Very-old-timer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is de SMTP voor outlook in Spanje Tenerife

Ik heb hier (Tenerife) op mijn iPad een abonnement genomen voor 3 maanden en het werkt uitstekend op een ding na.
Ik kan keurig mijn outlook mail ontvangen via mijn POP, maar ik kan geen email verzenden via mijn outlook email account want ik kan met geen mogelijkheid de SMTP instelling krijgen.
Geprobeerd is:
smtp.vodafone.es
Smtp.vodafonemail.vodafone.es

Ook vragen bij winkels hier ter plekke levert geen resultaat op helaas. ik werk op dit moment alleen met webmail.
Ik hoop dat vanuit Nederland wel een oplossing kan worden aangedragen.
Bedankt voor jullie response,
Wim Dogterom
Wim@dogterom.nl
6 Reacties 6
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Wim, als je mail over het 3G netwerk verzendt gaat die altijd via je Nederlandse provider. Je hebt daarom geen specifieke buitenlandse server nodig, maar gewoon die van Vodafone Nederland. Die werkt zowel in Nederland als in het buitenland. De gegevens daarvan zijn:


  • Uitgaande SMTP: sendmail.vodafone.nl
  • Verificatie: SSL.
    De meeste programma's kiezen dan direct de juisten poorten, anders selecteer poort 465
  • Gebruikersnaam: de gebruikersnaam die je bij My Vodafone hebt.
    Weet je die niet, dan is hij mail+ je mobiele nummer (bv: mail0612345678)
  • Wachtwoord: je My Vodafone wachtwoord.

En daarmee hoort het te werken 🙂
NB: aan je inkomende instellingen hoef je dus niets te veranderen
Very-old-timer
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, bedankt voor het antwoord. Ik hebt hier ook mensen uit België. Hoe is daar de smtp voor?
Alvast dank voor het antwoord
arnoost

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een prepaid sim only voor internet via mijn iPad. Ik heb de genoemde instellingen geprobeerd maar het werkt niet. Dus als uitgaande mailserver sendmail.vodafone.nl. Ik heb me bij Vodafone in Spanje geregistreerd met gebruikersnaam (Spaanse mobiele telefoonnummer van deze simonly) en wachtwoord. Vervolgens bij instellingen dit nummer (mail+nummer) en wachtwoord opgegeven. Krijg bericht dat gebruikersnaam en wachtwoord niet worden herkend. Ook als ik 0034 voor het Spaanse mobielnummer zet.
De vraag is nu of ik me hiervoor bij Vodafone in NL moet registreren , maar kan dat met het Spaanse simonly nummer? ( ik ben geen Vodafone klant in NL)
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi arnoost, begrijp ik het goed dat je een Spaans mobiel nummer gebruikt?
In dat geval heb je de gegevens van de Spaanse provider nodig, de Nederlandse gegevens werken inderdaad niet dan. Je gebruikt altijd de gegevens die horen bij de provider bij wie het nummer hoort. De server is smtp.vodafone.es en de instellingsmogelijkheden vind je hier

Nu is mijn spaans heel slecht, maar daar hebben ze google translate voor uitgevonden 🙂
arnoost

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste BasT, Dank voor de suggestie. Ik heb het geprobeerd met smtp.vodafone.es, gebruikersnaam 'mail+ mobiel telefoonnummer' (en ook zonder ' mail ', en wachtwoord (waarmee ik me heb geregistreerd bij Vodafone.es). Maar ik krijg na 'Controleren' het bericht dat verbinding niet mogelijk is met SSL. Ook zonder SSL komt als reactie dat de server smtp.vodafone.es niet reageert. Kortom het lijkt erop dat we zijn uitgepraat met Vodafone?? Helaas zie ik ook geen optie op de website hen deze vraag voor te leggen via een mailtje naar de klantenservice. Er zit weinig anders op dan via webmail te werken.
Dank voor het meedenken!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Graag gedaan 🙂 En mocht je in Spanje zijn, dan loop even binnen bij een Spaanse Vodafone winkel, ze spreken vast wel voldoende Engels om je telefoon even correct in te kunnen stellen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic