Ik ga maar deels crossposten aangezien dit topic ook op twee plekken staat:
Wat ik vind van Red?
Volkomen ruk.
Ik heb op jullie Facebook al een betoog geschreven erover, maar ik krijg reacties als: "maar alle prijzen zijn gestegen" en "misschien minder geschikt voor jou". Jullie willen toch klanten hebben?
Kort gezegd:
We spreken zomer 2011:
BSW 275/550/1GB. Bundel 1 maand houdbaar na de huidige maand.
Kosten: 12x19,75 + 12 x 39,75 en een gratis SGS2. Totaal 715,50 euro = 29,81/mnd.
Nu is de kleinzoon van de SGS2, de S4 in aantocht. Toestel is 100 euro duurder, maar ik moet een Red Abo nemen of een BSW200/Red Essential + 2x extra sim nemen om in de buurt van mijn huidige abo te komen.
RedB: 24x49 + 215= 1.391 euro = 57,96/mnd (+94,4%!)
BSW200B/900MB: 6x18,75 + 18x37,50 + 24x10 + 215 = 1.242,50 euro = 51,77/mnd (+74,1%!)
(Red essential met twee multisims laat ik maar achtwege...)
Ik heb de S2 nog, dus geen omruilservice nodig. Ik wil gewoon hetzelfde abonnement, maar dan met een S4. Daarvoor moet ik uitwijken naar andere providers, want bij Vodafone ga ik het met deze prijzenstructuur niet vinden. In kosten is de nieuwe structuur 500 tot 650 euro duurder dan mijn huidige abonnement! Dan nog kan ik bij de nieuwe BSW of Essential mijn bundel niet meer meenemen en heb ik bij de nieuwe BSW minder minuten. Ik zie ook nergens staan dat ik een tweede S4 toegezonden krijg om het prijsverschil te verklaren.
Prijsstijgingen? De inflatie is al 2 jaar rond de 2,5-3%. Bij beide abonnementen heb je geen 4G, dus dat is het ook niet. De frequentieveiling dan? Nee, dat is maar ~1 euro per klant. BTW-stijging dan? Dat is ook maar 1,6% en is al meegenomen in de inflatie. Oftewel, er klopt geen hol van voor de gemiddelde beller.
De F&F acties zijn niet veel beter dan dit, ik heb wel een code, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Kom niet aan met beter netwerk, sinds die brand vorig jaar heeft het heel lang problemen gehad en nog valt er weleens een gesprek weg.
KPN/Hi jaagt mensen weg met koppig aan toestellease vasthouden (zie hun fora).
Vodafone jaagt mensen weg door de prijzen in twee jaar met 74 tot 94% te verhogen.
Tele 2 en T-Mobile zullen wel in hun vuistje lachen, zo makkelijk hebben ze het nog nooit gehad om klanten van Vodafone/KPN in te pikken..
Ik hoop dat dit genoeg voer voor je onderzoek is.