Peter Videolink

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat kost Voicemail bij Alles in 1 Wereld?

stel: Ik ga op vakantie buiten Europa en ga de Blox Alles in 1 wereld aanzetten.
Ik zit daar op 100% gratis wifi, en ik wordt -mede gezien het tijdsverschil- nooit gebeld, dus als ik de hele dag in mijn hotel op de wifi zit zet ik de Data roaming uit . Het voordeel is dan dus dat ik die dag geen Alles in 1 verbruik , want omdat er die dag niemand belt, en ik bel ook niemand, wordt er geen 5 euro afgeschreven die dag.
VRAAG: stel dat ik 's nachts mijn telefoon uitzet en een paar mensen bellen mij 's nachts (tijdsverschil) vanuit Nederland en die spreken allemaal mijn voicemail in. Vervolgens zet ik 's ochtends mijn telefoon aan en ik krijg een (gratis) SMS met bijvoorbeeld "u heeft 4 voicemails".
Ik ga deze voicemail die dag NIET terugluisteren. oftewel ik raak de telefoon niet aan die dag - bespaart me die dag weer € 5.-
Hoe gaat Vodafone om met de kosten voor het inspreken van de voicemail ? Gaat nu plotseling toch de Blox in werking en kost dat inspreken van mijn voicemail me dus € 5 terwijl mijn toestel uit stond ? Of is dat inspreken van de voicemail gratis? En wat als ik in het zwembad lig, mijn telefoon niet hoor overgaan, en na 20 seconden de voicemail neemt op? Was dat voicemail gesprek dan € 5.- omdat de Blox actief wordt (of € 0,25 p/m als ik de Blox uitschakel) ? Of heeft er dan geen gesprek plaatsgevonden en kost het dus niets? En wat als de beller na het horen van de meldtekst meteen ophangt - dus niets inspreekt?
Op de site kan ik helaas hier niets over terugvinden, en ook op het RED tarievenoverzicht staat niets hierover. Misschien heb ik niet goed gezocht? De helpdesk dame zei dat voicemail inspreken altijd gratis is, maar ik wil het graag zwart op wit hebben. (ik snap dat zodra ik de voicemail wil afluisteren ik uiteraard zeker kosten ga maken.)
NB Ik zit te overwegen om de Alles in 1 wereld UIT te zetten, en gewoon de standaard beltarieven te accepteren omdat ik zeer weinig bel, en weinig gebeld word. Ik hoor graag van jullie wat de financiële gevolgen zijn voor het inschakelen van mijn voicemail in buitenland Zone2. Ik heb een wat ouder RED Super abonnement.

  • Dank alvast.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Peter Videolink

Welkom op de Community.

De voicemail inspreken voor andere mensen bij jou is gratis.
Gebruik je de BloX een dag niet? Dan betaal je 'm ook niet. Wel zo eerlijk. Let er wel op dat je de BloX ook activeert op het moment dat je buiten de EU een telefoongesprek aanneemt of als je smartphone automatisch software update, synchroniseert of je een app notificatie ontvangt.
Echter is de SMS gratis en zorgt er niet voor dat de BloX aanspringt. Dit is omdat het een service vanuit ons is en daarnaast is een sms ontvangen buiten de EU gratis. Zie ook: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_vodafone_red.pdf

In principe zou je de bundel uit kunnen zetten. Zolang het alleen om deze sms gaat. Ga je data verbruiken dan zou ik de bundel aanzetten. Buiten de EU betaal je €7,50 per MB.
Voordat je data gaat gebruiken, controleer welke apps data mogen verbruiken. Veel apps hebben namelijk geen toegang nodig. Ook opties zoals synchroniseren van apps zou ik uitzetten.
Wanneer heb je het Red Super abonnement aangevraagd? Dan kan ik voor je controleren wat de tarieven zijn.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Peter Videolink

Welkom op de Community.

De voicemail inspreken voor andere mensen bij jou is gratis.
Gebruik je de BloX een dag niet? Dan betaal je 'm ook niet. Wel zo eerlijk. Let er wel op dat je de BloX ook activeert op het moment dat je buiten de EU een telefoongesprek aanneemt of als je smartphone automatisch software update, synchroniseert of je een app notificatie ontvangt.
Echter is de SMS gratis en zorgt er niet voor dat de BloX aanspringt. Dit is omdat het een service vanuit ons is en daarnaast is een sms ontvangen buiten de EU gratis. Zie ook: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_vodafone_red.pdf

In principe zou je de bundel uit kunnen zetten. Zolang het alleen om deze sms gaat. Ga je data verbruiken dan zou ik de bundel aanzetten. Buiten de EU betaal je €7,50 per MB.
Voordat je data gaat gebruiken, controleer welke apps data mogen verbruiken. Veel apps hebben namelijk geen toegang nodig. Ook opties zoals synchroniseren van apps zou ik uitzetten.
Wanneer heb je het Red Super abonnement aangevraagd? Dan kan ik voor je controleren wat de tarieven zijn.
Peter Videolink
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor je duidelijke antwoord Steven.

Fijn om te weten dat als ik dus aan het zwembad lig, de telefoon overgaat maar ik hoor hem niet, en dus de voicemail neemt op, dat dan nog steeds de Blox niet geactiveerd wordt.

Ik heb de tarieven nagelezen voor mijn abonnement, en die zijn me duidelijk. Dank voor de hulp.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Goed om te horen dat alles duidelijk is voor jou Peter Videolink. Dan sluit ik bij deze het topic.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic