Nathalie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wat vind jij van Vodafone Red?

Hi forum gebruikers,
 
Mijn naam is Nathalie en ik werk als marktonderzoeker bij Vodafone. Wij zijn altijd geïnteresseerd in wat onze gebruikers vinden van de producten en diensten van Vodafone en horen dan ook graag jullie feedback.
Zoals jullie misschien weten hebben wij onlangs nieuwe abonnementen gelanceerd, onder de naam Vodafone Red. Met het reguliere Red abonnement krijg je onbeperkt bellen en sms’en en een ruime databundel. Met dit abonnement heb je dus geen onverwachte buiten bundel kosten.
 
Wat vind je van een dergelijk abonnement? Gebeurt het jou zelf vaak dat je buiten bundel kosten hebt en zou dit voor jou een goede oplossing zijn? Hoe hou je met je huidige abonnement je kosten onder controle? Vind je het Red abonnement hiervoor een zorgeloze oplossing? We horen graag je feedback.
 
Wil je op de hoogte blijven wat anderen hiervan vinden?  Dan kun je je abonneren op dit topic en krijg je bericht als er nieuwe reacties zijn.
 
Ik hoor graag jullie reacties!
Groeten, Nathalie
49 Reacties 49
meself

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Wat zijn je/de eerste conclusies gebaseerd op de feedback uit dit forum, facebook, twitter, de telefonische klantenservice en de winkels?

Er is al redelijk wat gecommuniceert door vodafone klanten en hun meningen.

Mijn grove schatting:

20% = blij aangezien dat ze veel bellen en dat het red voordeel van onbeperkt bellen hun kosten bespaart
20% = neutraal
60% = vindt het nieuwe RED te duur en maakt geen gebruik van (veel) belminuten/sms en heeft liever te kiezen tussen de mogelijkheid om de belminuten en data zelf aan te geven en zodoende af te stemmen om hun eigen gebruik.
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ikzelf zou geen gebruik maken van het onbeperkt bellen en sms'en.
Ik heb nu iets van 120 belminuten per maand en houd daar altijd genoeg van over.
 
Ik gebruik ongeveer 800 mb data per maand.
 
Dus kortom ik gebruik meer internet dan dat ik bel of sms.
 
Ik vind de abonnementen van RED ook erg duur.
Vergelijkbaar met wat ik nu heb ben ik 20 euro per maand duurder uit. (inclusief btw)
 
Ik snap best dat alles duurder wordt tegenwoordig maar maak dan juist meer onderscheid en blijf bij je prijs.
Zorg in ieder geval dat je goedkoper bent dan andere providers.
Op die manier krijg je tegenwoordig meer klanten.
Ook snap ik dat alle providers veel kosten van bellen en sms'en mislopen dankzij het gebruik van internet op de telefoon. (met name what's app)

Dus speel daar op in, in plaats van inspringen op onbeperkt bellen en sms'en.
Zorg voor onbeperkt data gebruik. (of minimaal 1 a 2 gig) voor een aantrekkelijke prijs en doe daar dan een paar belminuten / smsjes bij.
En zorg dat 4g gewoon de standaard wordt zoals 3g nou is.
Natuurlijk ook daar zijn extra kosten aan verbonden maar een abonnement van 40 euro duurder alleen maar voor 4g te gebruiken vind ik erg ver gaan.
 
Uiteindelijk zullen vermoedelijk een hoop mensen / klanten zich er bij neer leggen en accepteren dat het nu eenmaal zo is.
Puur en alleen omdat alles duurder wordt tegenwoordig.
Toch denk ik dat een flink aantal mensen zullen overstappen naar andere providers die beter aan het behoefte en budget passen.
Berend

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik sluit mij aan bij de vorige opmerkingen, tips Red is te duur en schiet zijn doel voorbij met het onbeperkt bellen en SMS, data zou meer mogen zijn voor een schappelijke prijs.

Verder heb ik ook op twee andere topics mbt RED ook al beargumenteerd waarom.
Echter wordt er dan verwezen naar twitter of er wordt helemaalniet meer gereageerd.
skippie

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik zal even mijn persoonlijke situatie schetsen.
Ik zit nu bij vodafone en heb een abbo van 30 euro in de maand gemiddeld over 2 jaar. Hier zit bij:
-1 gb data
-275belminuten
-OF 550 SMS
Ik gebruik hiervan maximaal 25 belminuten en maximaal 10 smsjes per maand. Verder zit het data gebruik ongeveer op 750MB per maand.
Wil ik de nieuwste High end telefoon (Ik wil graag de HTC ONE) ga ik 59 euro per maand betalen.
Dit is gewoon bijna 2x zoveel als eerst! terwijl voor mij het relevante deel van het abbo gelijk blijft.
Ik ga dus per maand 9.975 belminuten en 9990 smsjes per maand over hebben. 
Absurde bedragen voor gebruikers zoals ik, aangezien ik in feite 59 euro per maand ga betalen voor 750mb 25 belminuten en 10 smsjes en de telefoon. 
Ik zou dan ook maximaal 40-45 euro willen spenderen aan een RED abbonement ICM de HTC one en 1gb+ data. of maximaal 50 als er ook gelijk vodafone garant bij zit. (toestelverzekering).
 
Feit blijft dat er een enorm grote groep mensen is die gewoonweg niet buiten zijn bundel komt. Andere geboden diensten als gratis klantenservice is ook een grote grap, aangezien dit nu toch maar 45 cent per minuut kost.
Wat ik wil is 100-200 bel/sms minuten en 1gb+ data voor een schappelijke prijs. en 49-59 euro valt bij mij niet onder het kopje ''schappelijke prijs''
 
Als deze abbonementen zo blijven stap ik zeer zeker over naar een andere provider aangezien het daar wel kan voor 38 euro per maand icm de HTC one en 1.5gb data.

Berend

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 
RE
Hi forum gebruikers,
 
Mijn naam is Nathalie en ik werk als marktonderzoeker bij Vodafone. Wij zijn altijd geïnteresseerd in wat onze gebruikers vinden van de producten en diensten van Vodafone en horen dan ook graag jullie feedback.
 
Nou Nathalie wederom weer geen snelle reactie van vodafone als jullie echt geintresseerd zijn wat de klanten hiervan vinden moet je hier ook naar handelen. Dit houd in het forum in de gaten houden en vragen of opmerkingen beantwoorden enniet even later verwijzen naar twitter of andere social media
.
Maar deze wijze van handelen is mij in andere onderwerpen over RED ook al opgevallen.
 
Groet
Berend
crewone

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Veel te duur.
 
Ik bel +/- 150 minuten en gebruik tussen de 500Mb en 1Gb data. Ik heb nu een oud abo met 1Gb data, voor minder dan 40 euro per maand. Die abonnementen zijn vervallen.
 
Ik verwacht een SIM only abo van minder dan 20 euro. En met een toestel als HTC One voor onder de 40 euro. Zo was dit de afgelopen 5 jaar en data word alleen maar goedkoper. Daarnaast heeft de concurrentie dit dus wél.
 
Bij de eerste de beste mogelijkheid stap ik af van Vodafone. Absurd gewoon, die prijzen. 
KevinMLos

Stamgast
  • 69Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
hey hey,

Als medewerker bij de klantenservice vind ik het hele prettige abonnementen. Vele mensen zijn enorm geholpen doordat je simpelweg klaar bent voor bellen en sms. Geen poespas, extra services qua toestelreparatie, inzicht en extra's en geen omkijken meer naar je bundel. De klantenservice wordt met deze abonnementen weer gratis. Al met al een mooie stap vooruit. Niet alleen voor Vodafone, maar ook voor de Nederlandse telecombranche.

Ga zo door!
skippie

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Grappig dat je dat zegt Kevin.
Geen poespas, extra services qua toestelreparatie Toestel reparatie krijg je niet, je krijgt een vervangend toestel. Niets meer niets minder. Vrijwel iedereen heeft nog wel een oude telefoon liggen die je nog kan gebruiken hiervoor. Tevens zijn er genoeg mensen met een verzekering op de telefoon, dan heb je sowiso al vervangend toestel service.

inzicht en extra's

Het inzicht is er nu ook. En welke extra's? ik heb nog geen nuttige extra's gezien die het prijsverschil van 10-20 euro waard zijn.
 
en geen omkijken meer naar je bundel.
 
Onzin. Je moet nog steeds goed opletten dat je niet over je dataverbruik heen gaat. Het gros van de mensen komt gewoonweg niet aan honderden belminuten of smsjes in de maand. Ik heb een belbundel van 275 belminuten. Nog nooit omkijken naar gehad, ik kwam er gewoonweg nooit aan. 
 
De klantenservice wordt met deze abonnementen weer gratis
 
Wat is hier precies het voordeel van? De huidige klantenservice kost 45cent per minuut. Als het goed is moet je nooit met de klantenservice bellen, behalve bij het verlengen/opzeggen van je abbo. Ik durf te wedden dat dit in 99% van de gevallen dit tussen de 0 en de 1x per maand is over een looptijd van 2 jaar. hierbij spaar je dus 45 eurocent per maand uit? 
 
het zijn allemaal standaard dezelfde redenen die aangedragen worden waarom deze abbo's zo ''geweldig'' zijn.
sorry vodafone, bij mij gaat dit er niet in. 
KevinMLos

Stamgast
  • 69Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Hey Skippie Voor mijn verbruik en voor vele anderen zouden de abonnementen ideaal zijn. Natuurlijk zijn de extra's die ik noem niet voor iedereen relevant, maar kunnen wel handig zijn. Ieder heeft ander gebruik en andere behoeften, vandaar dat er ook onderzoek gedaan wordt naar wat jullie vinden van deze abonnementen.In ieder geval erg bedankt voor je mening! groetjes
Nathalie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hartelijk dank voor jullie uitgebreide reacties op dit topic.
Uit de meeste reacties blijkt dat er niet zo veel gebeld en ge-sms’t wordt, waardoor het onbeperkt bellen en sms-en niet voor iedereen interessant is en er liever een lager maandbedrag gekozen wordt.
 
Hoe zorgen jullie ervoor dat je niet over dat maandbedrag heen gaat? Hou je goed in de gaten wat je verbruikt en hoe doe je dit? En hoe belangrijk is het voor jullie dat je binnen het bedrag blijft? Ik ben benieuwd!
 
Groeten,
Nathalie
Berend

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou nathalie,
ten eerste heb ik een onbeperkte databundel, en ten tweede gebruik ik zoals waarschijnlijk de meeste een data counter om overzichtelijk te houden wat je verbruikt.
 
Ik wil graag mijn abbonement verlengen naar iets nieuws en realiseer mij dan ook dat ik geen onberkt data meer zal hebben maar dat geeft niet ,waar het mij omgaat is dat vodafone haar huidige en nieuwe klanten idioot dure abbonementen aanbied voor diensten die het merendeel van de klanten niet nodig zal hebben.
Onbeperkt bellen en SMS'n gaat het niet worden met Whatsapp en andere diensten. Data bundels is wat van belang is bij de meeste gebruikers en hier wordt dan ook heel handig (mis)gebruik van gemaakt door de providers.
Luxe smartphones zouden dan ook icm de huidige RED abbonementen gratis dienen te worden aangeboden, want je hoeft geen rekenwonder te zijn om te zien dat je voor een toestel bijna €1200 aan abbonements kosten moet betalen nou hier wordt de smartphone dus al ruim betaald.
Het is dan ook dat in mijn woonplaats de dekking van het T-mobile netwerk niet optimaal is mbt tot DATA 3G HSDPA enz anders was ik overgestapt naar MTV mobile waar ze een hele aantrekkelijke aanbieding hebben icm bijv een HTC ONE 1 jaar contract.
Ditzelfde geldt ook bij de abbonementen van vodafone wil je een leuke smartphone ben je het goedkoopst uit als je een jaar contract neemt met bij betaling.
 
Groet
Berend
 
meself

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Beste Nathalie,

Allereerst hulde voor het feit dat jij de eerste vodafone medewerker die opmerkt dat de nieuwe abbonementsvormen niet voor iedereen passend zijn. Dit in tegenstelling tussen de marketings opmerking van je collega eerder in dit draadje.

Maar mijn antwoord op jouw vraag: Dmv van de vodafone app kan ik bijhouden hoeveel ik gebruik en volgens mij krijg ik een smsje wanneer ik nog 20% van mijn data bundel over heb. Kwa belminuten maak ik mij geen zorgen, ik heb ook 275 minuten en is meer dan genoeg. Tuurlijk zit er wel eens overeen maar dat weegt niet op tegen vast iedere maand 15 euro meer te betalen dan nu het geval is.

Nogmaals: Vodafone moet de huidige en nieuwe klanten de mogelijkheid geven om zelf te kunnen kiezen in
A: gewenst aantal belminuten
B: Gewenste gewenst aantal (of geheel niet of als belminuten)
C: Data gebruik
skippie

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik kom ook nooit boven mijn data limiet. Ik gebruik gewoon een App die me laat zien hoeveel data ik al verbruikt heb en hoeveel ik nog kan verbruiken, werkt prima.
 
Ik bel en sms bijna nooit dus hoef ook niet bang te zijn dat ik over mijn huidige belbundel van 275 belminuten ga. 
Het zelf samenstellen van je bundel zou ideaal zijn. 
Silvan

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Er zijn tegenwoordig handige apps die je helpen om binnen je limieten te blijven. Ik ben zelf al klant bij Vodafone en ik heb een 275 Bel+SMS+WEB (1GB) abonnement. Over de minuten hoef ik mij niet druk te maken. Ik maak misschien 30-50 minuten of smsjes per maand. Wat betreft de data, gebruik ik de app 3G Watchdog. Deze happ geeft mij een waarschuwing wanneer ik 85% van mijn data heb verbruikt en sluit mij automatisch af van het mobiele internet bij 98% (dit is nog niet eerder voorgekomen).
 
Als het over mobiele abonnementen gaat, kunnen jullie wat mij betreft nog iets leren van concurrent HI. Wanneer je een abonnement bij hen afsluit, kies je eerst je MB's, hierna je belminuten en sms. In deze volgorde hoort het wat mij betreft.
 
Een vergelijkinkje van wat voor mij nieuwe abonnementen (2 jaar) zouden kunnen zijn (extra services heb ik niet meegerekend, want ik hecht hier weinig tot geen extra waarde aan):
 
HI Messaging Student (ik ben student) XL Spotify (2000MB (14MB/s) + 75 belminuten/onbeperkt sms + HTC One): €45,- per maand
Vodafone RED D (1000MB (28,8MB/s) + onbeperkt bellen/sms + HTC One: €59,- per maand
 
Conclusie: HI biedt meer MB's in de bundel, weliswaar met een lagere snelheid dan bij Vodafone, maar is €14(!),- per maand goedkoper!
 
Ik betaal liever een keer een bedrag extra wanneer ik buiten mijn bundel ben gegaan, dan dat ik daar standaard iedere maand extra voor moet betalen.
 
Waar Vodafone zich naar mijn mening wel in kan onderscheiden is de snelheid van het mobiele internet, die naar mijn weet in de nieuwe abonnementen bij Vodafone veel sneller is dan bij de concurrentie. Ik ben best bereid hier extra voor te betalen, maar €14,- per maand (dat is over 2 jaar €336(!),-), vind ik simpelweg veel te veel... Van dat geld kan ik namelijk een halve vakantie betalen of een keer of 7-8 op stap!
Fransb

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Nathalie,
 
Ten eerste, succes met je onderzoek 😉
 
Wat voor type klant ik ben:
Student
Weinig bellen en Smsen.
Voornamelijk gebruikmakend van internet (datagebruiker dus).
Tegenwoordig Sim only klant (heb 3 jaar terug een abbo met telefoon gehad).
 
Wat ik vind van RED:
Ik zal alvast zeggen dat de kans enorm groot is dat ik geen gebruik ga maken van RED tijdens de volgende abonnementsverlenging.
Waarom?
1:
Ik vind de prijs te hoog voor wat ik er voor terugkrijg, ik hou het dus gewoon bij een B+S+W abbo met de "lagere" internetsnelheid, maar voor dat beetje whatsapp en browsen in de trein en dergelijke heb je toch niet meer nodig. Hoewel hogere snelheid is altijd leuk.
 
2: Voor 2.50 euro meer kan ik mijn datalimiet verhogen naar 500 MB met B+S+W wel met de lagere snelheid uiteraard (gelieve dit niet weghalen :P).
 
3: Ik maak geen gebruik van onbeperkt SMSen omdat ik daarvoor andere middelen heb. (gevalletje 3-4 jaar te laat met onbeperkte bundels)
 
4: Telefoon aanbod is een beetje karig, voor mij geen probleem omdat ik mijn telefoon los koop maar misschien voor sommige anderen wel.
 
5: Bij de high end telefoons worden de maandprijzen achterlijk hoog.
 
6: Het gat tussen het duurste B+S+W abo & goedkoopste RED abo is nogal groot naar mijn mening. het is Of 22.50 (25 met 500 mb data) of 34 euro een verschil van 9 tot 11.50 euro per maand. Ik snap niet dat er bijvoorbeeld geen B+S+W abbo voor 28 euro oid is waar 500 mb data op 7.2 mbps max inzit.
 

Om niet alleen maar de slechtere punten naar mijn mening uit te halen heb ik ook nog enkele dingen die ik goed vind
Wat ik goed vind aan RED:
 
1: alleen bij het duurste RED abbo jammergenoeg maar begrijpelijk, is dat ik de Multisim een nuttige toevoeging vind.
 
2: Voor diegene die het nodig hebben vind ik de vervangend toestel service wel een nuttige feature
 
3: Telefoon is van jou, geen maffe lease dingen zoals bij KPN en de dochterbedrijven.
 
4: Snelle Hotline voor de meest betalende klanten is begrijpelijk. Alleen vraag ik mij af hoe dit haalbaar is als er bijvoorbeeld een netwerkstoring is en deze personen vanaf een huistelefoon bellen.
 
Nou dit was mijn pleidooi :p, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik wil daarnaast wel zeggen dat ik een tevreden Vodafone klant ben.
 
Groetjes,
 
Frans
 
 
 
press

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Vodafone Red is gewoon veel te duur voor de gemiddelde klant.
Het gaat vodafone veel abonees kosten.
Mijn advies kijk eens naar andere providers en ervaart wat je te veel betaald!
Ik verwacht wel dat Vodafone zijn prijzen gaat aan passen of met nieuwe
abonnementen zal gaan/moeten komen.
Ben wel een tevreden klant maar bij verlenging zal ik me toch af vragen of ik wel
bij vodafone blijf het word zeker geen Red en wacht af wat de strategie van
Vodafone gaat worden.
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Vodafone heeft 2 voordeleb voor mij vergeleken met andere providers.
 
vergeleken met Hi of KPN betaalje bij vodafone eenmalig een bedrag voor je telefoon (of helemaal niks bij extreem dure abbo's) bij Hi of KPN heb je een stomme toestel lease. (wat naar mijn idee de indruk moet wekken dat de abbo's goedkoper zijn maar je uiteindelijk rond dezelfde prijs uitkomt als vodafone)
 
De goedkopere providers zoals T-mobile heeft hier in Zuider Limburg geen geweldige dekking.
 
Waardoor ik mijzelf toch genoodzaakt bij vodafone zie blijven.
 
Al hoop ik wel dat de abonementen worden aangepast op meer data gebruik dan het onbeperkt bellen en sms'en.
 
Wat betreft het in de gaten houden van buiten gaan. Daar zijn genoeg apps voor.
Ook kan je het bij myvodafone zien. En uiteraard de vodafone app. (al gebruik ik die niet)
 
Ik ben echt benieuwd of er overleg is bij vodafone om de abomenten aan te passen.
Iets wat nu wel beter aansluit bij de meeste mensen.
 
Ik ben me ervan bewust dat een grote groep beter af zijn met de huidige RED Abonementen.
(de veelgebruikers)
Echter bijna alles wat ik hier lees zijn mensen die geen veelgebruiker zijn.
skippie

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Een stap de goede kant uit! Ik zie nu dat de Bel-web-sms 100 en 200 500MB data hebben gekregen. Maak nu nog een verdubbelingsblox waarmee je op 1gb uit komt met 7.2mb/s voor bijvoorbeeld 7.50 en zorg dat je net als bij red zelf kan bepalen hoeveel je bij wil betalen bij je telefoon (5,10 of 15 euro of bijbetalen voor de telefoon) 
Ik heb nog even gekeken, Ik kan bij Hi voor 41 euro een HTC one gratis krijgen. Bij tele2 is dit 38 euro en bij T-mobile 44, KPN vraagt hier 49 euro voor.
Al deze abbo's hebben 1-1.5GB aan data en onbeperkt SMS. Vodafone vraagt voor 1gb data en de HTC one 59 euro.  Sorry jullie hadden toch echt gewoon beter moeten kijken naar de concurrenten.  Tele2 en T-mobile hebben misschien niet het beste netwerk, maar met het KPN netwerk is toch niets mis toestellease of niet, dit is gewoonweg geen tussen de 21 en de 10 euro waard. 
 
Of natuurijk het 1e jaar 50% korting geven op de RED abbo's dan kom je ook op gemiddeld 45 euro uit. Nette prijs als je het mij vraagt. 
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Ik vind de red abonnementen voor mij vrij duur. Ik bel en sms bijna niet alleen internet gebruik ik wel veel. Ik verstook meer dan 1gb per maand. Nu heb ik 4 gb internet en de eerste 12 maanden korting op mijn abonnement. Ik denk dat het misschien een idee is om ook een bel+sms+web abonnement met 1gb internet te introduceren.
voor de zakelijke beller zijn de red abonnementen denk ik wel zeer aantrekkelijk maar voor jongeren zijn ze vrij duur.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic