hans2

Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wat is per 1 juni 2017 het voordeel van Red essentials in plaats van Smart?

Goedendag.
Afgelopen maand (begin april 2017) heb ik mijn abonnement flink verhoogd van Start naar Red essentials.
In de plaatselijke telefoonwinkel werd me dit geadviseerd, omdat dit abonnement binnen europa geen extra buitenlandkosten heeft.
Op mijn vraag of dat ook niet voor smart L geldt (2 euro goedkoper en 3,5 gigabite meer data) antwoordde de winkeldame negatief. Red essentials zou ook in de toekomst beter zijn vanwege het buitenlandvoordeel...
Nu overal bekend is dat de roamingkosten per 1 juni op veel (alle?) abonnementen gaan vervallen vraag ik me af: is een Red essentials abonnement dan niet veel duurder voor veel minder?
ter verdere info: bellen doe ik nauwelijks dus het onbeperkt bellen is voor mij niet van toepassing.


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste lezers,
Het heeft even geduurd maar na intensief contact met de klachtenafdeling van Vodafone is er een voor mij bevredigend resultaat overeen gekomen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
hoi Sietske, zou je me alvast van een (voorlopige) reactie kunnen voorzien? Anders ga ik er van uit dat de hierboven geschetste situatie over het hoofd wordt gezien...
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi hans2,

Jouw bericht wordt niet vergeten 🙂

Ik ben bang dat ik je hierin moet teleurstellen. De informatie die jou is gegeven is niet juist. Wanneer jij weinig belt en voornamelijk gebruik maakt van jouw data, was het in jouw geval beter geweest om voor het Smart L abonnement te gaan. Het is inderdaad zo dat je deze data ook in het buitenland kunt gebruiken (vanaf 1 juni 2017) vanwege de Roaming Restructuring.
Het voordeel van Red Essentials is dat je onbeperkt kunt bellen. Maar zoals jij al aangeeft, bel je niet veel.
Wat heeft de dame van de winkel jou als reden gegeven dat het ook in de toekomst beter zal zijn?

hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Sietske
Ik ben dus op 7 april onjuist geïnformeerd door de baliemedewerkster van Vodafone in mijn gemeente.
Ik heb ook specifiek aan haar gevraagd wat het voordeel van Essestentals was en haar antwoord was duidelijk: "U kunt dan uw internet- en beltegoed gebruiken binnen europa en dat is handig als u op vakantie bent".
Zij gaf ook helder aan dat dit met een Smart L abonnement niet het geval is.
Je kunt je voorstellen dat ik me nu (hoe zeg ik dat een beetje lief...) bekocht voel, want ik bel gemiddeld een kwartier per maand.
Maar nu de oplossing! Hoe word ik weer een tevreden vaste klant?

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
hans2, ik raad je aan om dit in de winkel verder te bespreken. Via het forum kunnen we je hiermee niet helpen. Het Forum is namelijk bedoeld voor en door klanten en je bericht hierover kan niet worden opgelost door onze community. Zie ook de huisregels. Toekomstige berichten waar onze community je wel mee kan helpen zijn natuurlijk welkom. Dit topic zal binnenkort worden gesloten.
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Marc- en Sietske dank voor jullie advies.
Zojuist teruggeweest in de winkel en daar erkende men dat de juffrouw me onvolledig heeft geïnformeerd maar een aanpassing van het abonnement is niet mogelijk.
uit de memo's blijkt ook dat dit voorjaar al bekend was dat alle vodafone-abonnementen vanaf juni europadekking zouden krijgen, alleen de hoogte was niet bekend.
Misleiding dus.
Ik ben nu bij het kastje geweest, naar de muur en terug naar het kastje.
Topic kan dicht, wordt vervolgd.

ErikZwolle

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Tsja. Misschien heb je Ziggo als tv/internet aansluiting. Dan mag je nog profiteren van extra korting.
Of even wachten op TELE onbeperkt data en daar naar toe gaan!
25,- p/m en een onbeperkt data gebruik (nou ja, 5 GB per dag )

Ik ben ook met vele medewerkers bezig geweest om m'n abo te verhogen. Toen ik de bedragen zag schrok ik. Men haalde de tarieven erbij van m'n afsluitdatum en die gelden voor mij. :@

3 maal raden waar ik heen ga met de rest van de familie. Ziggo zit er voor mij niet in ivm schotel en een extra schotel kaart voor de vakantieadressen. Ik krijg dus ook geen korting.
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste lezers,
Het heeft even geduurd maar na intensief contact met de klachtenafdeling van Vodafone is er een voor mij bevredigend resultaat overeen gekomen.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
hans2,

Ik ben blij om te horen dat er naar een oplossing is gezocht voor je 🙂
Erg fijn dat je hier nu tevreden mee bent! Bedankt voor de update.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic