SanderDeVoss

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waslijst problemen Xperia Z

Goededag Vodafone, lezers van dit forum, toekomstige eigenaren van een Xperia Z, en andere bezoekers van dit topic.

Na tevreden klant te zijn geweest voor zo'n (ik gok) 6-7 jaar, kreeg ik de mogelijkheid mijn abonnement te verlengen. Ben gegaan voor een Bel/Sms/Web combi van 200(denk ik)/--/200mb met gratis BloX upgrade van 300mb er bij. Nieuw toestel werd de Xperia Z.

Heb nu sinds 7 maanden ongeveer mijn Xperia Z.

Na verscheidene reviews en productpromo's gekeken te hebben toch gevallen voor dit toestel.
Aankoopredenen waren:
-Waterdicht
-Groot helder HD scherm
-Goede specs
-Android
-Sony

Hier onder een lijst met mijn problemen, opgedeeld in:
Klepjes
-Oplader klepje
-Jack klepje
Accuduur
Geen geluid bij oproepen

Klepjes
-Oplader Klepje
Na zo'n 4 maanden begon ik problemen te krijgen met het sluiten van de klepjes.
Echter word door een hooggeplaatst binnen Sony op productpromo's verteld dat het klepje van de oplader (die gaat het meest open) en het klepje van de Jack-ingang ook vaak geopend), bij normaal gebruik (openen/dichten) zonder problemen de gehele levensduur van het toestel mee moeten kunnen gaan.
Mijn oplader-klepje bleef een beetje open staan. Dit heb ik tijdelijk op kunnen lossen door bij het dichtdoen eerst de kant waar géén bevestiging zit, dicht te duwen, en daarna in een bovenwaartse beweging de rest van het klepje te sluiten.
Dit mocht echter na een maand ook niet meer helpen, waardoor mijn klepje niet meer sluit (oplader).
De rubberen ring die de afsluiting en de "klemming" moet geven, zit nog maar op 10% van de complete ring vast. Hij is dus bijna helemaal losgekomen van het klepje.

-Jack klepje
Bij mijn Jack-ingang klepje is een stukje rubberen ring afgebroken, waardoor ik (dat zie ik nu) een lichte rode verkleuring heb op mijn water-sticker.
Dit is echter niet mijn schuld, daar het toestel daadwerkelijk gebreken vertoont. Jackingang werkt nog perfect, muziek met koptelefoon werkt naar behoren en kraakt niet, totaal geen problemen mee, behalve het klepje zelf.

Accuduur
De Xperia Z is een goed toestel, echter is de accuduur belachelijk.
Mijn dagelijkse routinegebruik voor het toestel is:
07.00 wakker worden, ontkoppelen van de oplader.
07.30 Twitterfeed lezen, en eventuele WhatsApps.
07.40 Vertrek richting stage.
08.00-16.30 Elk half uur/uur paar minuutjes Twitter/WhatsApp lezen/antwoorden.
16.30-16.35 even snel partner bellen.
18.00-22.00 WhatsApp/Twitter lezen/antwoorden (eens per half uur, zie bovenstaande)
22.00-07.00 geen gebruik toestel, ligt aan oplader.

Echter red ik deze dag vaak niet eens, daar ik na 10 minuten Twitter lezen al op 93% zit.
Helderheid staat zo laag mogelijk, Stamina Mode aan, Sluit alle apps met knop rechtsonderin -> Lijst legen, en dit direct na gebruik.

Heel vaak om 20.00-21.00 is mijn toestel leeg/zo goed als leeg, en kan hij al aan de oplader.
Als ik wat spelletjes speel op mijn toestel, moet ik hem tijdens mijn stageuren al aan de oplader leggen.
Voor een high-end Smartphone (bij release de absolute top van de Android markt) vind ik dit niet juist.

Geen geluid bij oproepen.
Laatste probleem, alvorens ik dit bericht beëindig.
Regelmatig als ik mijn toestel gebruik om te bellen, moet ik dit toestel óf in de auto gebruiken (Bluetooth Parrot systeem), of op luidspreker.
Het probleem manifesteert zich bij inkomende én uitgaande oproepen.
De andere persoon binnen de oproep hoort mij zonder problemen. Ik hoor die persoon echter niet.
Ik hoor sporadisch wel een deel van een gesprek, maar over het algemeen is er geen geluid.
Sim-kaart is in orde, heb ik al een Vodafone winkel voor bezocht.

Wil eerst hier hulp vragen, alvorens ik zonder informatie de winkel in ga. Is altijd zo druk in die winkels, en wil daarom voor beide partijen zorgen dat ik goed ingelicht ben en het zo snel mogelijk opgelost kan worden.

Het toestel valt dus nog onder de garantie.
Ben benieuwd naar ieder zijn reacties.

Bij voorbaat dank!

Sander de Vos.

1 Reactie 1
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @SanderDeVoss
Sow dat is inderdaad een hele waslijst. Goed van je dat je goed geïnformeerd wil zijn op het moment dat je ik de winkel staat. Het forum is een podium waar klanten elkaar kunnen helpen.
Ik heb het idee dat hetgeen jij hier beschrijft toch door iemand van de reparatiedienst bekeken moet worden. Dit zijn individuele issues die niet beoordeeld kunnen worden als iemand het toestel niet fysiek in handen heeft. Op onze site hebben we een apart gedeelte met informatie over het reparatie traject

Misschien wil er iemand nog reageren op je bericht over de batterij?

Groetjes, Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic