Liekevanhoof

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat kan ik doen als de batterij van mijn nieuwe iPhone snel leeg gaat?

  • Ik heb in januari een nieuwe iphone gekocht bij een Vodafone winkel. Echter merk ik dat mijn batterij erg snel leeg gaat. Ik red nooit een volle dag. Ik heb de nieuwste update en heb alles wat ik gelezen heb op internet geprobeerd maar het mag helaas niet baten.

Wat kan ik hieraan doen?  Ik heb nog wel garantie namelijk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12193Posts
  • 3553Oplossingen
  • 3178Likes

Heb je al eens gedacht aan het kalibreren van je accu?  Je zegt alles al gedaan te hebben, maar dan is het ook handig om even aan te geven wat je al gedaan hebt.


Hoe kan je je accu kalibreren. Dit doe je op de volgende manier:

  1. Sluit je iPhone met de Lightning-kabel aan op het stopcontact;
  2. Voer vervolgens een ‘harde reset’ uit om je telefoon opnieuw op te starten (zie vorige tip);
  3. Laad de iPhone op tot 100 procent en geef het toestel nog zo’n anderhalf uur de tijd om flink door te laden.


Daarnaast zou je ook een accuslijtage test kunnen doen met Battery Life:

  1. Download de Battery Life-app in de App Store (link);
  2. Open de app, het slijtage-niveau wordt direct berekend;
  3. Kijk na afloop naar het percentage van slijtage en de kleur van je scherm: groen is goed, oranje is middelmatig en rood staat voor hoge slijtage;
  4. Tik op het menu en ‘Ruwe gegevens’ om de capaciteit van je accu te bekijken.


Heeft dit alles niet geholpen dan kan je naar een Vodafone winkel om je toestel op te laten sturen. Mijn advies, ga eerst langs een Apple Store om daar eerst te laten bekijken of je batterij echt slecht is. Dit kunnen ze gemakkelijk uitvoeren en dan weet je het zeker. Meer informatie vanuit Apple kan je hier vinden en op deze pagina kan je ook in contact komen met Apple Support om je online te helpen. 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 12193Posts
  • 3553Oplossingen
  • 3178Likes

Heb je al eens gedacht aan het kalibreren van je accu?  Je zegt alles al gedaan te hebben, maar dan is het ook handig om even aan te geven wat je al gedaan hebt.


Hoe kan je je accu kalibreren. Dit doe je op de volgende manier:

  1. Sluit je iPhone met de Lightning-kabel aan op het stopcontact;
  2. Voer vervolgens een ‘harde reset’ uit om je telefoon opnieuw op te starten (zie vorige tip);
  3. Laad de iPhone op tot 100 procent en geef het toestel nog zo’n anderhalf uur de tijd om flink door te laden.


Daarnaast zou je ook een accuslijtage test kunnen doen met Battery Life:

  1. Download de Battery Life-app in de App Store (link);
  2. Open de app, het slijtage-niveau wordt direct berekend;
  3. Kijk na afloop naar het percentage van slijtage en de kleur van je scherm: groen is goed, oranje is middelmatig en rood staat voor hoge slijtage;
  4. Tik op het menu en ‘Ruwe gegevens’ om de capaciteit van je accu te bekijken.


Heeft dit alles niet geholpen dan kan je naar een Vodafone winkel om je toestel op te laten sturen. Mijn advies, ga eerst langs een Apple Store om daar eerst te laten bekijken of je batterij echt slecht is. Dit kunnen ze gemakkelijk uitvoeren en dan weet je het zeker. Meer informatie vanuit Apple kan je hier vinden en op deze pagina kan je ook in contact komen met Apple Support om je online te helpen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic