet voor niets dat na een paar weken al een paar dingen zijn aangepast:

  • BSW standaard de 500MB upgrade i.p.v. 200MB;
  • Nadruk op extra 200MB per multisim voor 5/mnd (belachelijk bedrag, doe dan 1 GB extra voor 5 euro en/of 500MB extra voor 2,50 per maand. Nu heb je 400MB voor een tientje... whooptiedoo);
  • BSW 6 maanden 50% korting, om daarna weer erg duur te worden voor wat je krijgt.
 
Op zich heb ik niet eens zoveel moeite met de A/B/C constructie, maar maak het wel reeël. Nu gaat er met 5 euro extra per maand (=120 euro totaal) soms maar 90 euro af. Eigenlijk zou dat 140-150 euro moeten zijn om de winst van de snurkers naar de opletters te laten gaan. 😉
skippie

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik vraag me dan ook echt af of vodafone nog naar ons gaat luisteren. ze zijn gewoon structureel 10-20 euro duurder PER MAAND! dat is over 2 jaar 240-480 euro!!!!  Leuk dat je dan ''supersnel'' kan internetten, maar ik haal hier bij vodafone ook maar 300kb/s gemiddeld met een max van 7.2Mbit volgens de vodafone site. Dit haal ik met tele2 of KPN ook gemakkelijk.  Als vodafone een abbo introduceerd waar je 150 belminuten en 1gb data icm 7.2 of 14.4 Mbit introduceerd voor rond de 40 euro bij een high end telefoon is het gewoon nog redelijk en te doen. 
Om nog even terug te komen op de toestelprijs. Het is geweldig dat je zelf kan kiezen of je bij wil betalen of 5.10 of 15 euro per maand bij wil betalen. Maar de manier waarop dit nu werkt is gewoonweg niet eerlijk. Bij een 1 jarig abbo is het verschil in toestelprijs tussen 10 euro bijbetalen en niets bij betalen 90 euro. Dus kort gezegt betaal je 240 euro over 2 jaar om 90 euro minder te moeten betalen voor je telefoon? Slaat natuurlijk nergens op!
 @Nathalie, Wordt er ook echt nog wat gedaan met de imput van jullie klanten? want zoals het er nu voor staat hoor ik echt alleen maar negatieve berichten rond het RED abbo. Dit moeten jullie toch ook zien? Wat ik nu zie op het forum is dat jullie een groot bord voor jullie kop hebben en gewoon niet kunnen begrijpen waarom mensen dit geen geweldige deal vinden!?
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Datzelfde zie je bij Hi/KPN/Telfort waar men niet begrijpt dat men toestellease NIET het beste idee vindt sinds gesneden brood. MTV-Mobile maakt er zelfs een sneer naar in hun reclames, die zitten nu op het T-Mobile netwerk.
 
De 'groenen' 😉 blijven ook koppig volharden en ook daar lopen 10+ jaar vaste klanten weg die niet aan dat feestje mee willen doen.
Nathalie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dankjewel voor jullie duidelijke reacties.
Wij doen zeker iets met de input van onze klanten. We nemen alle feedback die we hier krijgen, maar ook uit onze andere klantonderzoeken, mee in de doorontwikkeling van onze bestaande prijsplannen, maar ook voor het ontwikkelen van nieuwe prijsplannen en diensten.
Een van de dingen die we al gaan doen op basis van klantonderzoek, is het toevoegen van Red Plus, waarmee je ook onbeperkt kunt bellen in het buitenland.
(zie http://over.vodafone.nl/nieuwscentrum/nieuws/vodafone-bevestigt-geruchten-vodafone-red-plus?from_sea...)

En je zult dus misschien niet altijd direct veranderingen zien, maar voor de langere termijn maken we hier zeker gebruik van.
Blijf dus vooral je feedback geven!

Groeten,
Nathalie
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Grappig, iedereen vindt de nieuwe structuur te duur en dan komt er een € 82 (fl 180!) per maand abonnement. Dan moet je zeker nog steeds bijbetalen voor een S4? Er zijn meer dan genoeg mensen die wel discipiline hebben en niet meer bellen dan noodzakelijk. Die willen niet 50-60/maand uitgeven in deze tijden aan een mobiel abonnement.
 
Er komen steeds meer vragen boven.
Waarom wel 100/200/400/onbeperkt en niet de 300 trouwens? Elke provider biedt 300 aan.
Waarom kan ik niet kiezen voor 300 minuten + 1GB?
Waarom heeft Essential niet gewoon 1GB, wat ik eerder bij die prijs vindt passen.
Waarom heeft F&F geen toestelkortingen, alleen maar 10% op het te dure abo?
 
 
 
 
 
Berend

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik weet niet wat ze bij vodafone allemaal bedenken, maar gezien de recessie en dat iedereen eigenlijk de hand op de knip wil houden gaat vodafone FLINK de prijzen verhogen en dus nu zelfs ruim €80 per maand voor abbonement. Wanneer ziet vodafone nou in dat de meerderheid van de "particuliere" klanten geen onbeperkte bel en sms bundels nodig hebben en al helemaal niet 1GB in het buitenland (waarschijnlijk alleen de passport Landen). Al deze abbonementen zijn in mijn ogen meer geschikt voor de zakelijke gebruiker en hoort dan ook niet thuis in een particuliere sector.
Ik ben al klant sinds libertel, en ben 1 keer vreemd geweest bij T-mobile, en ben altijd tevreden over vodafone geweest en wil ook nog steeds van de diensten van vodafone gebruik blijven maken. Echter maakt vodafone het wel erg moeilijk voor de gewone man.Maar ik vind dat de huidige diensten de plank misslaan voor de consument.
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ja er wordt gezegd dat er iets met de feedback wordt gedaan.
En qua bellen in het buitenland kan ik niks anders dan dat bevestigen.
Echter het is weer een andere buidel die het totaal bedrag per maand weer flink omhoog brengt.

Ik blijf erbij.
Bied RED aan voor 30 a 40 euro inclusief 1 gig data. (eventueel 4g daar dat weer makkelijker en uiteindelijk goedkoper is)
Toestel gratis bij 2 jarig abonnement/verlenging
prijs rond de 150euro bij 1 jarig abonnement/verlenging.

Ik denk dat RED dan nog een goede kans van slagen heeft.
Dan kan vodafone met een opgeheven hoofd zeggen dat ze inderdaad naar haar klanten luistert.
Het is aantrekkelijker voor nieuwe klanten.
Je huidige klanten lopen lopen niet weg.

Lijkt mij dan eerder een win/win situatie.
skippie

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Sorry hoor,
 
Maar zeggen dat je naar jullie klaten luisteren door een nieuw nog duurder abbo te introduceren vind ik nergens op slaan. Het hele internet staat vol met mensen die klagen over de prijzen van vodafone RED. Volkome terecht. Dit neemt niets af van het feit dat de RED abbonementen het geld wel waard zijn ALS JE DE VOORDELEN ZOALS VEEL BELLEN NODIG HEBT. Dan zijn het absolut geen Overpriced abbo's. Máár ben je iemand die weinig tot niet belt en toch aardig wat data verbruikt en enigsinds redelijke snelheid internet wil hebben(hoger dan 3.6 bij bws) zijn ze gewoon te duur voor het gene wat relevant is. Introduceer dan ook een BWS bundel met eventueel een blox waar je naar 1gb+ data kan met een normale snelheid (7.2 of 14.4 Mbps) Dit moet icm een high end telefoon HTC one of S4 gewoon kunnen voor 40-45 euro per maand. 
Jullie moeten hier ook wel mee gaan opschieten, aangezien de nieuwe telefoons de komende maand(en) uitkomen en er dan veel mensen de keuze qua abbonement gaan maken. én ik kan je garanderen dat deze mensen niet voor vodafone gaan kiezen als ze weinig belminuten nodig hebben, aangezien de concurrentie structureel 10-20 euro goedkoper is. Belachelijk! 
MrOrange

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Laten we deze maar weer eens opgraven 😉
 
Voor mij zijn eigenlijk alle RED-abonnementen te duur voor wat ze me kunnen bieden. Ik bel en sms niet veel, en gebruik rond de 800MB data per maand op mijn huidige Sim-Only BSW 190 waarbij ik qua belminuten/sms slechts sporadisch buiten de bundel kom. Mijn gemiddelde aantal belminuten (binnenlands) ligt rond de 125, sms rond de 60, dus dat is niet erg veel. 
 
Als we dan kijken naar de RED-abonnementen, is de goedkoopste versie al te hoog qua belminuten en te laag qua data. De verhouding tussen deze twee lijkt me zeer scheef, zeker als ik het vergelijk met abonnementen van andere aanbieders. Daarnaast vind ik de extra opties niet veel toevoegen (vervangend toestel heb ik zelf nog wel liggen, gratis klantenservice is irrelevant). Zelfs RED Essential is voor mij dus al te duur. De enige voordelen die ik zie zijn de snelheid van het internet en het feit dat het Vodafone-netwerk wel degelijk beter is dan dat van andere providers (dat geven zelfs KPN- en T-Mobile-medewerkers toe). Laten we het maar helemaal niet hebben over de andere twee RED-abonnementen, die zijn alleen maar duurder en staan nóg verder af van mijn persoonlijke eisen.
 
Als je dan Vodafone gaat vergelijken met T-Mobile, wat ik de laatste tijd veel heb gedaan omdat ik binnenkort mijn abonnement wil verlengen, vallen er veel dingen op. Ten eerste: 4G is bij Vodafone alleen een optie op RED Super, bij T-Mobile wordt het op alle iSmart-abonnementen uitgerold (zo zei althans iemand in de winkel). Ten tweede: de verhoudingen tussen belminuten en datalimiet zijn heel anders. Bij T-Mobile heb je met 150 belminuten al 1250MB, bij Vodafone zit je dan al in de onbeperkt-categorie. Bij beiden zijn smsjes onbeperkt, dus dat is irrelevant. Ten derde: de internetsnelheid is bij T-Mobile voor alle iSmart-abonnementen 14,4Mbps theoretisch, dus niet eens heel erg anders dan bij Vodafone. Als je dan de abonnementsprijzen naast elkaar gaat leggen voor een looptijd van 2 jaar, en met een HTC One, kom je structureel op een prijsverschil van zo'n 250 à 300 euro over de gehele looptijd van het contract, wat ik persoonlijk te veel geld vind voor iets wat ik niet nodig heb (onbeperkt of veel bellen) of geen 250 euro waard vind (Vodafone-netwerkkwaliteit). Sterker nog, als ik kijk naar het T-Mobile-abonnement dat ik zou nemen en naar RED (die van 1000MB), kom ik op een verschil van 380 euro (bijna 16 euro per maand), en dat vind ik zeker te veel geld. 
 
Conclusie: voor mij (en zo te zien voor meer mensen) is Vodafone RED geen verbetering. Alleen als je veel belt en weinig internet verbruikt, wat volgens mij niet helemaal van deze tijd is, kan je er iets aan hebben. De BSW-alternatieven die onlangs zijn toegevoegd, bieden ook niet echt een oplossing, aangezien de datalimiet voor mij simpelweg te laag is, het internet te traag en de bijkomende kosten voor een HTC One te hoog.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Zow, dat noem ik nog eens een onderbouwde mening. Ik denk wel dat de netwerk-kwaliteit, service en het bellen een erg sterk punt zijn van onze RED abonnementen maar ik kan me voorstellen dat het voor jou misschien niet helemaal passend is, of dat het je de meerprijs niet waard is.

Uit pure nieuwsgierigheid, bij welke prijs zouden de pluspunten die je al noemt de meerprijs wel waard zijn?
6772Chevy

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Net bij de (Nieuwe) Vodafone winkel in Capelle aan den IJssel geweest en die hebben op 2, 3 en 4 mei een actie waarbij je 50% korting krijgt op alle RED abonnementen. Kijk dat maakt het een stuk interessanter. Nu echter nog er voor zorgen dat ze daar ook de Samsung Galaxy S4 kunnen leveren en dan blijf ik Vodafone klant.
Anders ben ik bij het einde van mijn contract weg en stap ik over naar een betaalbaar abonnement bij een andere provider.
Dus RED abonnement? Nee dank je, mij te duur!
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
In dit topic zie je wat ik een beter / ideaal RED abonnement vind.
Het is meer op data gericht dan op bellen /sms'en
Iets wat blijkbaar een hoop mensen liever hebben.
 
Hier is de link van het desbetreffende topic.
 
Ideaal RED abonnement?
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Weet iemand hier van moderators of vodafone aan het denken is aan een nieuw RED abonnement.
(eentje dat meer op data is gericht)
zoals in het topic dat ik heb aangemaakt. (klik op de link in mijn vorige post op deze pagina)
 
En zoja hoe lang kan dat dan duren?
 
Ik heb nu nog 2 maanden de tijd om mijn abonnement te verlangen.
(of 1 maand als ik opzeg)
Het liefste zeg ik mijn abo niet op maar blijf de huidige prijzen nogal uhm prijzig vinden.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Belphegor, op dit moment is hierover niets bekend bij ons. Naar mate het dataverbruik omhoog gaat zal hier ook meer vraag naar komen. Wellicht dat het dan wordt geïntroduceerd. Maar dat is op dit moment nog koffiedik kijken.
Silvan

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Tja... Hoe langer jullie met dit nieuwe soort abonnementen wachten, hoe meer klanten zullen overwegen om op een andere provider over te stappen.
 
Ik las vanochtend dat T-Mobile met nieuwe abonnementen komt, waarbij je het aantal belminuten en MBs onafhankelijk van elkaar samen kan stellen. Als de snelheid van het mobiele internet van T-Mobile en vooral de prijzen gunstig zijn, ben ik om. Dan kan ik niet anders zeggen dan dat ik het heel jammer vind dat Vodafone niet kan voldoen aan mijn wensen en behoeften.
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Dat is jammer.
 
Ik had (en heb nog steeds)
een beetje de ijdele? hoop dat er een iets goedkoper abonnement komt dat meer op data gericht is.
We wachten het nog even af.
Fransb

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sorry dat ik mij meng in de post van MrOrange, ik ben het met deze meneer eens, echter om de vraag van Bas te beantwoorden (in mijn geval). Ik denk dat het goedkoopste Red Essentials naar ongeveer 1 GB moet gaan en het normale RED abbo naar 1.5-2GB.
 
Ik ben een BSW klant (en zal dat ook blijven) en 500 MB is voor mij op dit moment nog voldoende ik ben ook erg blij dat dit dus van 200 naar 500 is verhoogt. Echter is het voor de Red essential klant misschien een beetje "lullig" als deze hetzelfde datalimiet heeft als een BSW klant maar wel met een theoretisch snellere snelheid, daarnaast staat wel in de details bij het Red Essential abbo:
 

  • Maximale downloadsnelheid bij Vodafone Red Essential is 14,4 Mbps.
  • De praktische snelheid is 3,6 Mbps, de max. uploadsnelheid is 2 Mbps.
De Praktische snelheid is dus net zo snel als wat een BSW klant maximaal kan krijgen? Dus ook ongeveer hoort te krijgen? (Ik snap dat de snelheid van verschillende factoren afhankelijk is).
 
Dus het gaat mogelijk nie zo zeer om de prijs (hoewel lager natuurlijk altijd mooi meegenomen is :P) maar om de "beperkingen/Overeenkomsten" die RED dus heeft ten opzichte van een BSW abbo.
 
Daarnaast zijn er ook nooit echt leuke aanbiedingen voor mensen die een 1-jarig contract aangaan, maarja dat is mijn persoonlijke mening. Ik verleng altijd liever 1 jaar dan 2. 
 
Ik merk al dat ik te langdradig aan het worden ben dus hopelijk heb je iets aan mijn antwoord ;-).
 
Groetjes,
 
Frans
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic