Rman

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is een dag in Blox Internet dagtarief?

Wat is een dag in Blox Internet dagtarief?

Ik heb al begrepen dat deze blox altijd aanstaat ook al gebruik je een dag geen internet.

Maar als ik (telefoon had de afgelopen nacht geeen internetverbinging) s ochends met mij prepaid vodafoon mobiel gebruik maak van het internet (niet de wifi) gaat deze blox in werking en wordt er 1 euro afgeschreven van mij te goed. Ik kan dan een dag 100 MB gebruiken.

1) Maar is deze dag, 24 uur. of tot midnacht 24:00 uur?
2) die 100 MB is dat voor het downloaden en uploaden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi Rman,

De bundel is 1 dag geldig, van 00.00 tot 23.59 uur. De bundel vervalt na 23.59 uur, ook als de 100 MB nog niet volledig verbruikt is. De bundel geldt voor internetverbruik, zowel downloaden als uploaden wordt gezien als internetverbruik. Op http://voda.fo/ne/v4z35 kun je alle overige relevante informatie over het Internet Dagtarief terugvinden.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi Rman,

De bundel is 1 dag geldig, van 00.00 tot 23.59 uur. De bundel vervalt na 23.59 uur, ook als de 100 MB nog niet volledig verbruikt is. De bundel geldt voor internetverbruik, zowel downloaden als uploaden wordt gezien als internetverbruik. Op http://voda.fo/ne/v4z35 kun je alle overige relevante informatie over het Internet Dagtarief terugvinden.
hitori_85

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb diverse malen problemen ondervonden met deze blox. Hoewel ik mobiel internet uit heb staan, krijg ik toch regelmatig de melding dat een transactie mijn 1 euro kost... 1 euro.. voor wat!? Ik zit op het WiFi netwerk, mobiele data uit en ook data log in 3G watchdog als mijn Android datalogging zeggen allebei dat ik 0,00Kb heb verbruikt.
Ook al contact gehad met de klantenservice, maar daar kom je ook helemaal niets verder mee (alleen maar aardige frustratie waardoor je bijna je mobiel de raam uit gooit).
De reactie van "Ja, in ons systeem staat dat er een mobiele dataverbinding is gemaakt en ook al is het maar 2 seconden, een verbinding is een verbinding [dus dokken maar]" is wel heel handig gezegt. Vervolgens weten ze ook mooi te zeggen dat ze niet weten waardoor dat is gebeurd en beroepen zich lekker op de privacy regeling dat ze dataverzoeken niet mogen inzien. Ja, zo kan ik dat ook wel spelen. "Ja, sorry, je hebt verbinding gemaakt met onze server, maar hoe of wat, tjsa, dat weet ik niet, maar je moet wel betalen.. [ook al heb je alles uitgeschakeld staan]". Mobiele data uitschakelen in Android zou afdoende moeten zijn om een mobiele dataverbinding te voorkomen, zelfs op de site van Kassa staat een pagina die dit uitlegd: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/tips-om-hoge-rekening-door-dataverbruik-te-voorkomen/speel/1/ .
Dus van de boodschap "Gebruik je niets, dan kost je het ook niets", klopt ook geen ene fluit. Het enige wat de klantenservice daarop weet te melden is vervolgens "We kunnen internet uitschakelen voor je", maar daarmee doe je die hele "gebruik je het niet, kost het je ook niets"-blox teniet en wuiven ze enige verantwoording van zich af.
Ik ben op deze manier al enkele euros kwijtgeraakt. Leuk als het werkt, maar gebruik je niets, dan nog ben je zo nu en dan een euro kwijt.. [sarcasme]Dank je wel Vodafone[/sarcasme]
Dus Rman (topic-opener), bezint eer gij begint.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi hitori_85, hoewel ik je frustratie snap wil ik hier toch een tegengeluid bij plaatsen.

De stelling dat dit tarief niet activeert als je toestel geen verbinding met ons netwerk maakt klopt. Die verbinding (niet hoeveel data er door de verbinding gaat) is de trigger voor het activeren van het tarief. Is er geen verbinding, dan kan het tarief domweg niet geactiveerd worden en zouden wij bv ook geen tijdstippen kunnen geven van die verbinding.
Daarnaast is het inderdaad waar dat privacy-wetgeving ons verbied te bekijken op welke manier van de verbinding gebruik gemaakt is. Ook wij moeten ons aan de wet houden 😉

Ik heb mogelijk wel een oplossing voor je als je toestel toch een verbinding blijft maken. Je kunt eenvoudig via een sms je dataverbinding bij ons blokkeren: sms dan "internet gebruik uit" naar nummer 4000.
Dan staat ons netwerk die verbinding niet meer toe en activeert dus ook het tarief niet. De internetmogelijkheid op je nummer weer activeren is net zo simpel, namelijk met een sms "internet gebruik aan".
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic