Guido

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is er aan de hand ?

Kan iemand mij aub antwoord geven op de volgende vraag ,
Door de week heb ik redelijk snel internet en in het weekend is het amper open te krijgen , ik betaal 50 euro per maand
onbeperkt ( oude abonnement ) nog en best tevreden verder maar waarom steeds in het weekend ??
Ik gebruik z'n stick in mijn laptop en bevind me in de regio Brielle
 
Verder wil ook graag weten of Vodafone mij kan knijpen ? Ligt het daar misschien aan dat ik teveel gebruik ?
 
Misschien dat een moderator mij even kan mailen zou ik erg op prijs stellen .
 
Alvast bedankt , Guido , Brielle
4 Reacties 4
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
beste Guido,

Welkom op oms forum. Je geeft aan dat je in het weekend amper internet kunt gebruiken in de omgeving van Brielle. Het kan zijn dat er dan veel meer gebruikers zijn dan door de week. In dat geval moet het signaal verdeelt worden wat kan leiden tot slechtere snelheid per individuele gebruiker. Als een mast door meer gebruikers gebruikt wordt dan waarop deze berekend is, gebeurd dan inderdaad wat ik omschrijf. Je vraagt of wij je kunnen knijpen. Dat kan ik zo niet beoordelen. Dat hangt helemaal af van het soort abonnement dat je hebt en hoeveel je verbruik is. Sommige abonnementen werken inderdaad met een limiet. Als die overschreden wordt kan de snelheid geknepen worden. Bij andere abonnementen wordt dan niet de snelheid geknepen maar betaalt de klant gewoon bij.
Guido
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Selly ,
 
 
Duidelijk antwoord dank je wel .
 
Ik sta elke dag op om 04.30 uur dus ik zal morgen inloggen en hopelijk kan ik mijn bankzaken dan regelen .
Wel jammer dat het steeds in het weekend gebeurt want ik werk 6 dagen per week en die ene dag dat ik er
dan eens op kan ..............
Zoals al eerder gezegd ik betaal 50 euro p/m onbeperkt is nog een abonnement van 2 jaar geleden en ik ben zeker
niet van plan het op te zeggen .
Een vriend van me heeft dat nwe van 47.50 euro p/m met een limiet van 7 GB maar die heeft wel snel internet en die
zit nog geen 100 meter bij me vandaan dus rara ?
Maar goed ik heb tijd en geduld .
 
Groetjes Guido Brielle
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Tip: koop een USB-verlengkabel en plaats je stick op een zo hoog mogelijke plek, zo dicht mogelijk bij een raam. Probeer een paar verschillende plekken en realiseer je dat het 10 seconden kan duren voordat de streepjes geüpdatet worden in de software (dus na 10 seconden zie je pas of de nieuwe plek beter werkt).
 
Als het netwerk heel druk is dan kan het gebruik van een usb-verlengkabel een flinke verbetering geven, zeker als je slechte 3G-dekking hebt (= minder dan 3 streepjes). De antenne zit namelijk in de stick, en door de verlengkabel plaats je de antenne een stuk hoger.
 
Werkt dat niet dan is het wellicht verstandig om ook je postcode (met letters) te plaatsen en daarnaast ook concrete tijdstippen (met datum erbij) wanneer het gebeurde. Het is wel raar als het om 04:30 zou zijn, want dan is het netwerk meestal niet zo druk 😉
Guido
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Ruud ,
 
Ik heb een verlengkabel en de stick hangt tegen het raam aan .
 
Wel moet ik even erbij vermelden dat de stick 2 weken terug is gevallen op de grond kan dat een oorzaak zijn ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic